Jeg kan ikke/bør ikke amme

Labambie skrev:

Dani California skrev:

Labambie skrev:

Kleo79 skrev:
Herregud, er det det du får ut av diskusjonene som pågår her inne nå? At folk som ikke kan amme, ikke burde få barn? Skjønner at du ønsker å sette det hele litt på spissen, men dette blir bare så dumt at jeg ikke kan gjøre annet enn å riste på hodet av idiotien. Og til de som sier at i NORGE er mme like bra som mm. Det stemmer ikke uansett hvor mye dere vil. Mm vil alltid være hakket bedre, hvis man da ikke finner en måte å få mors antistoffer inn i mme på. Sier IKKE at mme gir syklige barn, eller mindre intelligente barn osv osv, men mm er fortsatt bedre enn mme.

... mener du. Og det kan du få lov å mene. 

Man kan ikke mene det. Enten er det bedre, eller så er det ikke det.

Njei, ikke egentlig. Det foreligger nyere forskning som tilsier at amming og mme er likeverdige. Så og si, og i landet Norge hvor tilgangen på rent vann og temperatur er null problem, er dette heller ikke noe problem. Når man ikke vil ta denne forskningen til seg overhodet, så blir det en  mening. 

Forskning sier imot seg selv hele tiden. Ta for eksempel krybbedød. Ett år sa de at barnet skulle ligge på magen, ett annet år på siden og året etter på ryggen osv osv. Om to år vil forskning si at mm gir mange flere fordeler enn mme, og vil derfor være det beste for barnet. You never know...

Jeg er ikke i tvil om at mm er det beste alternativet for de fleste, men i mitt tilfelle er mme det beste. Da får barnet de næringsstoffene det trenger.

Kjære dere, for noen rare diskusjoner. Hvis man kan velge helt fritt, så er det selvfølgelig best med morsmelk på så mange måter. Men mange kan ikke velge fritt, og kan man ikke amme, så er det klart man kan få barn likevel. Barnet får noe som er kjempebra å spise istedet for noe som er superbra. Men bra er det, uansett!

Nei, du bør ikke la vær kun av den grunnen syns jeg... Amming er jo viktig, men ikke så viktig at man burde la vær å få barn dersom man ikke kan... Så viktig syns jeg ikke amming er. Får man det til, er det bra. Får man det ikke til, så får man det ikke til :P

Cosacita skrev:

Labambie skrev:

Dani California skrev:

Labambie skrev:

Kleo79 skrev:
Herregud, er det det du får ut av diskusjonene som pågår her inne nå? At folk som ikke kan amme, ikke burde få barn? Skjønner at du ønsker å sette det hele litt på spissen, men dette blir bare så dumt at jeg ikke kan gjøre annet enn å riste på hodet av idiotien. Og til de som sier at i NORGE er mme like bra som mm. Det stemmer ikke uansett hvor mye dere vil. Mm vil alltid være hakket bedre, hvis man da ikke finner en måte å få mors antistoffer inn i mme på. Sier IKKE at mme gir syklige barn, eller mindre intelligente barn osv osv, men mm er fortsatt bedre enn mme.

Njei, ikke egentlig. Det foreligger nyere forskning som tilsier at amming og mme er likeverdige. Så og si, og i landet Norge hvor tilgangen på rent vann og temperatur er null problem, er dette heller ikke noe problem. Når man ikke vil ta denne forskningen til seg overhodet, så blir det en  mening. 

Forskning sier imot seg selv hele tiden. Ta for eksempel krybbedød. Ett år sa de at barnet skulle ligge på magen, ett annet år på siden og året etter på ryggen osv osv. Om to år vil forskning si at mm gir mange flere fordeler enn mme, og vil derfor være det beste for barnet. You never know...

Da har du et litt vridd bilde av forskningen.
Det er ikke som om den motsier seg selv annenhvert år, de har bare bedre materiale å jobbe med, og den blir bedre og bedre, derfor er mye av det som ble antatt for mange år siden motbevist.
Det kommer ikke til å komme forskning om 10 år som sier at barn skal ligge på magen for eksempel.
Og med mindre MME-produsentene på magisk vis greier å tilsette antistoffer i MME-en, så tror jeg neppe de kommer til å si at MME er bedre enn MM heller.

Greven av gral skrev:
Jeg er ikke i tvil om at mm er det beste alternativet for de fleste, men i mitt tilfelle er mme det beste. Da får barnet de næringsstoffene det trenger.

Men når de fleste her inne sier at MM er best, betyr ikke det at de ville sagt det i ditt tilfelle.
Det er jo i utgangspunktet best, men det finnes jo unntak.
Så jeg lurer egentlig litt på hvorfor du stiller det spørsmålet her inne.

Dani California skrev:

Cosacita skrev:

Labambie skrev:

Dani California skrev:

Labambie skrev:

Kleo79 skrev:

Da har du et litt vridd bilde av forskningen.
Det er ikke som om den motsier seg selv annenhvert år, de har bare bedre materiale å jobbe med, og den blir bedre og bedre, derfor er mye av det som ble antatt for mange år siden motbevist.
Det kommer ikke til å komme forskning om 10 år som sier at barn skal ligge på magen for eksempel.
Og med mindre MME-produsentene på magisk vis greier å tilsette antistoffer i MME-en, så tror jeg neppe de kommer til å si at MME er bedre enn MM heller.

Vær så snill, ikke fortell meg hva jeg har og ikke har. La oss holde oss til skikkelige argumenter.

Så da er vi jo egentlig enige da? Mm er bedre enn mme, ikke likeverdige ettersom mme ikke har antistoffene mm har. Kan man amme burde man virkelig det, og hvis ikke man kan/bør burde man finne andre alternativer som mme. Jeg mener bare det at man ikke burde gi opp med en gang det blir litt vanskelig, men heller gjøre sitt beste for å få det til. Men dette avhenger jo selvfølgelig av situasjonen.

Back
Topp