Jeg har IKKE vært flink og bruke forumet.. *Skjerpings*

CitaMor

Forelsket i forumet
Jeg har ikke vært innpå siden gutten min ble født. Skal skjerpe meg, meen siden jeg først er her inne så kan jeg jo fortelle litt om hvordan det går med oss etter fødsel.

Gutten min kom til verden 09.12.11 med igangsetting på overtidskontroll, som endte opp i keisersnitt (ikke noe hast). Så fort jeg kom meg til hektene etter medisinen hadde forduftet ut av kroppen gav jeg gutten navnet Benjamin. Han var 3090 g, 48 cm og 33 cm rundt hodet. I dag er han 4 mnd og er 5365 g (ja han veier lite), 61 cm lang og 49,9 (viss jeg husker riktig) rundt hodet. Han er utrolig pratsom og krever en del oppmerksomhet. Han er heldigvis flink med legging og legger seg mellom 21-22.30 og sover hele natten til rundt 7-9 om morgenen. Da er det frokost og en høneblund til kl 12 (ca). Så står vi opp. Dette varierer vanligvis, men skal ikke klage på den rutinen. Han er ett flaskebarn som nettopp har begynt litt med grøt. Dette er pga han er såpass liten, og jeg syntes ikke han får nok mat via melken. Helsestasjonen er veldig fornøyd med vektøkning i forhold til lengde, men en mor vet som oftest best. En frisk og rask liten aktiv gutt :) Jeg er en kjempe stolt aleine mor til en nydelig liten prins.

Spent på hvordan det går med dere der ute og deres gullunger :) 

* Innlegget er redigert av moderator. Minner om forumsregler ang rekruttering

hei på deg :)
jeg fikk en jente 6 dager før termin på luciadagen :) 3000 gram og 49 cm og 34 rundt hodet.
hun er og flaskebarn og vi har stresset mye med erstatninger, flasker, luft og magevondt.
mye bedre nå ENDELIG (hver gang jeg sier det er bedre så blir det verre typisk;)
hun er og liten :( 4 mnd kontroll på mandag men veide 5200 gram på onsdag i forrige uke. 12 dager før det så var hun 5100 gram. var skikkelig overrasket over den lille vektoppgangen for hun spiste så mye (mer enn før ihvertfall) i påsken. hmm.

ellers så sov hun tidligere fra rundt 19.30 til 5-6 men nå er hun begynt å våkne tidligere på natten for å få mat. i dag var første dagen vi prøvde grøt. likte ikke haha. men skal prøve igjen i morgen :)

når du begynte med grøt, hvordan gjorde du det da? en-to skjeer og thats it? har du opplevd noe magevondt? gir du sviskesaft? eller blander du malt i grøten?
bare ett lite forhør hvis du tillater det ;)

ellers så ruller hun ennå ikke. hun prater, men hører mest etter hehe. har ledd noen ganger med lyd (i dag var jeg visst morsom hihi) og er ellers flink å legge seg om kveldene stort sett, sover 3 eller 4 lurer i løpet av dagen. som oftest max en time om gangen. liker ikke å trille noe særlig tur :( men er mest glad og fornøyd. en skikkelig godjente :)

Hei på dere! :)

Kan ikkje skryte på mg av å vært flink her jeg heller, men prøøøver :D

Fikk en liten gutt 13.12.11. Luciadagen her også :)
3334gram 33 rundt hode og 50 lang.
Etter en feil med apoteket så ble det kun flaske her også etter noen uker.
Men har fungert veldig bra i grunn. :)
Nå veier han 6375 gram og er 61 lang :)

Fra han var 1mnd og 2 uker så la vi han på eget rom og da sov han i fra 7-7 og det har han fortsatt med så er stooor fornøyd med det :)
Begynte med grøt for 2,5 uke siden, morra og kveld, å ser ut til han trives veldig godt med det.
Prøvd litt gulrotpuree som litt avveksling noen ganger å det likte han veldig godt i hvertfall :)

1 uke før han fylt 2 mnd så rulla han rundt å etter det har han bare rulla og rulla hehe :)
Begynt å trene på å krabbe allerede, så han ser ut som en sel unge der han prøver å komme seg fram.
Han er helt siiiiinsykt aktiv! skal helst bare stå og hoppe..
Så om han sitter på fanget så åker han seg fram til han kjenner feste under bena og så støtter han seg til henda mine og reiser seg opp på egene ben og hopper, dvs setter sg ned på huk og presser sg opp. er d morroeste han vet!!
Helsesøster sperra øya opp en del da hun fikk se dette i å med han bare er 4mnd lissom, så er jo helt utrolig..

Mini13.12.11: Her tar jeg og lager en liten flaske med nan og overvarmer den i mikroen og blander ut grøtpulveret med denne.
Grunnen til jg overvarmer er pga grøten blir så utrolig fort kald når melka å pulvret blandes.
Jeg bruker ingen malt eller noe i, men akkurat i begynnelsen hadde han litt problemer med å få gjort fra seg så da fikk han litt sviskesaft å da gikk det ikkje så lenge før han fikk det ut.
Her begynte vi med bare en smaksprøve, det står oppskrift på pakka, og lot han få det i 3 dager ca før vi økte litt å litt.
er vel ca 2 spiseskjeer med melk/vann og en t-skje med pulver.

Har ikke vært flink jeg heller, holder på å vurdere om jeg bare skal slette kontoen egentli :PMen jeg kan nå skrive noen ord om hvordag vi har det hær i huset =)

Riene begynte natt til 19 desember, to dager før termin, men lille babyn kom ikke før 20 desember:)) Han ble tatt med keisersnitt da det ikke var noe framgang etter 4,5cm. Pappan var med på alt =D Navne ble bestemt på operasjonsbordet, Marvin :)) Han veide 3460gram og var 48cm, nå er han 6520gram å 61,5cm :))

Nå er han 4 1/2 mnd å vi stortrives:) har fullammet fram til nå, men nå delammer jeg. Han legger seg 20.30 om kvelden, får mat 1-3 ganger om natten så står vi opp i 08-09 tiden:)) om dagen sover han 2-3 dupper :))
Han fikk sin første tann 2 mai :))
Han begynte å rulle fra mage til rygg ganske tidlig å fra rygg til mage begynte han med da han var 4mnd +5dager :))
Er utrolig stolt over guttn min :)

Back
Topp