Jeg har forelsket meg i denne trappen jeg! Oppdatert med pris og ett spørsmål?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Tror dere den er svindyr? Vi skal bestille trapp neste måned og jeg titter jo rundt på mange nettsteder og endelig var det en jeg falt pladask for, men som regel så koster smaken min mye. Men var den ikke fin? http://www.trapperingen.no/kolleksjon/klassisk :) Den vill jeg ha!!!! ------------------------------------------------- Trappen kostet 93000, det er var langt over budsjett:p Så nå skal det spares:) Men i mellom tiden må vi ha en trapp. Jeg tenker hva med en billig furutrapp, som jeg maler selv? Så bytte den ut når minstemann er fem-seks år. Da holder sikkert trappen seg lenger også:) Men vet dere om noen firmaer som selger billg trapper? Link?

Oi, jo! Den var knallfin! Fineste trappa jeg har sett hvertfall! :)

Og jo, den så dessverre rådyr ut!;) Oppdater med pris når/om du finner ut av den da, vel?;)

Ja, den var knallfin!!! (og helt sikkert knalldyr...)

Jeg tror nok den er svindyr ja, som regel er alt jegforelsker meg i dyrt:( Så jeg ender aldri opp med å få disse tingene:( Vi har ett lavt budsjett på trapp, så det blir vel ikke denne:) Men dette var drømmetrappa:)

Veldig fin. Litt samme stil på trappen som vi har, men vår er veldig gammel (bor i hundre år gammelt hus). Har malt gelenderet, men ikke bestemt hva vi skal gjøre med trinnene enda (så nå er den ikke noe fin!). Men trapper er stort sett ganske kostbart. Ei venninne har nylig bygd hus. Det kom opprinnelig med sånn standard trapp. De valgte å oppgradere den til bare "ett hakk bedre" (alt er jo smak og behag, men du skjønner hva jeg mener!), det kostet over 20.000,- Den de hadde aller mest lyst på kostet over 100.000,- mer, det tok de seg ikke råd til! Send de en prisforespørsel, så vet du hva du har å gå etter! :)

Amorosa skrev:
Veldig fin. Litt samme stil på trappen som vi har, men vår er veldig gammel (bor i hundre år gammelt hus). Har malt gelenderet, men ikke bestemt hva vi skal gjøre med trinnene enda (så nå er den ikke noe fin!). Men trapper er stort sett ganske kostbart. Ei venninne har nylig bygd hus. Det kom opprinnelig med sånn standard trapp. De valgte å oppgradere den til bare "ett hakk bedre" (alt er jo smak og behag, men du skjønner hva jeg mener!), det kostet over 20.000,- Den de hadde aller mest lyst på kostet over 100.000,- mer, det tok de seg ikke råd til! Send de en prisforespørsel, så vet du hva du har å gå etter! :)

Å så heldig du er!! Min drøm er jo en eldre sveitserbolig, med en slik nydelig trapp. Som du sikkert skjønte liker jeg det litt gammelt:) Ja trapp er svindyrt, og jeg finner ingen til min pris som jeg liker. Vi har ikke mer enn 30000 om vi skal isolere oppe i år også, og det er jo en fordel:) Hihi Ja må få sendt enn prisforespørsel å håpe at den bare ser dyr ut, og er billig:p

Fin jo, men jeg ville aldri kjøpt en trapp med sving i, de er skumle! Langt å falle, pluss at de blir så smale på innsiden i svingen. 

toneany skrev:
Fin jo, men jeg ville aldri kjøpt en trapp med sving i, de er skumle! Langt å falle, pluss at de blir så smale på innsiden i svingen. 

Noen ganger har man ikke så mye valg, det spørs helt hvordan huset er satt opp. Her må vi ha enn 90graders trapp, om ikke blir den forferdelig bratt, det er mye verre:)

søteste skrev:

toneany skrev:

Noen ganger har man ikke så mye valg, det spørs helt hvordan huset er satt opp. Her må vi ha enn 90graders trapp, om ikke blir den forferdelig bratt, det er mye verre:)

Nei ikke sant, men  har man alternativet hadde jeg valgt noe annet. Kommer ikke til å bygge huset vårt slik at det må være en så bratt trapp, og med sving. 
Vi har svingtrapp nå, syns den er skummel. Men det er i det minste noe å holde seg i på begge sider, pluss vegg til vegg-teppe på hvert trinn (oppskjærte stykker, ikke sammenhengende mellom trinnene). Lite pent, men trappa føles sikker å gå i iallefall. Leiehus, så sånn blir det. 

toneany skrev:

søteste skrev:

toneany skrev:

Nei ikke sant, men  har man alternativet hadde jeg valgt noe annet. Kommer ikke til å bygge huset vårt slik at det må være en så bratt trapp, og med sving. 
Vi har svingtrapp nå, syns den er skummel. Men det er i det minste noe å holde seg i på begge sider, pluss vegg til vegg-teppe på hvert trinn (oppskjærte stykker, ikke sammenhengende mellom trinnene). Lite pent, men trappa føles sikker å gå i iallefall. Leiehus, så sånn blir det. 

