Jeg må bare få det ut

Solomor2020

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2021
Sikker på at jeg ikke er alene, men jeg er LIVREDD for at utvikling skal stoppe opp:( Fikk beskjed om et bra HCG nivå i går, men allikevel er jeg livredd... Hjelper jo ikke at jeg har minimalt med symptomer, er sinnsykt trøtt, men thats it. Er nok litt ekstra redd siden det er IVF, synes jeg leser om så mange som har oppdaget ikke noe liv på disse tidlig ultralydene som skal tas i uke 7, så har på følelsen at det er litt høyere risiko for abort med IVF. Uff, ikke meningen å være negativ, gleder meg stort over at det har klaffet, men redselen for å miste overskygger gleden:( Måtte bare blås ut litt:shy:

Jeg føler akkurat det samme.
Var gravid for 4 mnd siden, da endte det i SA. Klarer ikke blir kvitt følelsen av at det samme skal skje igjen nå.
Vi har brukt lang tid på å bli gravide, planen var oppstart med IVF på nyåret...

Sikker på at jeg ikke er alene, men jeg er LIVREDD for at utvikling skal stoppe opp:( Fikk beskjed om et bra HCG nivå i går, men allikevel er jeg livredd... Hjelper jo ikke at jeg har minimalt med symptomer, er sinnsykt trøtt, men thats it. Er nok litt ekstra redd siden det er IVF, synes jeg leser om så mange som har oppdaget ikke noe liv på disse tidlig ultralydene som skal tas i uke 7, så har på følelsen at det er litt høyere risiko for abort med IVF. Uff, ikke meningen å være negativ, gleder meg stort over at det har klaffet, men redselen for å miste overskygger gleden:( Måtte bare blås ut litt:shy:

Jeg skjønner godt at du tenker det, men prøv å huske at de som har problemfrie svangerskap sjeldent skriver om dette eller oppsøker forum i like stor grad som vi med ekstra bagasje. Dette er min tredje termingruppe og jeg har tenkt flere ganger at det er usedvanlig mange i denne gruppen med tunge historier. 1 av 4 svangerskap går til grunne sies det, men det betyr at 3 av 4 går bra.

I svangerskap er det biologien som rår. Vi gjør det vi kan for å minimere risiko, men noen ting kan vi ikke gjøre noe med. Håper du føler tryggere snart❤️

Jeg har også skikkelig panikk denne gangen. Ikke mistet før, bare født en frisk gutt. Men jeg hører at alle skal oppleve en abort i løpet av livet og gjerne med nr 2 av en eller annen grunn.... så klarer ikke å glede meg enda:oops:

Skjønner deg veldig godt. Tenker mye på det hver dag, selv om jeg ikke har opplevd sa eller MA før.

Jeg har også skikkelig panikk denne gangen. Ikke mistet før, bare født en frisk gutt. Men jeg hører at alle skal oppleve en abort i løpet av livet og gjerne med nr 2 av en eller annen grunn.... så klarer ikke å glede meg enda:oops:

Uff, den tanken er så vooond:( Hvorfor kan det ikke bare være sånn at når det først har festet seg og alt ser bra ut så går det bra! Hadde spart oss fpr mange bekymringer:(
Når det er sagt så må jeg si at det sitatet at «alle kommer til å oppleve en abort i løpet av livet» tror jeg ikke stemmer helt. Mamma fødte 5 barn, aldri opplevd abort, bestemor fødte 4 barn, aldri hatt abort. Jeg kjenner til veldig få som opplever abort, bare leser om de. Så glem det sitatet og nyt:happy:

Var gravid for 4 mnd siden, da endte det i SA. Klarer ikke blir kvitt følelsen av at det samme skal skje igjen nå.
Vi har brukt lang tid på å bli gravide, planen var oppstart med IVF på nyåret...

Uff, hvorfor skal det være så vanskelig:( Jeg føler sånn med deg, har kun opplevd kjemisk, og det skjedde før IKM, og det var jæ.. nok. Håper inderlig at vi alle sammen sitter med babyer i armene i september:Heartred

Jeg skjønner godt at du tenker det, men prøv å huske at de som har problemfrie svangerskap sjeldent skriver om dette eller oppsøker forum i like stor grad som vi med ekstra bagasje. Dette er min tredje termingruppe og jeg har tenkt flere ganger at det er usedvanlig mange i denne gruppen med tunge historier. 1 av 4 svangerskap går til grunne sies det, men det betyr at 3 av 4 går bra.

