Jeg har ikke spist brødmat på 3 uker!

Minni

Forelsket i forumet
What to do? Jeg makter ikke brødskive, knekkebrød osv. Så jeg sliter jo voldsomt når det kommer til valg av måltid da. Mat må jeg ha, hele tiden! Må spise konstant for å holde kvalmen unna. Men når jeg ikke takler brødmat, så sier det seg selv at det blir utroooolig mye usunt! 
Jeg kommer til å trille snart..

Noen andre som sliter med det samme? Tips til alternative måltid?

jeg har hatt periode med knekkebrød, og så hamburgerbrød, og ostesmørbrød (av loff), men har helt noia for brødskiver. nå har jeg ikke fått i meg det heller. koker heller litt pastaskruer, eller spiser yoghurt med havregryn.. alt kommer opp igjen, så det er ikke så farlig om det er sunt, føler jeg.

Får du ikke det i deg om du lager f.eks. ostesmørbrød i ovnen eller med smelta ost i microen? Det tar jo vekk en del av "brødsmaken". Ellers er det jo så mye god frukt i butikkene nå, yoghurt i alle mulige smaker, frokostblandinger, rundstykker stekt i ovn (gir heller ikke den samme "brødsmaken"), sånne Mia-paier, supper...

Jeg har fått litt smådilla på nudler.. :/ Overhodet ikke sunt, men det metter en stund..

Usj, tanken på smelta ost gjør meg grønn! Hehe..

Men rundstykker var ikke så dumt! Har grove rundstykker (slike avlange), i frysern, skal jeg jammen meg prøve i morgen! 

Jeg har ikke spist brødmat på over 5 år;)
Det er vel strengt tatt ikke noe essensielt ved brød eller andre kornvarer. Det er bare gammel vane...
Omeletter, salater osv er gode alternativer til de typiske brødmåltidene. Spis godt med grønnsaker og litt nøtter hvis du er redd for å få i deg for lite fiber.

Enig med deg.... Jeg spiser aldri brød jeg heller. Har ikke gjort det på mange år :)

Frk.MammaMor skrev:
Jeg har fått litt smådilla på nudler.. :/ Overhodet ikke sunt, men det metter en stund..

Samme her

Back
Topp