Jeg lurer på om jeg trenger....

Spirelille

Betatt av forumet
Januarlykke 2019
Det er mange ting jeg er usikker på om jeg trenger, så jeg tenkte kanskje at dere som har erfaring fra før har noen tips!

Sleng gjerne inn ting du lurer på om du trenger også. :)


Jeg lurer på om jeg trenger brystpumpe og babycall, eller om jeg kan kjøpe det ved behov siden. Er det noe alle trenger etterhvert?
 
Anbefaler å kjøpe ved behov hvis du er usikker på om du trenger det. Jeg fikk en del av søsken som jeg ikke fikk bruk for i det heletatt. Pumpe og ammepute for eksempel tar bare plass her
 
Brystpumpe er sånn som jeg venter og ser om jeg trenger. Tenker at samboer får dra ut å kjøpe hvis det blir krise i løpet av den første tiden. Babycall vet vi at vi skal ha med tanke på at rommet hans er et godt stykke unna vårt soverom, men tenker vi kjøper det etterhvert. Han skal uansett sove på soverommet vårt de 5-6 første mnd :)
 
Brystpumpe kan du kjøpe ved behov, jeg hadde med forige men ble minimalt brukt, så her var det bortkastet.
Babycall derimot er et must, synes nå jeg :) når hun sov ute på verandaen i vognen , og likevel om hun lå på soverommet vårt på kvelden som er rett ved stua, synes jeg det var en trygghet å ha den. men det er vell individuelle behov der også.
 
Vi kjøpte babycall fra Ikea og den har fungert kjempebra til førstemann. Da blir det ikke så veldig stor investering heller. Hadde en manuell pumpe som jeg brukte, men det vil jeg også anbefale å bare kjøpe hvis du trenger det.
 
Kjøpte også begge de tingene etter han ble født. Pumpe med en gang vi kom hjem fra sykehuset og babycall etter 3 mnd ca.. (vi la oss alltid samtidig fram til det, så da var det ikke behov)
Babycall vil de alle fleste få bruk for, så det er jo ingenting i veien for å slå til på ett tilbud eller noe. Pumpen ville jeg som de andre sier ha venta med..
 
Fikk enorme mengder melk første gangen. Da måtte mamma kjøpe pumpe til meg. Andre gangen hade jeg lite melk og fikk ikke pumpet ut noe. Har jo fortsatt pumpa :happy: Håper på mye melk denne gangen så jeg kan pumpe et lite lager :D Babycall vil jeg anbefale i hvert fall om du skal la baby sove ute i vogn etterhvert.

Annet utstyr JEG mener er et must er:
Vippestol
Babygym
Elastisk bæresjal (evt bæresele om man ikke er komfortabel med sjal)
Lammeskinn
Vognpose
 
Trenger jeg morgenkåpe på sykehuset?
 
Trenger jeg morgenkåpe på sykehuset?

Kommer kanskje litt an på. Hvis du skal dele rom med noen er det jo greit å slenge den på seg til og fra toalett osv. Hvis du ikke orker stramme bukser. Hvis du har enerom er det kanskje ikke like nøsvendig.. ? Jeg gikk bare rundt i nettingtruse og sykehusskjorte inne på rommet :)

Tar med morgenkåpe denne gangen siden vi sikkert ikke får familierom med nr to :)
 
Jeg lurer på babygym.. Også i forhold til den der pumpa. Men pumpa får jeg bare sende mannen avgårde.

Vi har også tenkt å droppe nyfødtsete til tre-trapp-stol..

Venter tvillinger, så mye av utstyret virker bare styrete.
 
Jeg vurderer å kjøpe både babycall og brystpumpe nå på Black Friday. Babycall får man vel egentlig bruk for litt senere, samt brystpumpe kan man få bruk for, men igjen ikke sikkert. [emoji28] men tenker bare å få det i hus [emoji28]
 
Jeg vil bare si at for meg var pumpa gull verdt fra starten av, jeg hadde litt lite melk med treg oppstart. Jeg ammet og la inn pumping i mellom for å øke produksjonen. Det reddet ammingen for min del :) men folk er jo forskjellig... noen har bruk for ditt og andre fikk bruk for datt [emoji3]
 
Jeg lurer på babygym.. Også i forhold til den der pumpa. Men pumpa får jeg bare sende mannen avgårde.

Vi har også tenkt å droppe nyfødtsete til tre-trapp-stol..

Venter tvillinger, så mye av utstyret virker bare styrete.
Jeg sier bare halleluja for babygym!! Min elsket sin, og plutselig kunne jeg både spise frokost og drikke litt varmere enn kald kaffe også :p var hos en venninne som hadde kjøpt en veldig fin en idag fra skiphop.
Jeg tenkte først at jeg ville ha en sånn fin og myk med duse farger, men fikk en med med både lys og lyd av svigermor. Tenkte mitt og var litt skuffet, men mini eeelsket den, så tommel opp for lyd og lys og mye greier i babygymmen :p den står på loftet og venter på nestemann :D
 
42D32A7A-0568-43C1-8E27-FF032C94B047.jpeg
Hadde jeg ikke hatt en babygym allerede, hadde jeg kjøpt denne. Superfin og med mange ulike funksjoner. Kan også vippes ned sånn at babyen får underholdning når den ligger på magen også :)
 
ah, takk :)

Ja, jeg tenker vel også at jo mer "glorete", jo bedre. Skal se på den.

Ja, må vel ha en babygym.
 
Ja, babyer liker sterke farger og kontraster, da øynene ikke er helt utviklet enda. [emoji1] anbefaler å kjøpe det fremfor en «fin og dus en»[emoji1360] mer stimuli til barnet[emoji1360]
 
Back
Topp