Jeg har så vondt!!

Astra87

Forelsket i forumet
Var hos legen i går pga smerter nede i høyre side som gjorde meg kvalm og uvel. De kom veldig plutselig, og jeg trodde det var ligamentsmerter. Klarte ikke reise meg av sofaen. Da det hadde vart i noen timer så ringte jeg legen for å utelukke uvi siden jeg syntes vondten spredte seg. Syntes også det ble verre når jeg tissa, men det kan sikkert være at livmor da også flytter seg litt nedover når man sitter på do... Urinstix og crp var normale så jeg dro hjem og håpa det skulle gå over. Det gjorde det ikke. I natt og i dag har det vært der konstant, føler hele høyre side er øm. Har fortsatt en mistanke om at det er pga ligamentene, men flere som har hatt ligamentsmerter som har vart så lenge?? Føler ikke det har med bekken å gjøre.

Har ikke opplevd dette, så kan dessverre ikke bidra med noe der. Men ønsker deg all god bedring, og håper det gir seg fort! Og så bra at alt så normalt ut iallefall!

Sniker litt her... Vær obs i tilfelle exu, graviditet utenfor livmor. Ikke for å male fanden på veggen eller noe. Jeg hadde det for noen år siden og gikk med smerter over en uke, tre legebesøk der jeg ikke ble tatt på alvor. Endte nesten katastrofalt for min del og unner ingen det samme. Hvor langt er du på vei? Symptomene kommer gjerne mellom uke 6-8 ved exu.
Men ligamentsmerter kan være bra vondt det også...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sniker litt her... Vær obs i tilfelle exu, graviditet utenfor livmor. Ikke for å male fanden på veggen eller noe. Jeg hadde det for noen år siden og gikk med smerter over en uke, tre legebesøk der jeg ikke ble tatt på alvor. Endte nesten katastrofalt for min del og unner ingen det samme. Hvor langt er du på vei? Symptomene kommer gjerne mellom uke 6-8 ved exu.
Men ligamentsmerter kan være bra vondt det også...

Er det ikke veldig seint å få smerter av det når en er 15-17 uker på vel?

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Var hos legen i går pga smerter nede i høyre side som gjorde meg kvalm og uvel. De kom veldig plutselig, og jeg trodde det var ligamentsmerter. Klarte ikke reise meg av sofaen. Da det hadde vart i noen timer så ringte jeg legen for å utelukke uvi siden jeg syntes vondten spredte seg. Syntes også det ble verre når jeg tissa, men det kan sikkert være at livmor da også flytter seg litt nedover når man sitter på do... Urinstix og crp var normale så jeg dro hjem og håpa det skulle gå over. Det gjorde det ikke. I natt og i dag har det vært der konstant, føler hele høyre side er øm. Har fortsatt en mistanke om at det er pga ligamentene, men flere som har hatt ligamentsmerter som har vart så lenge?? Føler ikke det har med bekken å gjøre.

Uff dette høres jo ikke godt ut! :-( Hvordan går det med deg nå?

hadde ligamentsmerter rundt uke 9 men da ved lysken og opp til hofta.. vet ikke hvor de kan kjennes.. men de var dritvonde.. klarte ikke stå, sitte eller gå når de holdt på :-/ spes å gå, da måtte eg stå i fosterstilling når de holdt på (gikk så klart tur) holdt på et par dager men ikke konstant hele tiden lissom.
men klarer du lissom å stramme magen eller trykke? Tenker at når en sitter på do så bruker en jo magen litt av og til. For min del gjorde det og vondt..men ikke så vondt det høres ut som du har :-( at det er derfor det gjør vondt på do?

Ønsker deg iallfall god bedring!

Sniker fra September her. Tror jeg hadde lignende smerte tidligere i mitt svangerskap. Den ene natten trodde jeg det var blindtarmen, siden det var på høyre side. Varte i 2-3 dager av og på, men forsvant. Tror bare det var "ting" somstrakk seg:) Det gikk i alle fall over! Men sjekk ut om det vedvarer.

Har desverre bare et ønske om god bedring å komme med.
Kanskje lurt å kontakte lege? Better safe than sorry?

Kontakt lege igjen dersom det ikke gir seg;) håper du er bedre, sender over en klem

Sent from my iPhone using BV Forum

Har heller ikke peiling, ville bare ønske god bedring :)

Tusen takk! Alt er bra med baby, på riktig plass og sparker og koser seg. I dag har det vært borte. Vært skikkelig oppblåst da, så kan ha hatt med det å gjøre.

Sniker fra September her. Tror jeg hadde lignende smerte tidligere i mitt svangerskap. Den ene natten trodde jeg det var blindtarmen, siden det var på høyre side. Varte i 2-3 dager av og på, men forsvant. Tror bare det var "ting" somstrakk seg:) Det gikk i alle fall over! Men sjekk ut om det vedvarer.
Jeg ville også trodd det var blindtarmen om det ikke var for at den allerede er fjernet.. :p Men siden det er så godt som borte nå så var det nok litt strekking inni der.. :)

Back
Topp