Jeg har verdens beste sjef

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Siden jeg er 80 % sykemeldt pga mye forskjellig jobber jeg bare 2timer hver dag. De får jeg selv bestemme når kl på døgnet jeg vil ta. Jobber i helsevesenet og skal kun ha administrative oppgaver under sykemelding.

Når vi planlegger fremover så er sjefen min mer på at jeg må ta den tiden jeg trenger kog heller for lang sykemelding enn for kort. Og ta pauser så mye jeg vil. Dra hjem om jeg ikke orker mer. Bli hjemme hvis formen er dårlig en dag.

Hun avsluttet med å si« jeg må kunne stole på at du er tro mot kroppens signaler og ikke presser deg. Ellers kommer ikke jeg til å få sove om nettene».

Flere her med fantastiske sjefer

Oi! Finnes det sånne sjefer altså? :P

Min er stikk motsatt. Har faktisk ikke noe positivt å si. Heldigvis er jeg i mammapermisjon nå, så slipper å forholde meg til hun og jobben mens jeg går gravid denne gangen. Jobber i helsevesenet jeg også. I mitt første svangerskap så måtte jeg gjøre alt som før. Tilretteleggingen funket ikke i praksis, kun på papiret. Jeg løftet tunge søppelsekker på sikkert 40 kg, hadde rengjøringer med bekkenløsning og stelte de tyngste brukerne som satt i rullestol og var sengeliggende. Han ene veide vel bortimot 200kg. Den dagen jeg fikk han i stell ble det stopp og sykemelding på flekken.

Jeg har også det :) "Du har jobbet mye i så mange år, men nå er det tid for å legge jobben litt bort, fokusere på deg selv og livet ditt. Ingenting er viktigere enn det. Jobben går ikke noe sted." :)

Noe av det første hun sa når jeg fortalte jeg var gravid var "ja, svangerskap er jo ingen sykdom så jeg håper du ikke har tenkt å bli sykemeldt".... så nei.. sjefen min er rake motsetningen til din :p Heldigvis har jeg klart å jobbe 100% så langt til tross for at jeg er ekstremt sliten.

Jeg har dessverre, som noen andre også skriver om en sjef som er mer den stikk motsatte enn din. Du er heldig!

Og i det lange løp tror jeg det lønner seg for sjefer å være "verdens beste sjef", fordi ansatte blir mer lojale til sjef og jobb enn hvis man har en "vrang" sjef. Og unødvendig høy turnover på en arbeidsplass er dyrt, det lønner seg å ha ansatte som trives i sin jobb, fremfor å måtte ha nyansatte som krever opplæring hele tiden.

Har også en fantastisk sjef. Han er veldig opptatt av at jeg skal ha det bra, at jeg må tenke på meg selv og ikke ha dårlig samvittighet dersom jeg skulle bli sykemeldt e.l. :) jobber i oljebransjen og var sikker på at det ikke skulle bli så godt mottatt, men det har gått kjempefint :)

Noe av det første hun sa når jeg fortalte jeg var gravid var "ja, svangerskap er jo ingen sykdom så jeg håper du ikke har tenkt å bli sykemeldt".... så nei.. sjefen min er rake motsetningen til din :p Heldigvis har jeg klart å jobbe 100% så langt til tross for at jeg er ekstremt sliten.

Og hun jobber i helsevesenet..
Jeg blir litt satt ut, svangerskap er ingen sykdom, men de fleste som har vært gravide sier jo at de sjeldent har vært så dårlig og hatt så mye vondt. Jeg er i bedre form ved omgangssyken enn jeg har vært de første 10 ukene. Veldig fint at folk ikke sier det er en sykdom, men jaggu følte jeg meg veldig dårlig..

Så fint å høre;) Jeg kan tenke meg at du er en god arbeidstaker også!

All over skulle det vært flere sånne sjefer!

Har vært borti motsatt type sjefer før. Det er et ork å jobbe for dem. Sjefen min nå jobbet før på gulvet selv, og har opplevd ting selv som trenger forståelse. Det har nok vært med på å forme hvordan vedkommende håndterer sjefsrollen.

Og hun jobber i helsevesenet..
Jeg blir litt satt ut, svangerskap er ingen sykdom, men de fleste som har vært gravide sier jo at de sjeldent har vært så dårlig og hatt så mye vondt. Jeg er i bedre form ved omgangssyken enn jeg har vært de første 10 ukene. Veldig fint at folk ikke sier det er en sykdom, men jaggu følte jeg meg veldig dårlig..
Jepp.... Hun er rett og slett ei heks på alle måter. Kjefter på folk om de er syke og spør om grunnen til andres sykemeldinger selv om hun ikke har lov. Har aldri et pent ord å si om noen av sine ansatte. Verste lederen jeg har hatt noensinne.

Jepp.... Hun er rett og slett ei heks på alle måter. Kjefter på folk om de er syke og spør om grunnen til andres sykemeldinger selv om hun ikke har lov. Har aldri et pent ord å si om noen av sine ansatte. Verste lederen jeg har hatt noensinne.

Trodde personlig egnethet telte litt men :s

Siden jeg er 80 % sykemeldt pga mye forskjellig jobber jeg bare 2timer hver dag. De får jeg selv bestemme når kl på døgnet jeg vil ta. Jobber i helsevesenet og skal kun ha administrative oppgaver under sykemelding.

Når vi planlegger fremover så er sjefen min mer på at jeg må ta den tiden jeg trenger kog heller for lang sykemelding enn for kort. Og ta pauser så mye jeg vil. Dra hjem om jeg ikke orker mer. Bli hjemme hvis formen er dårlig en dag.

Hun avsluttet med å si« jeg må kunne stole på at du er tro mot kroppens signaler og ikke presser deg. Ellers kommer ikke jeg til å få sove om nettene».

Flere her med fantastiske sjefer

Så herlig og snilt :)

Jeg har dessverre, som noen andre også skriver om en sjef som er mer den stikk motsatte enn din. Du er heldig!

Og i det lange løp tror jeg det lønner seg for sjefer å være "verdens beste sjef", fordi ansatte blir mer lojale til sjef og jobb enn hvis man har en "vrang" sjef. Og unødvendig høy turnover på en arbeidsplass er dyrt, det lønner seg å ha ansatte som trives i sin jobb, fremfor å måtte ha nyansatte som krever opplæring hele tiden.

Stakkars deg, - og ja, du har helt rett. Jeg har aldri jobbet på et sted med så motiverte ansatte og folk som gir så mye i jobben sin som her,- og null syting. Tror sjefen skal ha en stor del av æren for dette. Gir oss full tillit, ansvar og omsorg. Sånt får man gode ansatte av. Om alle sjefer bare skjønte at det er så "lett" å få til det!

Back
Topp