"Jeg har tegnet et blomsterfengsel"

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Sa datter`n min til meg i sta "sånn at de menneskene som er slemme kan sitte der til de blir snille" - Vi har vært en tur i Oslo i dag, og hun ville se hvor bomba "sprakk". For å kjøre til Oslo må vi forbi Utøya siden tunellen er stengt. Vi snakket litt om det som har skjedd, for hun hadde veldig mange spørsmål.
I allefall, etter å snakket om dette, samt sett alle blomstene utenfor Domkirken tegnet hun dette blomsterfengselet. "for mamma, man blir jo glad av blomster!"

Sånn ser altså min straksseksår-gamle jente på det.

Sett slemme mennesker i blomsterfengsel fordi da blir de snille...

Så herlig! syns den naive tankegangen til barn er misunnelsesverdig i slike tider..

Min treåring og jeg snakket også litt om dette, da hun lurte på hvorfor vi gikk i tog, hvorfor vi la blomster o.l. så jeg forklarte så "enkelt" jeg kunne om mannen som hadde noe galt i hodet sitt, og var stygg med veldig mange mennesker..
På vei hjem etter å kjøpt blomster til dette toget, så sa de på radioen at det var viktig å støtte hverandre i denne tiden.. Treåringen lurte på hva det betydde, å "støtte hverandre".. jeg forklarte at det betydde å være sammen, og å trøste alle som var lei seg..

hun tenkte litt før hun sa "Ja, mamma, vi må trøste han mannen med vondt i hodet også, for han sitter i fengsel, og da er han lei seg.."
Jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare på det..:P

Back
Topp