Jeg må bare skryte litt av gutten vår!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Nå har han vært bleiefri på dagtid i 1,5 måned, bortsett fra bleie ved soving i barnehagen (noe som ikke er nødvendig enda, men han skulle i ferie så vi stresset ikke med det.), og det går utrolig bra! Han er flink til å si fra når han må tisse og har hatt få uhell! 

Det vanskeligste er for han å bæsje, da han er litt hard i magen, men vi må bare ta oss tid (og det kan fort da laaang tid) og legge til rette for han, så får han gjort fra seg på potta. 

I 6-7 måneder har vi snakket med han om å gi smokkene sine til Kaptein Sabeltann til sommeren, ved besøk i Dyreparken. Vi har sett video av smokkekisten på Youtube og han har vært helt med og sagt at han vil det. 
I helgen var vi da altså der, og bestemte oss for å ta denne smokkegreia på slutten av dag nr 2, før vi skulle reise hjem. 

Vi fant boksen med to smokker i ("alle smokkene, jeg fant et par da vi kom hjem..), og akkurat da var det et lite "show" med noen av karakterene som vi måtte se på. Da passet han på boksen hele tiden, og fulgte med. 
Da dette var ferdig fant vi kisten, spurte om han var klar og viste han hvor han kunne legge di. 

Han så litt usikker ut, og jeg tenkte "dette går aldri bra!", men DET gjorde det! Han la de oppi og spurte hvor vi skulle gå for å få diplom

Allerede i bilen spurte han etter smokkene, og har spurt et par ganger. Men tar seg selv i det og sier at "Kabeltann passe på alle mokkene mine!", med et smil!
Ingen gråting, ingen masing, INGEN problemer! Og han som har vært så avhengig av den smokken!
Dette ble langt, men jeg er bare så overveldet over hvor bra det har gått med disse to tingene, som vi var forberedt på skulle bli vanskelig.
Slenger ved et par bilder av flinkisen min!

Wow, så flink han er!  Ingenting er bedre enn når de store milepælene går så smertefritt. :) Tenker han er stolt selv også nå.

Nydelige bilder av ham. :)

Takk! 
Tror vi er mer stolte, hehe. Var liksom så selvfølgelig for han begge deler og han gjør ikke noe nummer ut av det selv egentlig. 
Bruker bare litt lengre tid på å sovne, men med godt humør heldigvis!
Jeg var redd for desperate rop etter smokken, som kom til å gjøre at jeg løp på butikken for å kjøpe en ny til han 

Så bra!!! Imponert! For det kan jo ikke være lett når han har vært avhengig av smokken å plutselig ikke ha den lenger. Og det å slutte med bleier er også litt av en milepæl! Men det høres ut som dere har gjort en virkelig god jobb med å forberede han på å slutte på smokk, på en veldig fin måte! Utrolig artige bilder- han ser både høytidelig og stolt ut!

Alma her, lar seg utrolig lett påvirke av kusina si som er akkurat tre år eldre, hun er hennes store idol. Bleieslutt har vi ikke begynt med enda, det har jeg nesten litt dårlig samvittighet for, vi må komme i gang snart. Men da vi overnattet hos besteforeldrene og kusina også var der, fikk Alma høre fra hennes munn at hun hadde slutta med smokk. Etter dette har Alma selv gang på gang sagt at hun også har slutta med smokk.. og så har hun brukt den mindre og mindre, helt til hun nå har kuttet den helt ut. Når jeg spør, sier hun bare "jeg har slutta med smokk, jeg mamma". Det kan være relativt når hun slutter med noe, for her en dag i barnehagen sa hun at hun hadde "slutta å spise brød". Da var jeg så overrasket over at hun hadde spist to-tre knekkebrød i bhg, det har hun nemlig aldri gjort her hjemme. Men når det gjaldt smokken, mente hun det altså!

En annen ting som plutselig går som en drøm pga hennes store idol kusina, er å vaske håret. Hun var LIV-redd for det, så jeg begynte å vaske håret hennes i vasken omtrent som hos en frisør. Men så passet vi kusina en helg, og hun dusjet mens hun var her. Alma la merke til dette, ja.. for plutselig ville hun også dusje! Hun som ellers var livredd for dusjen. Nå har hun helt av seg selv begynt å dusje, kan stå lenge i dusjen, vaske håret og kose seg:) Får håpe hun har samme gode påvirkning på Luna i framtida:)

å så flink teodor er

kjenner jeg blir skikkelig "sjalu" på dere som har barn som snakker.. :/

almara: så moro å høre hvordan hun ser opp til kusinen sin! Teodor er også slik at han ofte endrer mening om noen eldre barn er med han. Kusinen hans på snart 9 år er et slags idol for han og, og de koser seg utrolig masse sammen! 

2x 24November: Får håpe det løsner hos Linus snart og =) 

Så utrolig flink han er da :) dere har all grunn til å være stolte!

Her kan hun godt gå uten bleie, men "slipper" ikke tisset når hun sitter på do/ potte. Litt bedre med bæsj. Sier seg selv at hun ikke kan gå lenge uten bleie da, siden det kommer i trusa til slutt.

Håper interessen kommer snart, siden vi har ferie nå og god tid til å følge opp :)

Vi lurer også på å få henne til å slutte med smokken snart, siden hun nå virker ferdig med dagsoving. Litt verre å få henne til å sovne uten  på dagtid vil jeg tro :)

Teodor var en skvetter han, så lenge bleia var på. Altså, selvom vi tok han ofte nok på do/potte og han tisset masse der, så hadde han allikevel ganske våte bleier. Spesielt på morningen. Så vi bestemte egentlig bare at vi skulle ta av bleien, og den dagen skvettet han to skvetter i trusa og buksa og synes det var veldig ekkelt. Etter det har han holdt seg lenger og lenger før han må tisse igjen. Først måtte vi ta han på do med jevne mellomrom, han sa ikke i fra. Men nå er han veldig obs på det og sier i fra når det gjelder tissing. Og han er nok ikke ferdig med dagsoving på en stund. Er han trøtt nok så sovner han men vi har kjørt mye bil og buss i det siste, så da har han sovnet greit.

Back
Topp