jeg har funnet min oppskrift på å bli gravid!

rotehuet

Flørter med forumet
Litt morro å tenke på egentlig. Sist brukte vi noen måneder på å bli gravide.. (Ja jeg vet.. ikke lenge i forhold til mange, men nedslående nok hver gang). Men etter at jeg hadde kjøpt inn 2-3 pakker bind slik at jeg skulle ha liggende, så sa testen bang og var positiv!
Denne gangen rekna jeg med at det skulle nå ta like lang tid før det skjedde noe, så jeg hadde handla inn et lager med tamponger... Vel... det tok ikke lang tid før jeg var på tjukken igjen der gitt :P

Vittig! =) 

Her kjente jeg EL og sa at hvis vi har sex ikveld så blir jeg gravid! :P 

og vips, 14 dager etter var testen knallpositiv.. 

dekkan e heldige altså! hadde det bare vært så lett så! jeg skal forhåpentligsvis ha en kanskje 2 til, så da er jeg spent på hvor lang tid det tar da... denne tok 1 år.. så ungen må være spesiell :) hehe

jeg skal kjøpe inn en palle med bind neste gang :P for viss det tek like lang tid da, må eg begynne igjen rett etter fødsel! HAHA

Det der funker ikke for alle.
en gang hver måned de siste 18 mnd har jeg trodd jeg var gravid.
Beste råd jeg kan gi er enkelt. Kjøp EL-tester! ;) Funka på første forsøket for meg =D

Jmd skrev:
Beste råd jeg kan gi er enkelt. Kjøp EL-tester! ;) Funka på første forsøket for meg =D

men du, sånne eggløsningstester.. det er det El står for :P ble litt usikker her..men satser på deg ;) åssen veit du når du skal ta de? tar du de sånn ca når du tror du har EL?
 jeg hadde veldig uregel mens fra 40 dager opp til 70.. da er det ikke så lett å vite når El skjer lissom... har lurt litt på dette :) for kjipt når det tar såå lang tid. håper jo at det ikke gjør det neste gang..for skal ikke starte på p-pilla igjen ;)

Hehe nei det er klart at det ikke funker for alle. Det er nok bare det at jeg har vært såpass avslappet og ikke enset det så mange tankene akuratt i den perioden at det har blitt sittende av den grunn.

Men guri tenk om det hadde vært så enkelt :)

rotehuet skrev:
Hehe nei det er klart at det ikke funker for alle. Det er nok bare det at jeg har vært såpass avslappet og ikke enset det så mange tankene akuratt i den perioden at det har blitt sittende av den grunn.

Men guri tenk om det hadde vært så enkelt :)

JA det hadde vært digg om det var så enkelt! er nok som du sier at du er veldig avslappet. noe jeg IKKE var!!! trodde jeg var grivd hver gang mensen ikke kom.. og jeg klarte å utsette den.. for var jo livredd for å gå på do! for da hadde kanskje mensen kommet! så ja jeg stressa nok litt for mye med dette her ja!! og det er nok sant! dro 3 uker i praksis i januar.. og var bare hjemme i helgene..og vips ja da ble jeg gravid vist for da tenkte jeg på andre ting ;)

NinaBeate skrev:

Jmd skrev:

men du, sånne eggløsningstester.. det er det El står for :P ble litt usikker her..men satser på deg ;) åssen veit du når du skal ta de? tar du de sånn ca når du tror du har EL?
 jeg hadde veldig uregel mens fra 40 dager opp til 70.. da er det ikke så lett å vite når El skjer lissom... har lurt litt på dette :) for kjipt når det tar såå lang tid. håper jo at det ikke gjør det neste gang..for skal ikke starte på p-pilla igjen ;)

Ja El=eggløysning
Det står på pakken hvordan du skal telle dager.

For meg som har en tilnærma normal syklus (28 dager)
Tok jeg første testen på dag 11 etter første dag i sist mens.
Tok en test hver morgen til dag 13 da jeg fikk opp det lille smilefjeset =)

Samboer fikk da klar beskjed om å dra seg hjem etter jobb ;)
Holdt "dosen" inne hele natta, og to uker senere: GRAVID!

lykke til til alle som enda prøver =)

Haha.. Så pussig. Det var sånn det gikk her også :P Vi har prøvd i 2 år uten hell, og jeg har blitt lei meg hver eneste gang mensen kom. Så nå etter jul var jeg så lei av å være lei meg at jeg fant ut at jeg ikke gadd mer! Det fikk skje en annen gang. Nå skulle jeg slå ut håret skikkelig og baare tenke på meg selv og gi blanke et helt år. Så jeg kjøpte inn noen esker med tamponger. Tror du jeg fikk brukt noen av de..? Nehei! :D Endelig klarte jeg å slappe av og legge babytankene på hylla for en stund, og da klaffa det mnd etter! ^^  Og jeg hadde overbevist meg selv hele veien at jeg slappet jo av.. Jeg gjorde jo det? Eller.. Joda, jeg slapper av jeg.. He.. He.. Nei, det gjorde jeg ikke før jeg VIRKELIG la det fra meg :P

Jmd skrev:

NinaBeate skrev:

Jmd skrev:

Ja El=eggløysning
Det står på pakken hvordan du skal telle dager.

For meg som har en tilnærma normal syklus (28 dager)
Tok jeg første testen på dag 11 etter første dag i sist mens.
Tok en test hver morgen til dag 13 da jeg fikk opp det lille smilefjeset =)

Samboer fikk da klar beskjed om å dra seg hjem etter jobb ;)
Holdt "dosen" inne hele natta, og to uker senere: GRAVID!

lykke til til alle som enda prøver =)

så kjekt! :) ja da var det bare å få mannen i hus! flink da som klarte å holde dosa inne! trodde det ja rant ut av seg selv :P hehe
har alltid trodd sånne tester var veldig dyre jeg! men er jo bedre det , enn å prøve et heilt år! men i uke 5 (i graviditeten) sprakk det en cyste på eggstokken min, og lege trodde kanskje at det var en av grunnene til at det tok så lang tid for å bli gravd + at jeg hadde gått på p-pilla i over 5 år. så er nok flere ting spiller inn.. men tek det tid neste gang også, så skal jeg klart prøve disse EL testene :)

takk for svar :)

Er ingen tvil om at det hjelper å være avslappet. Mange trenger jo proffesjonell hjelp, men det er ikke få ganger at par har blitt gravide i "ventekøen" til fertiliteten :)

Back
Topp