Jeg har hørt fosterlyd!!!

Ole Brumm

Forumet er livet
Hei alle sammen. Vil gjerne dele mitt første legebesøk med alle dere augustmammaer.[;)]
Onsdag 4 gikk turen til min nye fastlege-var veldig spent på hvordan hun var, men ble veldig positivt "overrasket".
Hun var en kjempehyggelig dame i 50-60 årene og hadde trolig mye peiling på gravide kvinner og barn-hun fortalte at hun hadde jobbet mye med de to jordmødrene som er på helsestasjonen her.
Vel, timen begynte med blodprøver-samboer var med og holdt meg i hånden og da gikk det mye bedre enn sist da jeg ble stukket 6 ganger før de fant en blodåre.. Da vi kom inn til legen spurte hun hva det gjaldt og da jeg sa jeg var gravid lyste hun opp-smilte og gratulerte oss hjertelig. Merkelig følelse-siden vi ikke har fortalt det til noen enda var det første gratulasjonen og det var litt rart. Ja, så spurte hun masse spm og fylte ut dette helsekort-skjemaet da. Måtte veies og vekta viste 5 kg mer[:(] enn den hjemme gjør.. (men det var med klær da..)
Så ba hun meg legge meg ned på benken og sa at hun hadde et gammelt ultralydapparat, men at det ikke var så proft som det sykehusene har, men at det hadde vært moro om hun klarte å høre fosterlyden likevel. Så kom hun da inn med apparatet og vips-der fant hun fosteret med en gang. Dunkdunkdunkdunk kjempefort[:)][:)] Men så mistet hun lyden og fant den ikke igjen, hun sa at den hadde svømt avsted og gjemt seg.. Men-det var ikke tvil i det hele tatt om at det hun hørte var babyen vår[:D] Det er helt utrolig hva en slik lyd kan gjøre med en, men vi hørte den begge to-samboer og jeg og jeg hører den enda inni hodet. Ihvertfall for samboer ble det hele mye mer levende-ettersom han synes det er litt vanskelig å forholde seg til det enda siden det ikke synes. Legen sa at hun hadde hatt hell med seg nå-det var visst ikke vanlig å finne den på første forsøk. Da sa hun at det ihvertfall ikke var tvil om at jeg var minimum 10 uker på vei.

Skal tilbake til legen 6/2 og så til jordmor etter det. Ultralyd får vi en gang i mars.
Tok ikke gynekologisk undersøkelse da jeg gjorde dette i november-faktisk rundt den tiden jeg ble gravid!

Håper dere andre også får oppleve dette-det var helt fantastisk og som førstegangsgravid helt utrolig og få et bevis på at det er noen som lever inni magen din[:)].

Heisann!
Det var kjempekoselig å lese om legebesøket ditt, en veldig positiv og rørende opplevelse!!! [:D]Herlig å ha en lege man kan stole på og som har så mye kunnskap.
Jeg skal flytte i slutten av januar og håper den nye legen min er er flink!
Foreløpig kan vi bare glede oss til UL i mars![:)]

Back
Topp