jeg har handla ude-potter

pupple

Forumet er livet
her forteller vi ALT, d er ikke mye liv[8D]

3 for 199 (liten, mellom og stor)
ganske så fornøyd, så jeg kjøpte 6 potter[;)]
keramikkpotter m no offwhite glassur på.. så nå må jeg ut etter blomer[:D]

Og jeg har lyst på en ny potte til å ha på veggen ved inngangsdøra. Men vet ikke akkurat hvordan jeg vil ha, bare at den skal være mye mer moderne enn den vi har (som hang igjen etter de gamle folka vi kjøpte huset av).

Ellers orker jeg ikke så mye sånne potter jeg, for de må vannes så ofte, så her er blomstene for det meste i bed.

Hihihi neida, skal ikke være så kort!![8D]
Gøy å få litt nye ting til å pynte med ute!!![:D][:D][:D]
Gleder meg til å få stor hage til høsten!!!![:)][:)]

Glede mæ til det blir min tur til å kjøpe sånn, men hvis æ ser ut vinduet lave nok snøen ned IGJEN!
Så det blir ei stund til...

Utepotter er nok iallefall en mnd igjen til vi kan sette ut[&:]

Jeg har overhodet ikke grønne fingre, men har jo så lyst til å ha det[8D] Hver vår har jeg så mange planer for hagen, og hver høst innser jeg at ingenting er blitt gjort[:@] I år har jeg planer om å få satt opp en hekk, men vi får se hvor langt feriepengene rekker. Det er jo så vanvittig dyrt[&:]
Nå har jeg innsett at jeg ikke kommer til å få til noe blomsterbed, for jeg har ikke interessen til å holde det i orden. I fjor kjøpte vi bark vi skulle ha i bedene, så håper jeg får noe til i år[:)]

ORIGINAL: Ihne

Sånt krever bilde når blomstene er på plass[8D][8D][8D]

Jeg kjøpte en sånn plastikk "wannebe terracotta" idag jeg, angrer på at jeg ikke kjøpte 2.[&:]
Stor potte til å ha ute altså.
Kjøpte jord på tilbud på europris, og en haug med frø.

Nå skal vi få grønne finge her[:D]

d var jo og et navn[:D][:D][:D]
den var sikkert gysla fin vettu[:D]

ja når jeg finner meg noen bra blomster må vi nok imponere m bilde[:D]
jeg har jo en pc som beveger seg nå[8D]
og jord har jeg i gjødselkjellern!!
den er bare såååå
gammal kumøkk som er blitt til jord, bare å vanne på[8D]

ORIGINAL: lille umulius

kan man begynne å plante ute nå ? eller er det litt tidlig enda?

Det er litt tidlig ennå.
Det er ennå litt kaldt om natta.

Jeg har jo naboer som fikser og steller hagen sin, og ingen som har plantet ut blomster ennå.
JEg har plantet inne[:D]

Enig med Ihne her.

Helt sikker for nattefrost kan man jo ikke være før litt uti juni, men da er jo alt utsolgt fra hagesentrene.[:-]

Stemor tåler en trøkk, så det kan du plante tidlig, om du liker det (gidder ikke drive med det selv, for det er litt jobb med kniping osv. om de skal være fine).

Ellers er det jo noen som planter i potter osv, som tar de inn om kvelden hvis det er fare for frost. Dette har jeg hverken motivasjon for eller hukommelse til.[&:]

ORIGINAL: Glad70

ORIGINAL: lille umulius

kan man begynne å plante ute nå ? eller er det litt tidlig enda?

Det er litt tidlig ennå.
Det er ennå litt kaldt om natta.

Jeg har jo naboer som fikser og steller hagen sin, og ingen som har plantet ut blomster ennå.
JEg har plantet inne[:D]

Enig med Ihne her.

Helt sikker for nattefrost kan man jo ikke være før litt uti juni, men da er jo alt utsolgt fra hagesentrene.[:-]

Stemor tåler en trøkk, så det kan du plante tidlig, om du liker det (gidder ikke drive med det selv, for det er litt jobb med kniping osv. om de skal være fine).

Ellers er det jo noen som planter i potter osv, som tar de inn om kvelden hvis det er fare for frost. Dette har jeg hverken motivasjon for eller hukommelse til.[&:]

Jeg fikk en krukke med stemor her, og den har stått ute i over en uke nå.
Jeg glemte å ta den inn om natta her, og siden den overlevde lot jeg den forts stå ute[:D]

Ja, den klarer seg nok nå.[;)]

IHNE: du bor jo nesten på høyfjellet.. gjør du ikke[:-][8D][:D][:D]
føler skogene i telemark høres ut som d jeg.. ser nesten for meg rauland eller no da jeg[:D]

og ho på gartneriet sa at stemor tåler en god støyt, altså litt nattefrost, men de andre burde man være forsiktig med ennå.. så jeg skal handle litt stemor nå[:)]

Har kjøpt meg noen henge pottet til å ha ute...men trenger en del potter inne for en del blomster må plantes om her[:D][:D][:D]

Må få se bilde senere av deg[;)]

ORIGINAL: pupple

IHNE: du bor jo nesten på høyfjellet.. gjør du ikke[:-][8D][:D][:D]
føler skogene i telemark høres ut som d jeg.. ser nesten for meg rauland eller no da jeg[:D]

og ho på gartneriet sa at stemor tåler en god støyt, altså litt nattefrost, men de andre burde man være forsiktig med ennå.. så jeg skal handle litt stemor nå[:)]

Høyfjellet og høyfjellet.
Det er litt høyt, og fjell ja[:D] Vi har snø mens skien har regn (bare et eksempel)[8D]

Vi bor ikke i nærheten av Rauland da, der oppe tror jeg forresten det forts er snø.[:D]

ja der er nokd... bor du langt fra seljord[:-]
JA jeg har vært på dyrskun[;)]

sååååå langt ja[:D]
jeg må se på et kart over telemark snart.. jeg har aldri vært inne henne noe ligger der. men jeg kan veien t "rundt forbi"[8D]

[:D]

også bodde vi jammen nøyaktig 3 t og 11 minutt fra hverandre[:D][:D]

Back
Topp