Jeg lurer på noe ang. kake

TinaCelineeey

Forumet er livet
jeg har jo litt lyst å bake kake til bursdagen til Enya..
mamma har sakt hun kan gjøre det men jeg vil klare selv!!!!
vet ikke åssen da :P

Men jeg tengte litt på om jeg kaanskje kunne kjøpe ferdig bløtkake bund,også ha vaniljekrem og sjokolade,eller jordbær,eller banan ellernoe...
Også ha på marsipan lokk...

Men hvor kjøper jeg marsipan da[8|]
kjøper jeg sånn marsipanpølse, og lokker den selv,liksom...
eller?

jeg er bare flink til å lage ostekake skjønner dere[8D]

Du kan kjøpe sukkerbunn som du bløyter med litt kremfløte f.eks.
(hvis ikke blir det veldig tørt),
fylle med bringebærsyltetøy, banan og krem, sukkerbunn (litt bløyta) på toppen med litt krem og marsipanlokk oppå der igjen. (får kjøpt ferdige marsipanlokk i butikken [;)])

Blir så bra atte [;)] [:D]

Jeg er ikke noe flink baker eller kokk, så jeg gjør det enklest mulig når jeg skal smekke ihop ei kake. Hadde tenkt å gjøre det LITT mer avansert enn Toro-pose når snuppa har bursdag, så da kjøper jeg en ferdig 3-lags kakebunn. Pisker kremfløte og har jordbærsyltetøy oppi og smaker til den blir god [:)] Bruker å ha litt vann på ei spiseskje og vanne bunnen litt, for de er gjerne litt tørre de man kjøper i butikken. Bruker også ha litt banan skiver mellom to av lagene. Også har jeg pisket krem rundt hele, før jeg setter på marsipanlokket og pynter med roser og skrift. Også bruker jeg å sikte litt melis oppå. Enkelt og godt.

Første gang jeg gjorde dette hadde jeg for lite kremfyll mellom lagene, så den ble veeedig flat, så sørg for å ha nok mellom [:D]

Kjøp bare sånn vanlig marsipanpølse og kjevle ut. Gpår iog an på kjøpe lokk på butikken. Ligger sammen med andre "bakeartikler". Kan bli mye god kake med ferdigbunn[;)].Bare fantasien som begrenser deg[;)]Lykke til![:D]

Back
Topp