Jeg kan noe som ikke du kan, jeg kan danse cancan, hele natten lang....

Fruen<3

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Snork!

Som trådtittelen tilsier, masse (MASSE) aktivitet om natten!
Hvor får dere April-damer sove?
Jeg prøver å ligge på sidene og på rygg, men ingenting er vist godt nok.
Tips?

Sover faktisk veldig godt jeg. Som regel på siden, vridd så langt over mot magen jeg bare kommer:-)

Lillebror er VELDIG aktiv om natta, håper ikke det er en trend han skal fortsette med utenfor magen. :p

Jeg har to ekstra puter i senga, ei mellom beina og ei under magen. Den under magen bruker jeg til å lene meg mot for å erstatte å sove på magen. Da får jeg ganske behagelig stilling og sover godt...sånn bortsett fra når lille turbo holder meg våken. :p

Kjenner godt til at den lille i magen er aktiv om natten.
Har selv pute mellom beina, men det føles nesten som om når det litt for mye press på magen, da slår han kollbøtter der inne.
Skal prøve med to puten under hode, slik at jeg kan sove på rygg.

Her er det dårlig med nattesøvnen for tiden... Lille er ofte veldig aktiv på natten i tillegg til at det er veldig vanskelig å finne en god sovestilling pga bekken og ryggvondt og en mage som vokser fra dag til dag :) bruker pute mellom beina som jeg også får lagt magen på... Det hjelper litt på... Men en time søvn så våken og opp en tur... Ny time med søvn og sånn holder jeg på hele natta igjennom :(

Her er det dårlig med nattesøvnen for tiden... Lille er ofte veldig aktiv på natten i tillegg til at det er veldig vanskelig å finne en god sovestilling pga bekken og ryggvondt og en mage som vokser fra dag til dag :) bruker pute mellom beina som jeg også får lagt magen på... Det hjelper litt på... Men en time søvn så våken og opp en tur... Ny time med søvn og sånn holder jeg på hele natta igjennom :(

Dette hørtes veldig kjent ut. Jeg kan til og med huske at jeg tenkte i natt: "jaja, får kanskje ikke sove, men jeg får nå iallefall hvile" :P Kan trøste oss med at vi kommer til å være rutinert når babyen først kommer ;)

Såver som regel. Men håplaust og finne stillinger. Og babyen vokner hvergang eg legger meg. Så tar tid og sovne. Bruker puter mellom kne og under magen. Men er ingen ting som er behaglig

Dette hørtes veldig kjent ut. Jeg kan til og med huske at jeg tenkte i natt: "jaja, får kanskje ikke sove, men jeg får nå iallefall hvile" :P Kan trøste oss med at vi kommer til å være rutinert når babyen først kommer ;)
Word :-)

Det tenker jeg hver natt :-) prøver å overbevise meg selv hi hi

Kan kjenne meg igjen i alt hva dere skriver :angel8Men hoooi så godt det er å kjenne at han trives i magen ;)har doomoo hugme pute (Str large) som er syyyyyk god! Så det anbefales :) bruker den i senga og i sofaen på late kvelder.. En god spoonekompis som ikke blir for varm:gen014

Haha... Ikke sant! Jeg har tatt meg i å tenke når jeg er oppe for n'te gang at jaja, jeg blir nå vant til det her så jeg også greier å stå opp med lille på natta når han trenger det :)

Har også doomoo. Legger den under mage, mellom lår og legger. Sover godt! Med mindre jeg snur meg i søvne uten å ta med puta til andre siden. Da våkner jeg av at alle stillinger er ubehagelige. Men har hittil ikke våknet en eneste gang pga aktivitet. Vet ikke om det er fordi jeg jeg har morkaken ut mot navlen eller om hun sover hele natta. Med en gang jeg er våken kjenner jeg henne. Så tipper det er den første!

Nå har jeg funnet den "perfekt" måten å få sove meste parten av natten og det er:
En pute plantet godt mellom beina (slik at den følger med meg når jeg sover og ikke detter på gulvet eller blir igjen på den ene siden) to puter under hodet (slik at kidden ligger nedover mot bekkenet når jeg ligger på rygg,eneste måten han sover på) og så går jeg som en pendel frem og tilbake til sidene med pittstopp i midten slik at han sover igjen etter å ha sparket når jeg ligger på siden. :P

Dette fikk jeg bekreftet av min kjære, nå i natt. Han hadde drukket for mye kaffe og fikk ikke sove.

Jeg snakka med jordmor på forrige kontroll om at lille er så stille i perioder og at jeg blir litt usikker... Etter det har han vært helt turbo natt og dag!! Hele magen er i konstant bevegelse og han åler seg rundt, sparker og bokser... Plutselig kommer rompa ut på siden og magen blir helt deformert og det presser både her og der... Kan ikke klage på at han er rolig lenger iallefall... Haha...

Akk ja, kjenner meg så igjen her. Først var det veldig koselig, "nåh knøttet rører på seg!". Men etterhvert som hun har vokst så har det blitt mer og mer slitsomt å våkne av det, og ikke minst så har hun begynt å sparke meg i hoftebeinet og det er ikke særlig behagelig :p
Sliter også litt med at bekkenet låser seg og stivner, og det med voksende livmor og kynnere har det blitt vondt når jeg snur meg i senga., Så alt i alt har jeg blitt 50% sykmeldt nå, 10 uker før termin :)

Sjelden jeg våkner om natta :) har et godt sovehjerte heldigvis. Ligger alltid på siden/delvis på magen :)

Back
Topp