Jeg har noen pinelige spm

someeone

Gift med forumet
Men før jeg spør om det så må jeg først spørre
om noen her inne vet hva mandel propper er [:-]
og om noen her inne har det ?

Jeg har det av og til[:'(]

Smaker dritt, og får dritdårlig ånde av det.. Prøver å skylle med saltvann - kan hjelpe litt[:)]

Ellers tror jeg jeg ønsker meg å fjerne mandlene for å slippe unna problemet.. Skal søke etter at babyen er født[:)]

Var en tråd om dette på Generell for en stund siden, og det var MANGE som hadde slike mandelpropper[&:] 

hva er mandelpropper? er det en sykdom?

ORIGINAL: SkattIMagenMin

Jeg har det av og til[:'(]

Smaker dritt, og får dritdårlig ånde av det.. Prøver å skylle med saltvann - kan hjelpe litt[:)]

Ellers tror jeg jeg ønsker meg å fjerne mandlene for å slippe unna problemet.. Skal søke etter at babyen er født[:)]

Var en tråd om dette på Generell for en stund siden, og det var MANGE som hadde slike mandelpropper[&:] 

Før var det ikke så store problemer med dem, fjerner dem bare med q-tips
Men nå som jeg er gravid har jeg lavere brekkningsterskel og er jo et mareritt
og bli kvitt dem [:'(] så jeg vurderer sterkt og fjerne mandlene i februar altså !

ORIGINAL: nadja1986

hva er mandelpropper? er det en sykdom?

Man får slike hvite klomper på mandlene som er syyykt ubehagelige.

ORIGINAL: Someeone

Men før jeg spør om det så må jeg først spørre
om noen her inne vet hva mandel propper er [:-]
og om noen her inne har det ?

*sniker fra november 2010*

Er det sånne vite små klumper som lukter skikkelig gugg?? Slike man har øverst i halsen, og noen ganger får man de i munnen (når de er løse)?  Jeg har hatt en del av det, og det er helt forferdelig. Har hørt det blant annet kan komme av at man spiser mye krydret mat, men vet ikke noe annet enn det. Nå er det lengesiden jeg har hatt det og det er jeg GLAD for!  Er jo blitt helt "hysterisk" fordi jeg er redd noen skal lukte det. Jeg kjenner når det lukter sånn av ånden til folk, så jeg er tyggisavhengig! 

uff da... Hørtes ikke noe godt ut... jeg fjernet mandlene når jeg var 4 år... Men vet ikke hvorfor hehe... Eneste mamma husker var at jeg var veldig mye forkjølet det året...

Jeg har hatt det.
Matrester samler seg i groper i mandlene og blir forsteinet (hvite klumper). Disse lukter ekstremt vondt og er veldig ubehagelig. Man kan skrape de bort, men dette er ofte både vondt og ubehagelig.

Jeg fikk operert bort mandlene av denne grunn og det samme gjorde faren min. Begge gjorde det i voksen alder. Jeg har aldri angret det grann. I forhold til operasjon, så er det mange som har erfaring med det og folk opplever det veldig forskjellig. Jeg var nok en av del heldige. Brukte ikke halvparten av de smertestillende tabettene jeg fikk utskrevet, kunne raskt spise mat igjen og i det hele tatt, så gikk det veldig bra. Eneste som var ekkelt var å våkne etter operasjonen og når skorpa løsna.

Jeg får også det innimellom, det er skikkelig ekkelt.

Heldigvis er jeg ikke så plaget at jeg vurderer å fjerne mandlene, da [:D]

Oj jeg visste ikke at det var så mange som hadde samme problemet
som meg [&:] Men problemet nå er at jeg har fått en sånn mandelpropp
som er inngrodd...altså en klomp på mandelen som er så stor som en
erter som stikker rett ut [&:] Jeg må jo da til legen for og få fjernet den
men kan man fjerne slike mens man er gravid liksom, jeg kjenner den jo
og er kvalm store deler av dagen pga det [:'(]
Håper noen sjønner hva jeg mener ?

Oi, så stor som en ert?! [:o]

Huff.. vet ikke hva de kan gjøre mens man er gravid, men ville nok snakket med legen og sett hva h*n sier.

Tror det er mange som har det, men det er vel litt flaut å snakke om det.. ingen som vil ha dårlig smak i munnen eller dårlig ånde..

Back
Topp