I svangerskap er det biologien som rår. Vi gjør det vi kan for å minimere risiko, men noen ting kan vi ikke gjøre noe med. Håper du føler tryggere snart❤️

Takk for kloke ord:Heartred Skal ha det i tankene:happy:

Sitter i samme båt .:bored:
Hcg svar fra i går på 1506 19dpo , er veldig veldig fin ,fikk æ beskjed fra Ivf.:smiley-angelic002
Her er det minimalt med symptomer :wideyed: trøtt , forstopet ,ømme bryster ,men disse symptomer kan komme fra progesteron støtte jeg bruker nå.
Det har vart lang reise for oss , 6 år uten barn,2 år med Ivf - Kjemisk, Sa, og Exu for 3 mnd siden .:confused:
Jeg tror ikke den redsel og sngst jeg bærer på , forsvinner noen sted som helst i løpet av neste 9 mnd.
Kankje det blir lettere etter uke 12 , og når vi få bekrefte at hjerte slår. Hvem vet?
Men ....den følelse må jeg bare venne meg til , og finne kompromisser for å leve med den.:smiley-ashamed005

Last edited:
Sitter i samme båt .:bored:
Hcg svar fra i går på 1506 19dpo , er veldig veldig fin ,fikk æ beskjed fra Ivf.:smiley-angelic002
Har er det minimalt med symptomer :wideyed: trøtt , forstopet ,ømme bryster ,men disse symptomer kan komme fra progesteron støtte jeg bruker nå.
Det har vart lang reise for oss , 6 år uten barn,2 år med Ivf - Kjemisk, Sa, og Exu for 3 mnd siden .:confused:
Jeg tror ikke den redsel og sngst jeg bærer på , forsvinner noen sted som helst i løpet av neste 9 mnd.
Kankje det blir lettere etter uke 12 , og når vi få bekrefte at hjerte slår. Hvem vet?
Men ....den følelse må jeg bare venne meg til , og finne kompromisser for å leve med den.:smiley-ashamed005

Så fin HCG verdi:love7 Nå SKAL det gå bra! Jeg hadde 1030 i går 18 dpo, og det var bra sa hun på klinikken. Var glad i nøyaktig 10 min, så meldte bekymringene seg:(
Tror det verste må være å få rundt og tro at man er gravid, og så finner man ut at det ikke er noe liv. Det får jeg helt panikk av:sorry:

Takk :hello2 dine var å perfekte

:bookworm:Må prøve tenke og konsetrere seg på det vi ønsker her i livet , og ikke det ,som vi helst ikke vil oppleve. Dalailama. Han er en smart en ,må jeg si.
Ja lettere sagt en gjørt :wtf:

jeg begynte med Yoga og Meditation, bla akupunktur / akupresure .
Det hjelper litt:angelic:

vi mistet uke 6 i mars, mistet i uke 12 i august. Kjenner igjen følelsen til deg og TS. Det er en ekkel følelse, og ingenting vi får gjort noe med.

Jeg prøver å være aktiv, spise sunt og ikke stresse for mye. Slik at jeg vet om ting ikke går veien at jeg hvertfall har gjort mitt. Heier på oss alle :love017 måtte de første ukene gå kjapt

Last edited:
Jeg kjenner meg veldig igjen i tankene ❤️ I går og i dag, har jeg tillatt meg selv å kjenne litt på de positive forventingene også, og jeg regner med det vil gå litt opp og ned. Jeg tror det er viktig at man tillater seg å kjenne litt på alle mulige følelser. Det er jo mye hormoner som herjer i kroppen. Vi har også hatt en litt tung vei hit med MA i august og nå IVF. Jeg prøver å tenke på at jeg faktisk ikke ville vært foruten den gleden jeg følte sist jeg var gravid, selvom det endte i MA. Jeg tror også vi med kjipe, tunge historier blir overrepresentert her inne, rett og slett fordi man får et større behov for å finne fellesskap og støtte.

Hei heixsmile3
Jeg har opplevd 3 svangerskap og en SA. Er nok en av få som ikke har hatt noen form for tegn på graviditet!! Kjenner ingenting nå heller(5+3). Forrige graviditet oppdaget jeg i nesten 5 måned. Gikk på p-sprøyte, så derfor ingen mens:rolleyes:

Har født 3 friske flotte jenter og håper på en lillebror denne gang. Men alt er velkomment!

:smiley-bounce015

Uff, den tanken er så vooond:( Hvorfor kan det ikke bare være sånn at når det først har festet seg og alt ser bra ut så går det bra! Hadde spart oss fpr mange bekymringer:(
Når det er sagt så må jeg si at det sitatet at «alle kommer til å oppleve en abort i løpet av livet» tror jeg ikke stemmer helt. Mamma fødte 5 barn, aldri opplevd abort, bestemor fødte 4 barn, aldri hatt abort. Jeg kjenner til veldig få som opplever abort, bare leser om de. Så glem det sitatet og nyt:happy:
Takk for sååå fint svar :Heartbigred Det SKAL gå bra denne gangen, både med meg og deg og de andre her :D

Skjønner deg godt! Hadde en MA i september og er livredd for at det skal skje igjen. Jeg tør ikke glede meg før tul i uke 8! Men oddsen for at det går bra er jo tross alt større for at det ikke skal gjøre det!!

Skjønner deg godt! Hadde en MA i september og er livredd for at det skal skje igjen. Jeg tør ikke glede meg før tul i uke 8! Men oddsen for at det går bra er jo tross alt større for at det ikke skal gjøre det!!
Jeg er i samme båt. Denne gangen skal det gå :Heartbigred

Det er helt sant!! Godt å tenke på.

Det er helt riktig:happy: Prøve å tenke på det isteden:happy:

Back
Topp