.. Jeg liker ikke *sutretråd*

spispilladisjøl

Gift med forumet
At folk kaller datra mi for bortskjemt
..når de ikke aner hvordan ting her hjemme foregår.

"åh, hun er bortskjemt", "du skjemmer henne bort" bla bla, jeg synes dette er negative ord,  irriterer meg over at folk sier det.
Jeg lar datra mi ligge å sutre, jeg tar henne ikke opp før jeg hører at det er litt mere enn bare klaging, jeg lar hun ikke få viljen sin heletiden.
bla bla..

Jeg har blitt kalt bortskjemt fordi jeg la fra meg det jeg holdt på med, for å heller legge meg i sofan med frøkna på brystet og kose - når hun klagegråt.

- Jeg vil kose med meg jenta mi, nyte den tiden vi har alene. hvorfor la henne gråte å være lei seg når jeg kan endre på det. Er det noe galt i det ?  Man kan ikke gi for mye kos - snart er de 14 og sier "æææsj mamma" når du prøver å gi de en klem"

Come on, Hiv dere på klagingen,  er det noe dere ikke liker ?

Er enig i at det er irriterende når folk sier at babyn er bortskjemt.

Også er det irriterende når man er på besøk og hu begynner å grine og jeg tar hu fordi jeg veit hu er sulten å når det da smeller fra en eller annen :"er du så mammadalt du da,det burde dere være forsiktig med,så hu bare skal til mamma uansett hva det er!" Nei babyn er IKKE bare mammadalt,men hu er sulten jeg ammer og når hu skal spise så MÅ hu få lov til å komme til meg!!!!!

Kjenner til det...
Å det er ikke gale å ville kose med sin egen unge[:@]

Sender deg en trøste klem

ORIGINAL: yahoo83

Også er det irriterende når man er på besøk og hu begynner å grine og jeg tar hu fordi jeg veit hu er sulten å når det da smeller fra en eller annen :"er du så mammadalt du da,det burde dere være forsiktig med,så hu bare skal til mamma uansett hva det er!" Nei babyn er IKKE bare mammadalt,men hu er sulten jeg ammer og når hu skal spise så MÅ hu få lov til å komme til meg!!!!!

SIGN!!!![:@]

ORIGINAL: yahoo83

sign!

Glad jeg slipper det der[:@]

Å hadde noen sagt noe sånt hadde jeg gitt f...!
Fikk litt sånt med første min, og jeg brydde meg svært lite. Vårt barn, IKKE dems[;)]

Jeg forstår faktisk ikke at voksne mennesker kan si at en baby er bortskjemt[8|]
Det er jo umulig å skjemme ut en liten baby!!!!

De griner/ suttrer for en grunn.. De trenger mat, kos, oppmerksomhet og trøst osv

Her er det ingen som våger å si noe til meg..
Jeg har nemlig vært litt kvass noen ganger [;)][8D]

Skjønner frustrasjonen, har mange ganger hørt det selv. Og i mitt tilfelle så gråter han jo store deler av dagen, å da blir jeg så forbanna når noen sier han er BORTSKJEMT!
Det vil jo da si det er MIN skyld det da at han gråter så mye, fordi jeg har skjemt han bort? Idioti!

En annen ting som irriterer VETTE av meg, er damer på ammerom....

Ammer du?
Går ammingen bra?
Har du nok melk?
Får han mme i tillegg?

WHAT THE FUCK!!!!! Det kan du bare ta lang fart å PELLE DEG UT HERFRA MED, F*tte!! tenker jeg da!!![:@] haha.. *sinna*

Ord som irriterer og, ikke minst, sårer meg:
"Ååh, nå begynner hun igjen!" (skriker)
"Kusinen hennes er så snill hun, kommer ikke en lyd fra henne!"

Dette er fælt å høre og jeg føler det svekker min selvtillit som mor! [:(] Jeg gjør mitt beste og hun roer seg når hun får være tett inntil meg. Kanskje hun bare trenger nærhet for å føle seg trygg, hun skriker da ikke for å irritere oss!! Åååh, hvorfor kan ikke enkelte skjønne det og se barnet i et annet perspektiv også!!

ORIGINAL: Frøken Lillan

what, har dere felles ammerom ??

Hos oss, på sentret, får vi nøkkel i butikken ved siden av, et rom, med sofa, stellebord og vask, kun til meeeg :)

Ja..[8|]

De sentrene jeg har besøkt etter mini kom til, er alle felles..
Så heldig dere er da!! Det skulle det jammen i meg hvert her også...[:)]

Jeg liker ikke når de sier at man får fin stemme av å skrike... For meg er skriking (av den karakter som tilsvarer "god sangstemme") noe jeg ikke lar vare. Når hun skriker så mye prøver hun å si noe.. da lar jeg jo ikke henne bare skrike... Det gjør vondt for meg å se på.. mens andre bare ler og smiler av det.. Akkurat det skjønner ikke jeg... [>:]

Og når andre putter fingeren sin i munnen på henne... [:'(] Der er det kun en ren smokk som skal være (utenom matfatet da selvfølgelig). Syntes det er litt korttenkt.

