Jeg har testet positivt idag!

Saltvann

Elsker forumet
[:)]
Hei! For ca en time siden tok jeg en test, og den var POSITIV! Det har vel egentlig ikke helt gått opp for meg og min samboer :) Jeg sluttet på p-piller i mai, også brukte vi kondom helt frem til vi dro til Hellas 03.07. Kom hjem søndag 25.07 og nå viste testen altså positivt! Jeg trodde det kanskje ville ta litt tid, da jeg har gått på p-piller i ca 10 år. (Jeg er 29 år.) Jeg har ikke vært gravid før, og skal ringe fastlegen min imorgen. En liten bekymring har jeg; jeg har kost meg i ferien med røyking og alkohol.. Men ellers er jeg veldig glad, selv om det som sagt ikke har gått opp helt. Jeg har gått på folat siden jeg sluttet på p-piller. Jeg vet at man bør få i seg mat fra alle næringsgruppene, men tar gjerne imot tips om hvor mye dere spiser til hvert måltid. Jeg er ganske trett, men trodde det hadde litt med at det er første jobb uke etter ferie... Litt vondt i halebenet, og litt småsvimmel. Jeg er ikke kvalm, men det kommer vel.

Ha en fin kveld!
Hilsen en glad, småforvirret jente:)

Hehe, så moro med en kjempefin suvernir fra Hellas[:D][:D]
Gratulerer, og velkommen til oss!
Når det gjelder alkohol og røyk skal ikke jeg si noe, for det gjorde jeg i ferien min og. Uten at jeg visste noe om at jeg var gravid, selvfølgelig.

Hihi, jeg føler at jeg leser litt om meg selv her, det var sånn Luc kom til verden.. jeg sluttet på pilla for jeg hadde gått på den lenge, og trodde dette ville ta tid. Jeg fikk aldri den første mensen, jeg[;)]

Er du også 80 mod?
Når tid har du termin?

Tusen takk:) Gratulerer til deg også, jeg har fortsatt litt vanskeligheter med å skjønne dette. Festlig med litt lik bakgrunn:) Jeg er 81 modell, født i begynnelsen av januar. Termin er jeg usikker på, da jeg ikke har vært hos lege ennå Ifølge termninen på denne siden, er det 08.04.2011. Hva med deg? Ringer legen imorgen tidlig, håper jeg får tid raskt!

Når det gjelder alkohol og røyk skal ikke jeg si noe, for det gjorde jeg i ferien min og. Uten at jeg visste noe om at jeg var gravid, selvfølgelig.

Hihi, jeg føler at jeg leser litt om meg selv her, det var sånn Luc kom til verden.. jeg sluttet på pilla for jeg hadde gått på den lenge, og trodde dette ville ta tid. Jeg fikk aldri den første mensen, jeg[;)]

Er du også 80 mod?
Når tid har du termin?

hei.. og gratulerer med spire [:D]

Velkommen inn hit til oss andre apriljentene [:D][:D]

ORIGINAL: Saltvann

Tusen takk:) Gratulerer til deg også, jeg har fortsatt litt vanskeligheter med å skjønne dette. Festlig med litt lik bakgrunn:) Jeg er 81 modell, født i begynnelsen av januar. Termin er jeg usikker på, da jeg ikke har vært hos lege ennå Ifølge termninen på denne siden, er det 08.04.2011. Hva med deg? Ringer legen imorgen tidlig, håper jeg får tid raskt!

Er du også 80 mod?
Når tid har du termin?

Det er det som er så gøy med forum[:D]
Legens termin er 30.03 og min er 31.03, så foreløpig sier jeg 31.03. Jeg har et bittelite håp om at den skal komme i mars[8D], for da får vi en perfekt fordeling av burdager i familien vår, Luc i juni, jeg i sept og mannen i des. Hehe, uff det er fryktelig sært, men nå er det jo så nære ved å bli sånn da[8D]

ORIGINAL: Zid

hei.. og gratulerer med spire [:D]

Velkommen inn hit til oss andre apriljentene [:D][:D]

Gratulerer [:)]

Gratulerer så mye! Har en Hellas suvenir på 2 år selv, hhi! [;)][;)] Lykke til hos legen når den tid kommer, og resten av svangerskapet selvfølgelig! [:)] 

