Jeg kløøøøør!

Linus84

Flørter med forumet
Flere som sliter med det samme? Har fått røde prikker/nupper på magen og på brystet og det klør som ville hælv****. Har fra før av tørr/sensitiv hud men har under hele graviditeten brukt kun neutral sin såpe, samt kroppsolje+ god bodylotion etterpå. Kan det være farlig? Tenker jeg drar til legen om det ikke blir bedre innen et par dager.

Flere som sliter med det samme? Har fått røde prikker/nupper på magen og på brystet og det klør som ville hælv****. Har fra før av tørr/sensitiv hud men har under hele graviditeten brukt kun neutral sin såpe, samt kroppsolje+ god bodylotion etterpå. Kan det være farlig? Tenker jeg drar til legen om det ikke blir bedre innen et par dager.

Kan du ha spist noe du ikke tåler? Har du byttet vaskepulver eller skyllemiddel?

Kan du ha spist noe du ikke tåler? Har du byttet vaskepulver eller skyllemiddel?
Nei, men jeg har forsåvidt kjøpt nye mammaklær som jeg ikke har vasket på forhånd..det pleier jeg alltid å gjøre, men denne gangen hastet det med å finne klær jeg kunne ha på jobb som passet. Men har bestemt meg for å bare bestille legetime først som sist for å finne ut hva det kan være.

Jeg håper det er noe uskyldig som det og ikke noe som kan være skadelig for fosteret.

Får håpe det ikke er noe alvorlig ja. Men ville tatt meg en tur til legen om jeg var deg. Greit å vite. Og evt få noe kløestillende som ikke er skadelig for nurket.

Høres ut som svangerskapskløe. Jeg hadde det med min første. Begynte med røde prikker på magen, spredte seg til lår og på bryst. Holdt på å bli gal av kløingen :nailbiting: Det er heldigvis ikke farlig, men får man det på undersiden av hender og føtter kan det bety at det er noe mer alvorlig. Uansett greit å dra til legen. Han kan gi kløestillende kremer. De jeg fikk brukte jeg ikke, da legevenninna mi sa at han hadde gitt kremer som ikke er bra for gravide. Så jeg smurte meg med hvitvask hele natta, så ikke ut :facepalm:

Uansett, sannsynligvis ikke noe å bekymre seg over, men det er en helt forferdelig tilstand å gå gjennom. Kom deg til legen og be om hjelp :)

Hvordan går det?

Hvordan går det?
Så koselig å bli spurt om det, hihi. Jau, det viste seg å være svangerskapskløe! I alle fall tror fastlegen det. Men får svar på blodprøvene neste uke. Han hadde veldig sympati for kløen, og sa at man ikke skulle ha det sånn i flere måneder...Jeg fikk resept på kortisonkremen Mildison Lipid som jeg smører på 2 ganger daglig, som ikke er farlig for gravide. I tillegg må jeg ta en pille jeg ikke husker navnet på, en gang daglig i en uke. Så får vi virkelig håpe dette gir seg snart, for det er ren tortur å ville rive av seg huden fordi det klør så intenst :/

Høres ut som svangerskapskløe. Jeg hadde det med min første. Begynte med røde prikker på magen, spredte seg til lår og på bryst. Holdt på å bli gal av kløingen :nailbiting: Det er heldigvis ikke farlig, men får man det på undersiden av hender og føtter kan det bety at det er noe mer alvorlig. Uansett greit å dra til legen. Han kan gi kløestillende kremer. De jeg fikk brukte jeg ikke, da legevenninna mi sa at han hadde gitt kremer som ikke er bra for gravide. Så jeg smurte meg med hvitvask hele natta, så ikke ut :facepalm:

Uansett, sannsynligvis ikke noe å bekymre seg over, men det er en helt forferdelig tilstand å gå gjennom. Kom deg til legen og be om hjelp :)
Kan jeg spørre deg hvor lang tid det tok før du ble bra? Brukte du bare hvitvask?

Kan jeg spørre deg hvor lang tid det tok før du ble bra? Brukte du bare hvitvask?
Jeg brukte bare hvitvask, vet ikke hvor smart det var... Føles som det varte 10 år, husker egentlig ikke helt. Kanskje ca 2 måneder, kanskje mer, er så lenge siden. Var ihvertfall grusomt. Det begynte som du beskrev, og jeg skjønte ikke helt hva det var, men så utviklet det seg helt ekstremt. Håper du slipper å ha det så lenge og at det ikke blir verre, at kremen og tablettene hjelper, for jeg unner ingen å gå gjennom det. Alle nettene var søvnløse :inpain: Veldig bra at du dro til legen :)

Back
Topp