Jeg klør!!!!!!

elleville

Betatt av forumet
Flere enn meg som klør?
Jeg klør og jeg klør og jeg klør!
Tror jeg snart blir gal!
Begynte rundt uke 4, og er spesielt ille om kvelden....
Klør mest på mage, lår og rygg...
Fått masse små nupper som klør!
Håper virkelig ikke jeg må gå i 9 mnd og klø.....
Noen gode tips? Jeg smører meg med feit krem hver dag.....

Jeg fikk det sist jeg var gravid i sept, hadde sa... utslettet fortsatte og jeg har det enda, blir lite søvn for å si det sånn. Har fått konstatert kronisk elveblest....

OK?? Og det er ikke noe gjøre med det? Jeg klør også helt infernalsk, blir helt gæren!

Klør inne i hendene, under føttene, på halsen, på brystet, på magen, på ryggen, på knærna, på låra..

Jeg er i uke 8 og det begynte rundt uke 4 sporadisk. Begynner om natta og i dag har det ikke gitt seg på dagen.. Får ikke sove om natta når det blir sånn. Ser rødt og brennende ut, som elveblest.

Jeg sa det til legen forrige uke når jeg ga beskjed om at jeg var gravid og hun sa bare "uff". Jeg spurte: Kan jeg bruke Eurax? De på apoteket sa jeg kunne bruke det." Hun sa bare "ja, det var lurt!" Da påpekte jeg at jeg var usikker siden det sto i lappen inni at en ikke skulle bruke Eurax som gravid, særlig ikke første trimester. Da sa hun bare "OK, da kan du jo la være". Jeg sa at "da får jeg jo ikke sove om natta, er det noe annet jeg kan bruke?" Hu bare løfta på skuldrene!!

Skal det være sånn her hele graviditeten? Lunta er jo megakort og det er klin umulig ikke å klø!

Erfaringer og råd tas imot med åpne, røde og veldig kløende hender!!

OK?? Og det er ikke noe gjøre med det? Jeg klør også helt infernalsk, blir helt gæren!

Klør inne i hendene, under føttene, på halsen, på brystet, på magen, på ryggen, på knærna, på låra..

Jeg er i uke 8 og det begynte rundt uke 4 sporadisk. Begynner om natta og i dag har det ikke gitt seg på dagen.. Får ikke sove om natta når det blir sånn. Ser rødt og brennende ut, som elveblest.

Jeg sa det til legen forrige uke når jeg ga beskjed om at jeg var gravid og hun sa bare "uff". Jeg spurte: Kan jeg bruke Eurax? De på apoteket sa jeg kunne bruke det." Hun sa bare "ja, det var lurt!" Da påpekte jeg at jeg var usikker siden det sto i lappen inni at en ikke skulle bruke Eurax som gravid, særlig ikke første trimester. Da sa hun bare "OK, da kan du jo la være". Jeg sa at "da får jeg jo ikke sove om natta, er det noe annet jeg kan bruke?" Hu bare løfta på skuldrene!!

Skal det være sånn her hele graviditeten? Lunta er jo megakort og det er klin umulig ikke å klø!

Erfaringer og råd tas imot med åpne, røde og veldig kløende hender!!
Svangerskapskløe er ikke bra. Legen din bør ta det seriøst! Håper du får hjelp.

Jeg gjør også det. Blitt mye verre. Jeg har atopisk eksem så jeg er vant med å klø, men med graviditeten har det blitt mye verre. Står at det dessverre er helt normalt for de med eksem.

Svangerskapskløe er ikke bra. Legen din bør ta det seriøst! Håper du får hjelp.

Ja, takk.. jeg tror jeg dropper fastlegen i den videre oppfølginga og heller går til kontrollene hos jordmor fra uke 12. Virker jo ikke som om hun hadde håndtert spørsmålet før. Forhåpentligvis klarer de å gi meg bedre svar på spørsmålene mine om kløe og kan sjekke alle verdier!

Jeg gjør også det. Blitt mye verre. Jeg har atopisk eksem så jeg er vant med å klø, men med graviditeten har det blitt mye verre. Står at det dessverre er helt normalt for de med eksem.

OK.. Jeg har også hatt litt eksem og sporadisk reaksjon på div dusjsåpe osv tidligere så kanskje vi er i samme båt der! Håper det går over for oss begge!!

Ja, takk.. jeg tror jeg dropper fastlegen i den videre oppfølginga og heller går til kontrollene hos jordmor fra uke 12. Virker jo ikke som om hun hadde håndtert spørsmålet før. Forhåpentligvis klarer de å gi meg bedre svar på spørsmålene mine om kløe og kan sjekke alle verdier!
Det høres lurt ut :) Håper du blir bedre snart :)

Allergimedisin er det eneste som funker, bruker cetrizin. Prøver å kutte ned og da kommer det med en gang.

Allergimedisin er det eneste som funker, bruker cetrizin. Prøver å kutte ned og da kommer det med en gang.

OK, takk for info! Jeg får diskutere det med jordmor når jeg skal dit. Du har fått beskjed om at det er hormonene som gjør det og at det ikke er farlig antar jeg? Står litt her inne på forum om at det kan være tegn på dårlige gallesyre eller leververdier..

Hvis du klør spesifikt inni hendene og under føttene kan det være noe annet enn svangerskapskløe! Men ser du klør andre steder også, så da er kanskje det et godt tegn.

Ja, det var ingen tegn til svangerskapsforgiftning når jeg var innlagt for hyperemesis og de tok blodprøve hvert fall! Klmmer og går veldig så satser på at det "bare" er Svangerskapsurticaria.

Har også slitt en del med kløe, noe som henger sammen med at jeg har atopisk eksem. Fikk beskjed av legen på første kontroll at jeg helst ikke burde bruke kortison kremer, noe jeg ikke var klar over. Men fikk istedenfor en smørekrem som heter ACO, den er som en vanlig fet hudkrem men er også på resept. Anbefales om andre sliter med kløe :)

Flere enn meg som klør?
Jeg klør og jeg klør og jeg klør!
Tror jeg snart blir gal!
Begynte rundt uke 4, og er spesielt ille om kvelden....
Klør mest på mage, lår og rygg...
Fått masse små nupper som klør!
Håper virkelig ikke jeg må gå i 9 mnd og klø.....
Noen gode tips? Jeg smører meg med feit krem hver dag.....
Var ille i starten, nå er det ikke ille her :)

Back
Topp