Alle kommentarer som "bortskjemt baby" osv.. irriterer meg noe sinnsykt! Også når andre sammenligner mine barn med andre babyer. F.eks når storebroren sitter og spiser (og naturlig nok griser litt, han er jo bare 1 år og 9 mnd) og svigermor kommer med kommentarer om at hennes andre barnebarn (som er hennes favoritt) griser aaldri når han spiser. "Han er så nøye og griser ikke noe, ikke engang når han spiser yoghurt!" Javel, tenker jeg. Og hva så? Er han så mye bedre fordi han ikke griser da liksom..? Men samtidig skjønner jeg jo at det ikke menes som kritikk mot sønnen min. Men slike kommentarer gjør at man går i angrepsposisjon med en gang og tar det som noe negativt. Det hører nok naturlig med mammarollen tror jeg! Rart hvor beskyttende man blir, men barna er jo det kjæreste man har! [:D]

Ellers blir jeg nesten litt irritert når folk kommenterer hvor rolig og snill hun er og at vi er bra heldige som har så rolig baby osv når de ser henne sove i bilstolen... "Ja, dere skulle bare visst hvor sliten jeg er etter å ha bysset og bært på en gråtende baby hele natten, dette er første gang hun er stille på x antall timer!!", er tanken som svirrer i hodet mitt!!! [:@] hehe... Man blir temmelig gretten av å ha kolikkbaby innimellom! [:D] Men heldigvis er det over nå [:)]

Ikke gøy når andre blander seg inn!!
Mi er nok bortskjemt, puppen kommer fort frem om hun sutrer litt ellergaper, men hun var jo så liten, så det henger nok litt igjen på det, men nå er hun som hun bør være, tjukk og nydelig! Jeg bare lukker øra, og fortsetter med mitt, for det er jo jeg som får problmet senere uansett[;)]

Det som irriterer meg er når jeg er ute og møter bekjente som spør "Er det en snill unge? Er hun snill?" For det første så finnes det ikke slemme unger i den aldern! Som noen skrev over her, det er en grunn til at babyer skriker. For det andre så har dem ikke noe med det. Grunnen til at dem spør er sikkert for å ha noe å si eller dem er nysgjerrig på om jeg egentlig er sliten... uansett så er det ekstremt irriterende!! :P

Så mange IDIOTER det er der ute da. Får hakaslepp over det dere skriver..

Haaaater utrykket "snill baby"!!! Får så mange spm om jentene er snille!  Uhm, ja? De ble ikke født onskapsfulle å slemme heller!
Pleier å si at "Ja, jentene er SNILLE, men de gråter en del pågrunn av magesmerter"
Og hater enda mer at det er alle sin buisniss om jeg har nok melk eller ikke! Mennesker jeg aldri har sett før i hele mitt liv spør meg om det![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Jeg liker ikke at så mange maser om jeg ammer,
og reagere nesten med sjokk når jeg sier at jeg ikke gjør det.
Jeg hadde veldig lite melk fra begynnelsen av så hun fikk mme i tillegg, så mistet jeg min kjære hund og når man akkuratt har fått barn blir jo alt enda mer forsterket så jeg gråt og gråt og da forsvant resten av melka, og jeg fikk den ikke tilbake igjen.
Synes selvfølelig det er veldig trist selv at jeg ikke kan amme gullet mitt, men er lei av å forsvare meg til folk som ikke ha noe med noe av det.

Åååh, jeg kjenner jeg blir så sinna!!!![:@][:@]
Ærlig talt! DET GÅR IKKE Å SKJEMME BORT EN SÅ LITEN BABY! Og uansett, det er da for pokker vårt
valg om vi vil ta opp bebisen når han/hun gråter.

Får høre det hele tiden selv, at jeg skjemmer han bort. Jeg tar opp Mikkel når han gråter/surver/prater/ler.. Jeg bestemmer for søren! Det er MIN baby. Vil jeg ta han opp når han gråter, så gjør jeg det. Vil jeg ta han opp når han ligger og er fornøyd fordi jeg vil være med og prate og kose når han er fornøyd, så gjør jeg det også! Ingen som har noe med det, men det virker som om alle skal bry seg.. Det sårer faktisk ja, å høre at man skjemmer de bort[&o]

Det irriterer meg også at ALLE spør om jeg ammer!! Helvete heller, JA jeg ammer. Men jeg har ikke nok melk til gutten min, så jeg må gi ekstra.. Det er et veldig sårt tema. Fatter ikke at folk ikke forstår det! "Åh, stakkars liten som ikke har en mamma som kan gi han nok mat da.." Hva F***??[:@] Er det MIN feil?? Jeg prøver jo.. Pumper, drikker møkka amme-te, ammer støtt.. Men nei, ikke mer melk[:(]

"Han skal vel ikke ha mat nå igjen"?? JO, det skal han! Han er sulten, da får han mat selv om det bare er 2 timer sia sist..

"Så leit at dere ikke fikk en snill baby som sover natten gjennom.." Snill baby?? Han er da vel for søren en snill baby selv om han gråter og ikke sover så mye?[:o] Han har vondt i nakken sin og har nok kolikk. Er han slem han da?

Nei, nå må jeg slutta før jeg blir enda mer sinna[:@]

Back
Topp