Jeg har fortalt det på jobben nå..

Lykke-Li

Forelsket i forumet
..og det gikk bare så utrolig bra! :happy093

Jeg er så uendelig lettet at jeg ikke har ord. Jeg begynte i denne jobben den 1. juni i fjor, så jeg har jo ikke vært her så lenge. Derfor gruet jeg meg til å fortelle sjefen at jeg allerede er gravid.

Men hun ble ikke overrasket i det hele tatt, hun hadde bare ventet på det. Sa at når de ansatte meg så hadde de regnet med at jeg kom til å forsvinne i permisjon nesten med én gang, men at de vurderte det dithen at de ville velge meg allikevel.
Hun hadde faktisk bare lurt på om ikke jeg skulle bli gravid snart, og har vurdert å si til meg at 'Du får lov til å bli gravid altså'.. laughing7

Så hun har allerede klekket ut en plan for hvem hun ønsker som min vikar og var bare strålende glad på mine vegne. Hun har selv barn med tre års mellomrom og mente at det var helt perfekt. Men at de kom til å savne meg fælt da.

Halleluja, denne helgen kommer til å bli så fin, nå har 50 kg stein forsvunnet fra mine skuldre.
Alle sjefer burde være så greie altså. :happy119

Herlig! sjefen min er sånn også, kjempeglad på mine vegne, men kommer til å savne meg når jeg er borte :thumleft

Heldig! :D
Selv har jeg nå fått intervju til en jobb jeg har søkt, men blir jo ikke lenge der ettersom permisjonen begynner i juli. Blir tilkallingsvikar.

Så herlig at det gikk så fint :)
Jeg startet i mitt vikariat i oktober og grudde meg skikkelig til å si at jeg var sykmeldt, men ingen sure miner, kun gratulasjoner :) (vikariatet varer ut juli så akkurat frem til permisjonen)

Jeg begynner i ny jobb 1.feb.. Jeg gruer meg skikkelig til å si til dem at jeg er gravid. Det var ikke planlagt i det hele tatt, men selvfølgelig veldig velkommet og vi gleder oss. Det er heldigvis en fast stilling og jeg var ikke gravid da jeg fikk jobben. Litt usikker på hvor lenge jeg bør vente med å si det. Er bare 8 uker nå.

Jeg begynner i ny jobb 1.feb.. Jeg gruer meg skikkelig til å si til dem at jeg er gravid. Det var ikke planlagt i det hele tatt, men selvfølgelig veldig velkommet og vi gleder oss. Det er heldigvis en fast stilling og jeg var ikke gravid da jeg fikk jobben. Litt usikker på hvor lenge jeg bør vente med å si det. Er bare 8 uker nå.

Aiai, skjønner at det er en vanskelig situasjon. Vet ikke hva jeg ville gjort, tror nok jeg ville sagt det ganske fort.
Så kan de legge opp opplæring osv ut fra at du blir borte igjen til sommeren. :)

Måtte fortelle det på jobb dagen etter positiv test fordi jeg jobber som operasjonssykepleier. Dersom vi blir gravide, er det enkelte operasjoner vi ikke kan være med på. Ikke gøy å fortelle sjefer og kollegaer om det før man får sagt det til sin egen mor:-) Heldigvis er alle så søte og forståelsesfulle.

Så deilig da=)
På en måte kan jeg ikke skjønne at det er lov å reagere annerledes, selv om jeg kan forstå arbeidsplassen sine utfordringer også, men det har ikke noe å si når en kvinne kommer å sier hun er gravid!
Sjefen min sa, så bra for deg, men så ubeleilig for meg., hahaha, hun er jo..eehh, litt..skada..(?)

Back
Topp