Hei jenter:) Takk for hyggelig meldinger [:)] Grattis til alle dere også! Jeg ringte fastlegen på onsdag, dagen etter positiv test. Jeg fikk ikke time før det hadde gått ca 8 uker, er det normalt?? Hun sa at det var det, og at jeg bare skulle leve som normalt. Jeg bestilte meg time på et privat legesenter til imorgen. Jeg syns det er litt greit å ta en liten prat, da det er en del jeg lurer på. Hvordan har det vært med dere? En annen ting jeg tenker en del på; helgen som kommer er vår årlige jentetur til Tjøme! Da samles jentegjengen og vanligvis blir det en helg med mye drikking og røyking. Dersom jeg drar, tar jeg meg meg alkoholfri vin, det er ikke problemet. Problemet er at mange av jentene røyker, og det er jo ikke akkurat så bra. Vi sitter alltid ute på terrassen, men det blir mye likevel. Jeg vurderer faktisk derfor å ikke dra, men da tenker jeg at en del vil begynne å spekulere... Jeg er ikke den som sier nei til fesligheter, og jeg er så og si aldri syk. Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre... Jeg vet at det ikke er et alvorlig verdensproblem, men kanskje flere som går og tenker litt på det samme? Hvordan er forresten formen deres? Forrige uke var jeg veldig trett hele tiden, men nå er jeg super våken og i topp form! Ha en fin kveld, alle sammen[:)]

ORIGINAL: Saltvann

Hei jenter:) Takk for hyggelig meldinger [:)] Grattis til alle dere også! Jeg ringte fastlegen på onsdag, dagen etter positiv test. Jeg fikk ikke time før det hadde gått ca 8 uker, er det normalt?? Hun sa at det var det, og at jeg bare skulle leve som normalt. Jeg bestilte meg time på et privat legesenter til imorgen. Jeg syns det er litt greit å ta en liten prat, da det er en del jeg lurer på. Hvordan har det vært med dere? En annen ting jeg tenker en del på; helgen som kommer er vår årlige jentetur til Tjøme! Da samles jentegjengen og vanligvis blir det en helg med mye drikking og røyking. Dersom jeg drar, tar jeg meg meg alkoholfri vin, det er ikke problemet. Problemet er at mange av jentene røyker, og det er jo ikke akkurat så bra. Vi sitter alltid ute på terrassen, men det blir mye likevel. Jeg vurderer faktisk derfor å ikke dra, men da tenker jeg at en del vil begynne å spekulere... Jeg er ikke den som sier nei til fesligheter, og jeg er så og si aldri syk. Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre... Jeg vet at det ikke er et alvorlig verdensproblem, men kanskje flere som går og tenker litt på det samme? Hvordan er forresten formen deres? Forrige uke var jeg veldig trett hele tiden, men nå er jeg super våken og i topp form! Ha en fin kveld, alle sammen[:)]

Jeg fikk også beslked om å ringe tilbake og at jeg ikke skal på noe kontroll før jeg er ca 10 uker på vei.. syntes det er merkelig.. menmen.

Gratulerer så mye! Tror det er ganske vanlig med den åtteukersgrensen, altså... Legen min sa også det sist, og denne gangen kommer jeg ikke til å få ringt legen min før jeg er nesten syv uker på vei (grunnet jobbing). Skjønner godt at det er mye du vil snakke og spørre om, siden dette er første gangen, da... Du får bruke oss litt, da[;)] Derfor vi er her!

Når det gjelder den hytteturen, ville nok jeg droppet det om jeg var deg. For greia er at du ikke vil at de skal vite at du er gravid enda, ikke sant? Jeg er, som deg, ikke typen som sier nei til en liten fest, og er heller aldri syk... Men å sitte og drikke alkoholfri vin og late som... [&:] Hadde jeg aldri greid! Sist gang jeg var gravid, var jeg nesten i samme siutasjon, men da var det snakk om tur til Hemsedal. Da kom jeg opp med en kjip unnskyldning om at kjøleskapet hadde røket, så da hadde jeg ikke råd likevel... Ingen som stusset på det, men vet ikke om det er en unnskyldning som ville fungert for deg? Uansett... Jeg hadde heller tatt en liten hvit en, enn å sitte en hel helg med bortforklaringer, smugdrikking av alkoholfri vin og bekymringer for passiv røyking[8D]

Gratulerer så mye og velkommen hit [:D]

Hei jenter[:)] Lillemus, du skriver så morsomt[:)] Ja, får vel bare innse at det ikke blir noen hyttetur med jentene, men kunne ikke vært gladere. Får bare "ta en hvit en," som du sa. Jeg var hos legen idag, og jeg er 5 uker på vei iomrgen. Jeg visste virkelig ikke at det var slik de beregnet dette. Jeg har dermed termin 06.04.2011. Hva slags symptoner har dere? Jeg var mye trettere forrige uke, nå er jeg veldig opplagt. Jeg har litt ømme pupper, men det er vel det. De har vel kanskje vokst litt også. Når kommer kvalmen? Hvis den kommer? En annen ting jeg lurer på; skal dere smøre inn mage/underliv med olje for å unngå strekkmerker/revning? Når begynner dere isåfall, og hvor får man kjøpt dette? Veldig greit å kunne spørre dere om ting og tang[:)] Det er annerledes å spørre andre om slike ting nå, da føler jeg at det LYSER gravid. Ha en herlig kveld [:)]

..... og en ting til; hvor finner dere tegningen som symboliserer hvor langt dere er på vei?

Back
Topp