Jeg kjenner ikke liv i magen

Guest
Er i uke 18 og inne på terminforumet snakker alle om de små sparkene de kjenner, bevegelse, aktive baby'er m.m.
Men ikke jeg ... Kan kanskje erindre at noe skjer i magen av og til, men ikke noen spark eller konkrete bevegelser. Ligger stille på kveldene for å kjenne godt etter, men nei ... JM jeg går til kontroll sier det er for tidlig å kjenne spark - er det rett da? Når så mange andre gjør det? 
Med nr. 1 kjente jeg han godt i uke 19, aktiv liten gutt ... 

Når SKAL man kjenne liv?

Var på UL for 1 uke siden og ser så alt bra ut med den lille og beveget seg masse uten at jeg kunne kjenne noe. 
 
Hei.

Gratulerer med baby på vei.
Det med å kjenne liv varierer veldig mye fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. Det er flere ting som spiller inn. Det allerviktigste er nok hvor morkaken er plassert. Hvis morkaken ligger på den fremre vegg av livmoren virker det nesten som en støtdemper. Lokaliseringen av morkaken er noe av der man sjekker på ultralyden som du akkurat har vært på - du finner sikkert svaret på ultralydskjemaet. Anterior betyr fremme og posteriort betyr bak. Hvor tidlig man kjenner liv kan også henge sammen med om man er litt "polstret" på magen.

Så derfor er det ikke så enkelt å si nøyaktig når du SKAL kjenne liv. Sannsynligvis går det ikke lenge før du kjenner godt med aktivitet i magen din.

Lykke til videre da :)

Vennlig  hilsen jordmor Ragna.

 
ok.

Men morkaken ligger under og er ikke i veien for å kjenne og jeg har ingen extra polstring på magen ....

Håper den lille vil gi mer tegn til at den er der snart ..... <3
 
Det kan jo hende at babyen din ligger sånn at du rett og slett ikke kjenner bevegelsene så godt enda....... Men det varer nok ikke lenge :)
Lykke til.

Jordmor Ragna,
 
når man er i uke 23-24 er det vanlig å kjenne regelmessige spark, selv om noen kjenner dette før så er det like vanlig å ikke  kjenne det før i uke 23-24 :) så tror nok du kan slappe helt av 
 
Back
Topp