Jeg kjeeeeeeder meg på en onsdag (skravletråd?)

Olive76

Forumet er livet
Ja. Lite å gjøre på jobb. Holdt faktisk på med preken til 14. august i sta. Men så ringte biskopen. Han ville takke for velkomsten han og de øvrige nordiske biskopene fikk da de besøkte min heimbygd og heimkirke i DK der min far er soknerådsformann og min mor var kjøkkenhjelp for dagen[;)]

Og så sa biskopen at jeg var dyktig og at han var glad for at jeg ville være prest i norge.

Så nå ranker jeg ryggen litt og tillater meg å bruke tiden på jobb på internet og på å skrive pakkeliaste til ferien[8D] Tenker at digital pakkeliste er en fordel når vi skal til Kreta i september også. Så slipper jeg de 1000 gule lapper jeg ellers driver med...

En dere da? Noen biskoper som har ringt idag?[:D]

Ingen biskoper som ringer meg nei.. Pappa ringte å inviterte på vafler i ettermiddag da, tells det?[:D]
Nå er ungene nylig avlevert i barnehagen og jeg sitter her og er sløv[&:] Ble litt sent i går, men sånn er det når man skal utsette treningen til kvelden!

Så kjekt med skryt da, jeg er helt sikker på at du har fortjent det og[;)]

Pakkeliste ja.. vi drar jo også til kreta (slutten av august) så kanskje jeg skulle begynne jeg og, i fjor hadde vi jo rene flyttelasset med oss, håper å klare oss med litt mindre greier denne gangen!

Hvilke datoer er dere på Kreta Mibah? Agia Marina igjen i år? Vi reiser dit 4.9. kanskje vi er der samtidig[;)]

ORIGINAL: Olive76

Hvilke datoer er dere på Kreta Mibah? Agia Marina igjen i år? Vi reiser dit 4.9. kanskje vi er der samtidig[;)]

vi reiser hjem den 4[&o] Drar 28 august, så bare ei uke.. Denne gangen skal vi ikke til Agia Marina da, husker ikke helt hva det heter der for det er venninna mi som har fiksa, jeg bare klikka ok, og betalte[8D] Skal sjekke det.

Rethymnon, hotellet heter Akti Chara, Platanes

Her har ingen biskop, eller noen andre for den saks skyld, ringt... så koselig med sånne tilbakemeldinger Olive, og ja, jeg er sikker på at du er flink!

Jeg har tatt et skippertak og ryddet i gamle papirer på gjesterommet i dag.. i alle fall noe av papirene. Vi driver og bytter nettleverandør, og pc'n min har vært gjennom et krasj, så jeg måtte prøve å finne igjen noen dokument med passord og brukernavn og slikt... og så har jeg prøvd å lete frem den informasjonen NAV trenger når jeg nå skal søke arbeidsledighetstrygd... håper det går fort i orden, for nå er kontantkassa mi slunken

Kreta høres deilig ut - og jeg lager alltid pakkelister på pc'n, med en kolonne for hver. Har etter hvert blitt ganske flink å pakke også - når vi var to uker i Spania alle fire hadde vi to kofferter pluss barnevogn - og vi manglet ingenting (men så hadde vi vaskemaskin der nede da, så vi trengte ikke pakke vanvittig mye klær - men det er alltid sånne småting som kosmetikk, kremer, babycaller og greier som tar plass)

Argh. Her er det så ille at jeg er begynt å rydde i de papirer jeg bare la i esker da jeg tok permisjon sist. Vi skal flytte kontor til høsten og min forgjenger tømte aldri kontoret og jeg klarer jo heller ikke å kaste noe. Dette blir strevsomt! Tror jeg går ut og kjøper meg noe lunsj. Hater å rydde!

Jeg har nettopp kommet hjem fra mekling med BF, og vi ble selvfølgelig ikke enig! Og han skal MINST ha 50% selvom han bor 45 min unna oss med bil, og jeg har søkt barnehageplass her vi bor.. Yes da! Så skal vi tilbake 19. august da, håper inderlig det blir en avtale da så jeg ikke trenger å sitte der flere ganger med han!!

Nå skal jeg snart over til naboen, ut på tur med henne og bare NYTE det flotte været [:D]

Jeg er helt sikker på at du fortjente all den skryten du fikk fra biskopen jeg, Olive [:D]
Her har hverken biskop, foreldre eller noen andre ringt enda...

Her har det ikke skjedd mye enda. Vi har akkurat spist frokost (Linneas 2.) og vi venter
på at mannen skal komme hjem. Han har jobba natta, og mente han skulle være hjemme
i 7-9-tida....[8|] Men er vandt til disse liksom-tidene nå.

Ellers så skal vi på Sabeltannshow i kveld, sammen med SanderogEliasmamma og Chaba.
Og så vet jeg at 3barn og skal dit idag [:)]
Vet ikke hvem som gleder seg mest av barna og mammaene jeg [;)][:D]

Råsa: går ikke det greit da, så lenge han selv må sørge for at barna kommer seg i bhg.?

