Jeg har lyst til å lære meg å drikke vin

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Blir så misunnerlig å lese om dere andre her inne som tar et glass vin om kveld[:D]

Wat to do??

Kom med anbefalinger av rødviner som er lette å drikke...gjerne litt søt vin[:D]

Gap og svelg[8D]

Chianti er lett og fin vin og kommer i flere prisklasserr, den er italiensk[:)]
Ruffino Chianti er min favoritt, koster 103 kr ca[8D]

ORIGINAL: Tanntrollet09

Gap og svelg[8D]

ha ha[8D]

Jeg klarer ikke den surheten på vinen.. vil gjerne ha en vin som er søt og god[:)]

Cassandra! Smaker solbærsaft [:D]

din godeste far lagde da en kjempegod blåbærvin en gang i tiden...nam nam, jeg husker den ennå. sånn tjukk, søt og god vin. [:)]

ellers har jeg ingen tips, desverre, har gitt opp å lære meg rødvin.  men hvitvin begynner jeg å få til ganske greit, hvis den ikke er for sur og snerpete.[;)]

Jeg var en sånn som ALDRI trodde at jeg kunne like rødvin, syns at alle sortene smakte filetert og bedervet Chihuahua.

Nå er det sånn at jeg må gå på bestillingsutvalget hos Vinmonopolet for å finne viner som smaker nok (lite pol her, men dog[8D]) så det går an!

Jeg syns du skal ta deg en tur på polet å spørre betjeningen, det er ikke alltid at den beste nybegynnervinen er den som smaker minst vin, hvis du skjønner hva jeg mener :)

ORIGINAL: superpia

Og det er vin vin liksom? Smaker vin..men med solbærsaft i? Vet du prosenten?

ORIGINAL: theolin

din godeste far lagde da en kjempegod blåbærvin en gang i tiden...nam nam, jeg husker den ennå. sånn tjukk, søt og god vin. [:)]

ellers har jeg ingen tips, desverre, har gitt opp å lære meg rødvin.  men hvitvin begynner jeg å få til ganske greit, hvis den ikke er for sur og snerpete.[;)]

Pappa har sluttet å lage den vinen.. ingen tap for meg for å si det sånn[:)]

Vitvin blir liksom ikke det samme i mine øyne... føler at vithvin er for unge vindrikkere.. nybegynnere[:D][8D]

søteste jeg har smak [:)]

men jeg klarer til og med ikke å drikke den [:'(]

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: theolin

Pappa har sluttet å lage den vinen.. ingen tap for meg for å si det sånn[:)]

Vitvin blir liksom ikke det samme i mine øyne... føler at vithvin er for unge vindrikkere.. nybegynnere[:D][8D]

Hahaha, du ER jo nybegynner!! [:D]  (Ung er du også...)[;)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Og det er vin vin liksom? Smaker vin..men med solbærsaft i? Vet du prosenten?

Skal vi seee om jeg ikke kanskje har en flaske stående og støve ned ett sted.. [;)]

Det er 12%. Vet ikke hva som er vanlig.. men jeg synes det smaker vin, bare.. godt. Jeg er sånn som brekker meg pittelitt av vanlig rødvin, men denne smaker liksom som vin, bare ikke så vondt [8D]

Hva med og drikke hvitvin? Jeg liker egentlig ikkje vin, Men hvis jeg skal drikke det, Så går det greit med den som heter Riesling[:D]

Eneste rødviner jeg klarer å drikke er Torres sine. Ellers liker jeg bare hvitvin.

Cassandra er ikke en rødvin, selv om den er rød i fargen. Er som Tøsa sier en fruktvin. Ingenting med rødvin å gjøre.

Vin er sånn som man må øve seg på å like syns jeg. Det er ikke mange som har elsket vin (da særlig rød) fra første glass. Arrow er en grei nybegynnerødvin, i grunnen. Akkurat som med øl, hvor mange elsket øl fra første slurk?[8D]

Det enkleste er å begynne med en relativt søt hvitvin, gå over til litt tørrere hvit, Rosévin, og så rødvin. Sånn hvis man skal gradvis venne seg til smaken, mener jeg.[:)]

jeg ville prøvd paul masson, egro merlot eller jp chenet! Doppio passo er også god :) alle disse er nybegynner viner (jobber i vinmonopolet)

Back
Topp