Jeg har noen spørsmål

• Trådstarter Trådstarter The Flying Scotsman
  • Opprettet Opprettet
T

The Flying Scotsman

Guest
Det var 12 år siden sist jeg var gravid, så jeg har noen spørsmål. Hukommelsen min er visst som en sveitserost.

Jeg har mens smerter og stikkinger rundt bare den ene eggstokken. Hva er det ?
Jeg er i uke 10, og jeg kan kjenne på morgenen når jeg ligger på ryggen, en hard klump, en cm over skambeinet, er det livmoren min ?
Jeg lukter alt mye sterkere en før, er det vanlig ?
Jeg synes ikke brystene mine vokser noe veldig, det eser litt ut til siden, men ikke mye... Er det litt tidlig å vente på at de skal begynne å vokse nå ?
Jeg sover mye og jeg føler at jeg er konstant trøtt, hva kommer det av ?
Jeg har hatt noen mensliknende blødninger, som ikke er likt på mensen, mer brunt og noe rødt slimblod, men det er ikke som mensen, er det farlig ?
Og jeg tiser ofte, mye og hele tiden, etter at jeg har vært på do, føler jeg at jeg må tisse igjen (jeg har ikke UVI) det har jeg sjekket. Flere som har det på den måten ?
Sist, men ikke minst, jeg er desperat sulten, jeg kan spise og spise, spise og spise, og like etter at jeg har spist enorme mengder mat, er jeg sulten igjen. Flere som har dette ?
Jeg er ikke kvalm, bør jeg ikke være det ?

Jeg er litt tykk på midten, når kommer magen ?

Jeg er førstegangs fødenede så jeg har ikke svarene detsverre.

Det var 12 år siden sist jeg var gravid, så jeg har noen spørsmål. Hukommelsen min er visst som en sveitserost.

Jeg har mens smerter og stikkinger rundt bare den ene eggstokken. Hva er det ?
Jeg er i uke 10, og jeg kan kjenne på morgenen når jeg ligger på ryggen, en hard klump, en cm over skambeinet, er det livmoren min ?
Jeg lukter alt mye sterkere en før, er det vanlig ?
Jeg synes ikke brystene mine vokser noe veldig, det eser litt ut til siden, men ikke mye... Er det litt tidlig å vente på at de skal begynne å vokse nå ?
Jeg sover mye og jeg føler at jeg er konstant trøtt, hva kommer det av ?
Jeg har hatt noen mensliknende blødninger, som ikke er likt på mensen, mer brunt og noe rødt slimblod, men det er ikke som mensen, er det farlig ?
Og jeg tiser ofte, mye og hele tiden, etter at jeg har vært på do, føler jeg at jeg må tisse igjen (jeg har ikke UVI) det har jeg sjekket. Flere som har det på den måten ?
Sist, men ikke minst, jeg er desperat sulten, jeg kan spise og spise, spise og spise, og like etter at jeg har spist enorme mengder mat, er jeg sulten igjen. Flere som har dette ?
Jeg er ikke kvalm, bør jeg ikke være det ?

Jeg er litt tykk på midten, når kommer magen ?

Men jeg kan jo evt prøve å svare på noen som jeg har plukket opp her i forumet, ta det med klype med salt siden jeg ikke er helt sikker på alt.

- nå det gjelder luktesansen din så har jeg fått utlevert en sporhundnese selv og har oppfattet at det er veldig vanlig.
- at du er mye trøtt og sliter er vist noe som er veldig vanlig de tre første måneden, så skal det bli lit bedre etterhvert for å så bli værre igjen helt på slutten.
-det med blødningene syntes jeg hørtes skummelt ut og tror det er lurt at du snakker med legen.
- miniblære har jeg også, bare jeg tenker på å drikke lit van må jeg på do å tisse. Og har lest at det er veldig vanlig
- når det gjelder appetitten din, vet jeg ikke helt, jeg har det heldt ommvendt, eier ikke matlyst og bli mett av ingenting.
- når det gjelder kvalme så skal det vist være et kjærringråd som sier at hvis du er mye kvalm i starten får du en jente, er du ikke kvalm i starten får du en gutt.
- jeg er selv utlevert med en liten bilring rundt magen, etter som jeg har forstått så vill det ta en god stund før en evt mage kommer til å synes. Når vet jeg ikke.

Det var det lille jeg viste, håper det hjalp bittelit. :-)

Oij, det var mange spørsmål... Tror ikke jeg orker å svare direkte på alle spørsmålene dine, men alt du opplever er normalt :) Og det du kjenner når du ligger på ryggen er nok livmoren din :) Man må ikke være kvalm, like normalt å ikke være det :) Kan ikke svare deg på når magen kommer, for det er så individuelt. Blødningene dine trenger ikke å være farlige, mange blør litt i svangerskapet. Men er du bekymret, kontakt lege :) Ellers er alt du skriver helt normalt, helt typiske graviditetstegn :)

Back
Topp