Jeg lurer på...

Lille 2016

Glad i forumet
om det finnes noen krav til prøvetid,alder,vekt (bmi) eller lignende før mann får assistert befruktning?
Det ble snakket på her om dagen av noen venninner,men jeg aner ikke...har ikke kommet så langt!

Vi har vært prøvere i 21.mnd...skal til ny time idag (utredning på gyn. i 15.mnd)...fått Pergo behandling i 3 perioder!!!
Prøver av samboer er tatt,men sædprøven viser noen negative egenskaper!!!
De faglærte mente dette hadde liten betydning!

Er dette med assistert befruktning noe jeg burde "legge på bordet"...eller er det legene som kommer med forslag om evt.dette???

Håper på gode svar!!!

Ønsker dere alle en riktig god dag og håper dere skal bli foreldre snart...alle som en!!!
Lykke til!!!

På offentlig så bør du være 38 år eller yngre når søknaden blir sendt, jeg var nesten 39 år, men det gikk - ettersom jeg blir 40+ når det eventuelt blir snakk om søsken økning så får ikke jeg det gjennom det offentlige, da blir det privat i så tilfelle, dersom ikke reglene forandrer seg. Det private er vel øvre aldergrense 44 år tror jeg husker ikke helt her, men de over 38 får ikke pakke pris på 3, så der er det full pris per forsøk.

BMI bør helst være under 30 slik jeg har forstått dette.

Man bør ha vært samboere i minst 2 år tror jeg, selv er jeg vært gift i 8 år så det var ikke så mye å tenke på der.

Dersom 35 år eller eldre så er prøvetiden 6 mnd og du kanm bli utredet av gynkolog og sende søknad om prøverør eller inseminasjon.

Dersom under 35 år er prøveperioden 1 år.

Dersom du har lange sykluser så kan du starte utredningen tidligere, og dersom feil så sender de inn søknad om prøverør så fort de har utredet dere.

Dersom dårlig sæd så er det ingen vitsi å vente, få den sjekket og kom deg inn i køen.

Men så var det de fastlegene da, noen er veldig greie og får deg på utredning sjapt, mens andre er treigere.

Men det me at man må ha vært samboere i 2 år, det har eg leita etter i kravene for ivf, og enda ikkje funne noko..[8|] Har hørt det eg og, men aldri lest det. Bare at man skal være gift eller samboere i ekteskaplig forstand, men kva vil det sei? Og må man kunne dokumentere at man har bodd i lag de siste åra? Huff..  Masse styr..[:'(]

Back
Topp