I natt like før ett ble jeg mamma til verdens fineste lille gutt ♡ Etter delvis vannavgang påmandags morgen uten påfølgende rier, ble jeg sendt til igangsettelse i går kl 14. Da jeg møtte opp der hadde riene startet så smått av seg selv. Siden regelen er at barnet må ut før 48 timer etter vannavgang, ville de vurdere om riene mine var effektive nok, eller om de måtte hjelpe til. Det var mange fødende på føden og mye stress, så de sjekket meg ikke før etter jeg hadde fått klyx og riene hadde begynt å tatt seg opp. Vi ble så overlatt litt til oss selv, og etter mye gåing på gangen med vonde rier hadde jeg kl ellve 4-5cm og ble flyttet på fødestue. Herfra gikk det slag i slag med rie etter rie, så og si uten pause mellom. Fikk på ett punkt akupunktur som jeg ikke kjente noe til. Varmeflaska i ryggen var derimot veldig god å ha. Halv ett ble jeg igjen sjekket og hadde da 10 cm (!!!) Det var helt sykt godt å høre at alle de vonde riene hadde virket. Storparten av vannet gikk ti på ett, og da gikk hjertelyden til lillegutt ned. Lege ble tilkallet, og jeg hørte snakk om vakum og det ble litt skummelt hele greia. Spurte så om jeg fikk lov å presse, og det fikk jeg. Ett klipp og tre pressrier senere var lille ute! Helt fin og rosa, hylte gjorde han også. Så da ble det en naturlig og heftig fødsel på meg! Vi har det alle veldig bra nå, og er i god form. Terminen er i morgen, men det ble en liten 23.aprilgutt i stedet. Lykke til alle som ikke har født enda. Det er helt fantastisk ♡♥