Jeg hoster og hoster, er så sliten og får ikke sove. What to do???

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Jeg har hosta i en uke. Jeg er såååå utslitt!
Sammen med hosten og halsvondten har jeg mye hodepine og trykk i hodet.
Var hos legen på onsdag og da var crpen på 20, så bare et virus.....
Men hosten blir bare værre og værre, samt hodepinen. Jeg får ikke sovet eller slappet av for jeg hoster hele tiden.
Om morgenen og natta hoster jeg opp gulgrønt slim, om dagen er det mer tørrhoste.
Hele kroppen min verker og jeg er helt rådvill. Vil bare sove, men når jeg legger meg ned gjør det vondt i halsen/brystet med en gang og jeg hoster værre enn når jeg sitter.

Noen råd å gi meg???
Jeg vil SOOOOVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

PS: mannen her hjemme har lungebetennelse(er bedre nå da, etter 5 dager på antibiotika). Men siden crp var på 20 på onsdag og jeg ikke har feber burde jeg vel ikke uroe meg....?!

Uff, du må nok dessverre bare smøre deg med tålmodighet.
God bedring!

Finn masse puter eller en dyne, sånn at du får hevet overkroppen, og sitter mer enn ligger. Mamma sier at det hjelper å være god og varm på føttene, så kanskje ullsokker?

Slikt er så grusomt!![&o]

Legg hodeputa veldig høyt.
Ha en myk halstablett i munnen, helst en frisk (sliken mini halspastil.
ha vannflaska ved siden av senga og drikk og drikk!
Ligg på siden (ikke ryggen)
Ha det ikke for varmt på rommet, friskt og kjølig.

Dette skrulla er de beste rådene jeg kan gi deg som funker på meg. Kanskje viste du om de fleste og har prøvd, men ikke råder jeg og prøve[:)]

God bedring[:)]

ORIGINAL: dolly duck

Slikt er så grusomt!![&o]

Legg hodeputa veldig høyt.
Ha en myk halstablett i munne, helst en frisk.
ha vannflaska ved siden av senga og drikk og drikk!
Ligg på siden (ikke ryggen)
Ha det ikke for varmt på rommet, friskt og kjølig.

Dette skrulla er de beste rådene jeg kan gi deg som funker på meg. Kanskje viste du om de fleste og har prøvd, men ikke råder jeg og prøve[:)]

God bedring[:)]

Skal prøve å ha hodeputa høyt/flere hodeputer. Det andre gjør jeg allerede, men funker ikke.
Skal prøve å drikke litt te nå og så legge meg igjen. Håper det funker!

Det finnes feberfri lungebetennelse, så jeg hadde hørt med legen om en ny CRP.

ORIGINAL: Lois Lane

OK...men burde jeg ikke vært myyye dårligere da?
Hvis dette fortsetter og er like ille i morgen vurderer jeg å ringe legevakta for å ta ny crp....for holder ikke ut dette.
Men legevakta tar kanskje bare inn akutt tilfeller?

herregud dette ga meg ikke akkurat ett oppløft - holdt på to dager sånn nå på natta ;P føler meg ikke bedre - hue kjennes ut som det skal komme en eller annen ting utav, og hostene er non stop.

kan ikke crpen plutselig øke da ?

ORIGINAL: Skrulla86

ORIGINAL: Lois Lane

OK...men burde jeg ikke vært myyye dårligere da?
Hvis dette fortsetter og er like ille i morgen vurderer jeg å ringe legevakta for å ta ny crp....for holder ikke ut dette.
Men legevakta tar kanskje bare inn akutt tilfeller?

Ikke nødvendigvis.
Jeg har ikke hatt det selv, men eldste hadde det for noen år siden. Tror han var rundt 5 år. Jeg fikk legetime til han, fordi han ikke sluttet å hoste, og ville ha en sterkere hostesaft til han. Ante ikke at det gikk ann å ha lungebetennelse uten feber en gang.
Nå er dette ca 5 år siden, men kan ikke huske at han var dårlig på andre måter enn den hosten.

Høres ut som mykoplasma... Helt grusomt, men går over med antibiotika da. Jeg har nettopp hatt det. Hostet noe helt forferdelig (lå våken store deler av natta og hostet), fryktelig sår/vondt i halsen, kraftig hodepine, svimmel, feber (men ikke så altfor høy, lå jevnt på 38-38,5). Min CRP var heller ikke veldig høy...

Ring og hør med legen om det kan være det. God bedring!

Kjøp noskapin hostetabletter og ta to paracet før du legger deg. Paracet kan roe hosterefleksen litt, jeg syns det kan hjelpe bitte litt hvertfall. Ellers sug på drops eller noe som en annen her foreslo....
Grusomt slitsomt med hoste. God bedring.
Ps: noskapin er for tørrhoste, men jeg har tatt de en time før jeg legger meg uansett om jeg har tørr eller slimhoste...

Trorjeg ringer legevakta imorgen jeg. Jeg kan rett og slett ikke holde på sånn her flere dager/netter. Er helt uslitt!! Idag har jeg brat i gråt 2 ganger bare fordi jeg er sliten, hoster minst en gang i minuttet så er helt øm i hele brystet/magen[:(][:(]

Heldigvis er lillesnupp på besøk hos morfaren sin da, blir der til imorgen ettermiddag. Har det bedre der nå enn hjemme hos en veldig sliten mamma

PS: takkf o tips alle sammen:)
Prøver til slutt med paracet nå, for varm drikke hjalp IKKE!
Har vann ved senga som jeg drikker under de verste hostekulene og skal ha en ekstra hodepute:)

ORIGINAL: Augustfrø2011

Kjøp noskapin hostetabletter og ta to paracet før du legger deg. Paracet kan roe hosterefleksen litt, jeg syns det kan hjelpe bitte litt hvertfall. Ellers sug på drops eller noe som en annen her foreslo....
Grusomt slitsomt med hoste. God bedring.
Ps: noskapin er for tørrhoste, men jeg har tatt de en time før jeg legger meg uansett om jeg har tørr eller slimhoste...

Skal ikke ta noskapin når en er gravid. Jeg ringte legevaktsentralen da jeg var plaget med hoste, og de sa at jeg ikke skulle ta de. Tror jeg satt og sov i fem netter. Glad jeg var deltidsstudent med kun en obligatorisk dag, for jeg var helt skutt

Huff, har ingen gode råd..Men føler virkelig med deg..Jeg har gått sånn siden begynnelsen av desember nå, fikk beskjed om at det var halsinfeksjon og fikk medisin, men blir jo bare verre dette..

jeg har hostet i nesten 4 uker nå, sliter med å sove slik som deg.. men det jeg har funnet ut som hjelper litt da er å
ta en fishermann`drops i munnen å prøve å la den "vare" lengst mulig, dette gjør jeg NÅR jeg legger meg. det lindrer hvertfall litt føler jeg

Back
Topp