Jeg kurer på hvilke tanker dere har om barnehage og barnehagestart?

Morellskatten

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Septemberhjertene 2018
Her er vi nødt til å starte barnehage for lillemor i oktober. Jeg er nødt til å gå tilbake til studiene i august, hvis ikke mister jeg de to årene jeg allerede har fullført. Og etter at mannen har hatt permisjon er det ingen andre muligheter enn barnehage.

Heldigvis er jeg veldig trygg på barnehagen vi har søkt plass i, jeg har jobbet der og storesøster går der. Men EGENTLIG skulle jeg jo ønske at jeg slapp å sende noen av ungene i barnehage før de er to år. Ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med barnehage, men jeg SER jo at jeg går glipp av masse!

Jeg er snart førskolelærer, og har sett mange små barn "forsvinne" i barnehagen, både når jeg har vært i praksis, og når jeg har jobbet som assistent. Spesielt gjelder dette på avdelinger der det både går store og små barn (typ 0-6 år). Ikke alle barnehager er like gode til å se behovene de aller minste har, og jeg er VELDIG glad for at jeg har mulighet til å ha mine unger i en barnehage der jeg VET at de minste blir satt ekstra fokus på (jeg har selv jobbet på småbarnsavdelingen der).

Hva tenker dere? Er det flere som er så heldige som meg og vet at de har et godt alternativ? Er det noen som tenker "fysj og skam og barnehage"? Eller er det mange som gruer seg masse til barnehagestart?

Hei :)