Jeg har hekla lue!!

FruAH

Glad i forumet
Ja, jeg er faktisk ganske stolt siden jeg er nybegynner (og ikke hadde oppskrift [;)])!!

Ser ikke ut som sønnen min er spesielt fornøyd, men han er grisetrøtt da [:D] Akkurat som om han er så glad i å ha på seg lue til vanlig... (mulig jeg må lage noen snorer)

super fin jo!! hekler jeg også... også nybegynner... men altså min lue ser ikke slik ut;) du er et naturtalent!

ORIGINAL: lilyofthevaley

super fin jo!! hekler jeg også... også nybegynner... men altså min lue ser ikke slik ut;) du er et naturtalent!

Takk for det [:D] Heklet den svenske OL-lua sist uke med nål nr.7 så jeg prøvde å begynne på samme måte med nål 4 og garn fra europris. Brukte akkurat 2 nøster for jeg heklet med dobbelt garn. Ørene har jeg gått ut fra en oppskrift fra *Bekkibjarnoll" men forandret litt. Kjente at jeg ble skikkelig glad når lua ble fin altså! [:D][:D] Skryte skryte hehe

Supernydelig. Gleder meg til å lære å hekle selv[:)]

Så fiiiin[:D] Sa jo at det ikke var vanskelig[:)]

ORIGINAL: *BekkiBjarnoll*

Takk for det :-) Hadde ikke trodd at resultatet skulle bli så bra da! Hekla en runde ekstra på ørene, ellers synes jeg de hadde blitt litt små.

ORIGINAL: Babymario

Takk for det :-) Hadde ikke trodd at resultatet skulle bli så bra da! Hekla en runde ekstra på ørene, ellers synes jeg de hadde blitt litt små.

[:D] Tror ikke det stemte helt det jeg skrev til deg[8D]

Wow[:)][:)] Kjempe fin[:)] og søøøøøøøøøt sønn du har[;)]

Ååååhhh!
Jeg vil også lære å hekle!!!!
Kjempefin lue!

[:D] Tror ikke det stemte helt det jeg skrev til deg[8D]

Uansett så klarte jeg jo å få til et par ører med det utgangspunktet selv om de ikke er helt lik dine, så takk for det [;)] Lærte meg dobbelstav i samme slengen. Så nå kan jeg luftmasker, fastmasker, halvstav, stav og dobbeltstav! Og kanskje kjedemasker og tror jeg. Og magisk ring har jeg lært, ble veldig fint med det altså! Guri jeg er lærenem! Hahahaha

ORIGINAL: Ida82

Takk for det :-) Han er et sjarmtroll han selv om det ikke ser sånn ut på det bildet! [;)]

Knallsøt lue [:D]

ÅÅÅÅÅ, jeg elsker den!!!! Nyyyyydelig!!! Var ørene vanskelig? Er de sydd på?

ORIGINAL: Ida82

ORIGINAL: smash

ÅÅÅÅÅ, jeg elsker den!!!! Nyyyyydelig!!! Var ørene vanskelig? Er de sydd på?

Var ikke vanskelig, og ja de er sydd på [:)] Klipte av tråden på ørene så den var lang nok til å feste i. Måtte google dobbel stav da, men det var lett.

Utgangspunkt:

Ok. Jeg er litt fersk på hekling, men har du heklet med halvstaver eller? Og hvordan hekler man ørene? Ja jeg er fortsatt litt grønn [:D]

hst ja[:)] Troooor jeg lagde ørene slik:
3 lm, 1 kj.m = ring
1 fm, 1 hst, 2 st, 3 dblst, 2 st, 1 hst, 1 fm om ringen, og så formet jeg de litt.

Jeg heklet halvstaver en omgang rundt i tillegg også heklet jeg inn tre ekstra halvstaver på toppen av øret hvis du skjønner? [:D]

Back
Topp