Ingen telefon fra biskopen nei, men skal på fest hos dattera til prosten på lørdag - tells det?? [8D]

Ellers så rydder vi ut "babyperioden" av huset[:(][:)]
Har solgt noe babyutstyr og har lagt mer for salg, litt trist å gi seg av med det, men godt å slippe å oppbevare det også[:D]

Skal kjøpe nytt bilsete til Elias senere i dag, greit å få montert det og gjort det klart til ferien - begynner å nærme seg nå, whiii[:D]

Har vært flink i dag, har til nå rydda og vaska stue og gang, satt på min 2 maskin klær. Nå mangler bare kjøkken og bad.

Må prøve å få begynne å pakke litt også, men sliter litt med hva jeg skal ta med. Med dette været kan det både bli bruk for shorts og tykk jakke[8D]
Men satser på at DK viser seg fra sin beste side og lar oss bruke sommerklær[:D]

ORIGINAL: Nøste77

Jeg er helt sikker på at du fortjente all den skryten du fikk fra biskopen jeg, Olive [:D]
Her har hverken biskop, foreldre eller noen andre ringt enda...

Her har det ikke skjedd mye enda. Vi har akkurat spist frokost (Linneas 2.) og vi venter
på at mannen skal komme hjem. Han har jobba natta, og mente han skulle være hjemme
i 7-9-tida....[8|] Men er vandt til disse liksom-tidene nå.

Ellers så skal vi på Sabeltannshow i kveld, sammen med SanderogEliasmamma og Chaba.
Og så vet jeg at 3barn og skal dit idag [:)]
Vet ikke hvem som gleder seg mest av barna og mammaene jeg [;)][:D]

Råsa: går ikke det greit da, så lenge han selv må sørge for at barna kommer seg i bhg.?

Jo, klart det .. Men som han sa selv at det kom ikke til å gå å levere de på morgenene så langt unna, han jobber i barnehage selv [:)] Vi får se hvordan det blir neste mekling, er fornøyd med slik det har vært til nå i allefall [:)]

ORIGINAL: Snart2!!

Ingen telefon fra biskopen nei, men skal på fest hos dattera til prosten på lørdag - tells det?? [8D]

Ellers så rydder vi ut "babyperioden" av huset[:(][:)]
Har solgt noe babyutstyr og har lagt mer for salg, litt trist å gi seg av med det, men godt å slippe å oppbevare det også[:D]

Skal kjøpe nytt bilsete til Elias senere i dag, greit å få montert det og gjort det klart til ferien - begynner å nærme seg nå, whiii[:D]

Har vært flink i dag, har til nå rydda og vaska stue og gang, satt på min 2 maskin klær. Nå mangler bare kjøkken og bad.

Må prøve å få begynne å pakke litt også, men sliter litt med hva jeg skal ta med. Med dette været kan det både bli bruk for shorts og tykk jakke[8D]
Men satser på at DK viser seg fra sin beste side og lar oss bruke sommerklær[:D]

Fest hos prostens datter er absolutt godkjent!

Holder også på å pakke til dk. Fandt ut at jeg hadde veldig lite sommeklær i kategorien "ikke så veldig varmt men dog sommer". Men så oppdaget jeg den digre posen med klær jeg fikk fra en kor-veninne. Her var det i allefall to lette bukser i litt kort lengde som er optimale til biltur ettersom det er strikk i livet. Hurra. Der ble garderoben frisket opp på et blunk uten bruk av penger. Fandt også et tøft skjørt som jeg ikke kunne passe da jeg fikk posen i høst, men nå sitter det perfekt. Herlig!

Så deilig med de klærne Olive!

Her tar jeg meg en liten pust i bakken... jeg skal ikke klage, jeg får mange sånne i løpet av en dag - men dagene går jo så fort! Har vært barnevakt et par timer i dag, for venninnen til Johanna.. det tør jeg ikke si til Johanna, for da kanskje hun ikke vil i barnehagen i tilfelle Sunniva skal komme på besøk [:)]. Mammaen hennes hadde med en flaske vin til meg som takk for hjelpen - som om jeg trenger det - venner stiller opp for hverandre, og hun har da virkelig stilt opp for meg tidligere - hun dro og hentet Johanna i barnehagen og hadde henne over natten uten noe som helst forvarsel da August ble født blant annet.

Nå er det middagslaging, G er og triller lillebror, så håper jeg han får seg en god dupp. Jeg har igrunn gjort klart det jeg kan, så resten av matlagingen er venting - tror jeg setter meg ut på trappa med boka mi en liten stund

Kjekt med telefon fra biskopen! Alltid kjekt å få ros for det arbeidet man gjør! Stå på Olive!

Neeeh ingen biskop har ringt meg! Vi har vert i kongeparken i dag! Men først måtte vi ta livet av foten til Solveig for å få ut flisa! hørtes nå sånt ut[8D] 

Vi har hatt en toppers dag!!! men merker at ungene har fått mye stimuli! De har vansker for å sovne i dag! [;)] Godt at vi skal slappe av hjemme i morgen![:D]

Back
Topp