Jeg har vært hos jordmor :)

Lyykke86

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Da er første time hos jordmor over :) herlig følelse!!! Har fått med mange blader og info hjem så både jeg og sambo kan lese i.
Kjempe trivelig dame var det også, skal tilbake igjen i juli..da er jeg ca 15 uker og vi skal høre hjerte <3

Er så glaaad!! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Du er heldig som får komme så tidlig til jordmor!! Her var det visst ikke vanlig at man skulle komme første gang før i uke 16 :( Det er (som regel) litt bedre å gå til jordmor enn lege (synes jeg da)...men det kommer jo selvfølgelig an på hvem man får som jordmor/lege!

Min lege anbefalte meg å kontakte lege etter at jeg hadde vært hos han, var da 6+3. E veldig glad for at jeg gjorde det, timen med jm varte i hele 60min. Hun hadde god tid og jeg kunne komme med alle mine spørsmål.
Fastlegen derimot var ikke så interessert i å prate..men er en mann da :p
Tror du kan bestille time allerede nå, d sa ihvertfall jm min. Her er de bare glad hvis de gravide kommer mellom uke 8-10 :)

Jeg har bestilt time til jordmor, men de tar ikke gravide inn til første time før i uke 16...så første time der er ikke før 31.juli (egentlig uke 17 da ifølge legen, men måtte bli da pga ferie...kunne ikke få time før jeg dro på ferie (i uke 14)

Jeg fikk beskjed om at det var fint å komme inn hos jordmor så tidlig som mulig jeg :) var der når jeg var 8 uker på vei og kunne gjerne ha kommet før og! :)

Jeg fikk beskjed om at det var fint å komme inn hos jordmor så tidlig som mulig jeg :) var der når jeg var 8 uker på vei og kunne gjerne ha kommet før og! :)

Kjedelig at de har så forskjellig praksis rundt om på det der! Skulle gjerne vært til jordmor før uke 17!!

Her skal jeg til jm 11 august. Kunne kommet før men Pga ferie sa jeg at jeg tok det i august. Da ble ho Kontordama forbauset, var vist mange som stresset før ferien der nå...

Åh, så gøy :) Også så heldig du er som har vært der allerede! Skal til legen på fredag, så blir sikkert ikke jm før uti august eller noe..

Blir lege 1.juli her.. tror ikke jeg orker JM denne gangen :)

I kommunen her vil de ha inn de gravide allerede i uke pga tidlig intervensjon prosjekt i kommunen :) var hos jm i går i 1,5time og avslutta med akupunktur mot kvalme :)

I kommunen her vil de ha inn de gravide allerede i uke 6 pga tidlig intervensjon prosjekt i kommunen :) var hos jm i går i 1,5time og avslutta med akupunktur mot kvalme :)

I uke 6!!

Da er første time hos jordmor over :) herlig følelse!!! Har fått med mange blader og info hjem så både jeg og sambo kan lese i.
Kjempe trivelig dame var det også, skal tilbake igjen i juli..da er jeg ca 15 uker og vi skal høre hjerte <3

Er så glaaad!! :)

Ja d er herlig :) blir mer virklig !!

Rart at det er så forskjellig fra kommune til kommune. Er derimot glad for at jm her oppe ønsker oppfølgning fra starten av, slapper mer av nå.
Opplevde farget utflod i dag, og fikk litt panikk. Helt til jeg kom på hva jm sa: "Det er helt vanlig med noe farget utflod/gammel blødning i svangerskap, spesielt rundt tiden der man egentlig ville hatt menstruasjon". Puuuh, slapper helt av igjen nå, men vil ikke tenke på hvordan jeg ville vært om jeg ikke hadde vært hos jm i går :p
Skjønner hvorfor folk får småpanikk av blødninger!!!

Back
Topp