Jeg lurer ....

Cali

Gift med forumet
De sier at flest barn blir født under fullmåne..
Og fullmånen er fredag 12 desember....

MEN!

Er det nå om 1 time? Eller er det i morgen kveld og natt til 13?
Er fullmånen liksom om morningen , eller kvelden? :P

Jeg veit jeg har idiotisk tankegang men jeg lurer :P

Er det ikke noen dager før og noen dager etter fulmånen!??
Vet egentlig ikke..

ORIGINAL: Cali

De sier at flest barn blir født under fullmåne..
Og fullmånen er fredag 12 desember....

MEN!

Er det nå om 1 time? Eller er det i morgen kveld og natt til 13?
Er fullmånen liksom om morningen , eller kvelden? :P

Jeg veit jeg har idiotisk tankegang men jeg lurer :P

Jeg innbiller meg det er når den kommer på himmelen i morgen ettermiddag/kveld at den er full og det er jo den 12. Og vil være det frem til lørdag morgen. Når den kom på himmelen i dag var det den 11. og jeg klarer liksom ikke se for meg at den skal bli full i natt... Dette er bare hva jeg tror altså. Jeg har null peiling på månen...[:D]

Vi får satse på at noen her kan gi oss et fornuftig svar på dette...hehe

Sånn æ har skjønt det e det flest fødsla rett før og rett etter fullmåne...

tror det er to dager før og to dager etter fullmåne

(Jeg er født to dager etter fullmåne.. :) )

her er månen trill rund nå i kveld så fullmånen er vel begynt her

Om du har en syvendesans-bok så står det der når og hvor (hvilken himmelretning) månen er.

Men angående fødsel når det er fullmåne, så er det bare en myte. Om man tar med dagene før og dagene etter fullmåne så er der en del fødsler [:)]

Du filosofoerer fælt du Cali [:)]

Håper jeg føder i stedet for å bli varulv! [8D]
Hørte at det kom 7 unger på en time på rikshospitalet for to fullmåner siden.. så noe må det da ha for seg alt dette fullmånepratet??! [;)]

ORIGINAL: Ovi

va vell flere her som hadde sett statestikker over at det faktisk fødes flere unger under fullmånen...

Ja, jordmora mi som jobber på Ullevål viste meg en slik statistikk på¨kontroll. Jeg hadde INGEN tro på det før jeg så tallene... Nå er jeg litt mer "troende" [;)]

Jeg begynner DEFINITIVT å tro på dette fullmånegreiene!

Merlina og Alruto fødte i dag (begge sladrevenner av meg), MammsenTilLucas (også sladrevenn) er inne til overtidskontroll og kan bli satt igang + at jeg fikk melding fra en annen venninne (som ikke er på BV) som fikk en gutt i natt...

Jeg også vil!!! OG - jeg hadde vonde tak i korsryggen dritlenge i natt, så jeg har nesten ikke sovet.

ORIGINAL: BarnIDesember

Merlina og Alruto fødte i dag (begge sladrevenner av meg), MammsenTilLucas (også sladrevenn) er inne til overtidskontroll og kan bli satt igang + at jeg fikk melding fra en annen venninne (som ikke er på BV) som fikk en gutt i natt...

Jeg også vil!!! OG - jeg hadde vonde tak i korsryggen dritlenge i natt, så jeg har nesten ikke sovet.

Og jeg.. .skal vi stikke på ahus og poppe noen unger? :p

ORIGINAL: Cali

ORIGINAL: BarnIDesember

Og jeg.. .skal vi stikke på ahus og poppe noen unger? :p

Gjerne det :o) Da hadde det blitt fint på barsel. Har jo to venninner der allerede. Det hadde blitt litt av en syklubb [:D][:D][:D] Vi satser på at vi er der samtidig, du og jeg - så får vi det kjempeartig [:D]
Gleder meg nesten til at vannet går eller noe sånt jeg, for det er ubehagelig hele tida her nå...

Back
Topp