Jeg lekker?!

Agnete

Forumet er livet
Jeg skrøt jo på meg å aldri ha lekket en dråpe melk :p
Men nå lekker jeg altså helt vilt, om natten blir alt våt.. Jeg lekker gjennom ullinnlegget og gjennom gensere. Jeg er også veldig sår så det gjør vondt med innlegget rett mot puppen. Hva bruker dere for å hindre lekkasjer på natt og på dag? :)

Prøv med bambus eller gassklut rett mot huden, og så papir eller ull utenpå. Jeg smurte også tykt på led Purelan etter hver eneste amming, da la lanolinen seg som et beskyttende lag mellom huden og innlegget så ikke innlegget skulle skrape mot huden.

Når det ble riktig ille gikk jeg for det meste med puppene bare for å lufte :p

Hadde også ammeinnlegg med melkeoppsamlere, slik at huden ikke er borti innlegget og melken samles opp i en kopp. Avent har f.eks slike, men jeg likte ikke de noe særlig. :p

Venter på bambusinnlegg, håper de er gode! For ull både klør og gjør de mer såre :o
Men pga brystbetennelse så må jeg bruke noe varmt..
Så har jeg brukt natten på å lufte, men hjelper ikke stort når alt sengetøy må vaskes dagen etter :p
Melkeoppsamlere skal jeg se etter, men er de behagelig å ha på da?

Jeg skrøt jo på meg å aldri ha lekket en dråpe melk :p
Men nå lekker jeg altså helt vilt, om natten blir alt våt.. Jeg lekker gjennom ullinnlegget og gjennom gensere. Jeg er også veldig sår så det gjør vondt med innlegget rett mot puppen. Hva bruker dere for å hindre lekkasjer på natt og på dag? :)
Prøv innlegg i silke. Bruk albueskjell for å avlaste mot friksjon på dagtid.

På det værste lå jeg i bar overkropp på sånn "kladd" (tisselaken)

Prøv innlegg i silke. Bruk albueskjell for å avlaste mot friksjon på dagtid.

På det værste lå jeg i bar overkropp på sånn "kladd" (tisselaken)

Blir det ikke veldig klamt med en slik kladd? Du tenker på slike de bruker på sykehuset?
Albueskjell? Hvordan ser de ut?
Jeg er jo helt ny på dette, har aldri vært sår og har aldri lekket en dråpe melk med mine andre barn :p Hihi

Blir det ikke veldig klamt med en slik kladd? Du tenker på slike de bruker på sykehuset?
Albueskjell? Hvordan ser de ut?
Jeg er jo helt ny på dette, har aldri vært sår og har aldri lekket en dråpe melk med mine andre barn :p Hihi
Jeg fikk en sånn i en gratispakke fra apotek eller Rimi. Den var helt grei. Bedre enn såre brystvorter i hvertfall.

Albueskjell kan du plukke i fjæra eller kjøpe på apotek. Her hadde de på barsel.

Venter på bambusinnlegg, håper de er gode! For ull både klør og gjør de mer såre :o
Men pga brystbetennelse så må jeg bruke noe varmt..
Så har jeg brukt natten på å lufte, men hjelper ikke stort når alt sengetøy må vaskes dagen etter :p
Melkeoppsamlere skal jeg se etter, men er de behagelig å ha på da?
Nei, de er helt grufulle å ha på :p

Derfor jeg ikke brukte de ;)

Gikk heller med puppene bare når jeg var alene hjemme på dagtid...og når mannen var hjemme forsåvidt. :p Godt å lufte så sårheten blir bedre. Det hjelper også å smøre med morsmelk og så la det lufttørke. :)

Jeg klarte ikke ull rett på huden når jeg var så sår nei, men la bambus eller gassklut rett mot huden og ull utenpå. Hadde også amme-bh i kløfri ull og det var gull! (Haha, rimte :p ) :)

Back
Topp