Synes ikke 90 graders trapp er så ille jeg. Verre med 180 graders som vi hadde før, for da får man fryktelig bratt sving. Dette blir enn slakk sving i forhold:) Nå er det ikke sann at man kan få alt man ønsker seg. Huset vårt er ett ferdighus. Og der kan man ikke endre så mye:) Men alle liker vi jo forskjellig:)

toneany skrev:

søteste skrev:

toneany skrev:

Vi har sånn trapp med sving (ala den i linken i HI). Det er kun de fire nederst trinnene som er smale på den ene siden, resten er "hele" trinn. Vi har gelender på begge sider, og skal bytte ut det belegget som er i trappa nå med teppe (bare vi finner et vi liker, og som passer inn). Så det må ikke være så skummelt med sånn trapp! Dessuten er det veldig plassbesparende. Her hadde det forøvrig ikke passet med noe annet.

Den var kjempe lekker 

Vi får snart trapp til kjelleren vår men siden det er kjeller trapp ned til kjellerstue ville vi ha smijern og trinnene skal flislegges med samme som gulvflisene i kjellerstua  vår blir litt bratt men har et lite platå et stykke ned og så går det ned på siden igjen så en  firkantet "sving" på en måte  den trappa koster egentlig nesten 30 tusen å få lagd men vi slipper unna med 4500,- da min stefar lager trapper og vi fikk super pris på materialer og lakken

Rebecca85 skrev:
Den var kjempe lekker 

Vi får snart trapp til kjelleren vår men siden det er kjeller trapp ned til kjellerstue ville vi ha smijern og trinnene skal flislegges med samme som gulvflisene i kjellerstua  vår blir litt bratt men har et lite platå et stykke ned og så går det ned på siden igjen så en  firkantet "sving" på en måte  den trappa koster egentlig nesten 30 tusen å få lagd men vi slipper unna med 4500,- da min stefar lager trapper og vi fikk super pris på materialer og lakken

Heldiggriser:) Synes det hørtes ut som en fin kjellertrapp jeg:) Nå viser det seg at min svigerfar får rabatt i dette firma, så da sitter jeg å håper på en pris vi kan klare. Synd trapper skal være så dyrt:(

søteste skrev:

Rebecca85 skrev:
Den var kjempe lekker 

Heldiggriser:) Synes det hørtes ut som en fin kjellertrapp jeg:) Nå viser det seg at min svigerfar får rabatt i dette firma, så da sitter jeg å håper på en pris vi kan klare. Synd trapper skal være så dyrt:(

ja jeg tror den blir fin, har vært uten trapp i snart 2 år fordi det viste seg at gulvet i kjelleren måtte fikses da det ikke var isolasjon eller noe og ja..ting tar tid  så det skal bli DIGG å slippe gå ut og rundt huset for å komme ned på vaskerommet 

Håpe dere får en god pris da..om dere monterer selv osv så sparer dere nok en god del 

Rebecca85 skrev:

søteste skrev:

Rebecca85 skrev:
Den var kjempe lekker 

o ja jeg tror den blir fin, har vært uten trapp i snart 2 år fordi det viste seg at gulvet i kjelleren måtte fikses da det ikke var isolasjon eller noe og ja..ting tar tid  så det skal bli DIGG å slippe gå ut og rundt huset for å komme ned på vaskerommet 

Håpe dere får en god pris da..om dere monterer selv osv så sparer dere nok en god del 

Ja ting tar tid, det er bare sånn det er det:) Her begynner vi på andre etasje i år, og med ett begrenset budsjett kommer det ikke til å gå fort:p Spesielt om jeg kunn faller for det dyre. Hihi:) Høres nydelig ut med trapp og synes du har vært fryktelig tolmodig jeg da:) Jeg blir sprø av å måtte ta frem enn stige hvergang jeg skal ha noe opp og ned på loftet. Hihi:p

Denne var helt himmelsk fin

DenicaD skrev:
kjempe fin, og ser kjempe dyr ut ja :)

Det synes jeg den gjør også, så jeg kommer ikke til å få den regner jeg med. Det er som inngangsdøren jeg har falt for. Den koster bare 60.000. Kommer jo aldri til å skje:p Men min samboer og jeg har blitt enig om at om denne er altfor dyr nå, så kjøper vi den billigste, maler den. Og har den mens barna er små, så kan jegbegynne å spare til inngangsdør og denne nydelige trappen:) Ett lite kompromiss da iallefall. Selv om jeg helst vill ha den i dag:p

Back
Topp