Jeg har født:) *fødselshistorie*

ann m

Betatt av forumet
Lille Benjamin kom til verden den 29 mai, 2 dager før termin:) Han var 4110 gr og 52 cm lang. Et par dager før han ville komme til verden, kom sikkert det som er den berømte slimproppen.. Var i alle fall masse rosablandet slim og mye mensmurringer.. Den første natta hadde jeg en del masrier, men var overkommelig når jeg pakka innpå noen paracet.. Skjønte når jeg våknet uten rier og baby at dette kunne bli langvarig... Hvilte og sov nesten hele dagen etterpå med en del smårier som kom nå å da bare.. Ble så jeg la meg for å sove litt før midnatt, og det tok ikke lang tid før det begynte å komme noen rier igjen, som begynte etter hvert å ble ganske vonde... Kl 0100 tok jeg tiden på de, og de varte i ca 60-70 sek med 4 min i mellom, så da begynte jeg å spekulere i om det var skikkelige rier likevel.. Ville helst ikke ringe svigerfar for å komme å se til storebror hvis det var falsk alarm.. Men han hev seg rundt og kom hjem til oss rundt kl 0200. Da hadde jeg dusjet meg, og pakket og klar for å dra.. Det ble en utrolig intens biltur med rier hele tiden!! Sambo spurte om han skulle kjøre meg til inngangen, men dumme meg ville at han skulle kjøre i parkeringskjelleren.. Det ble en laaang gåtur!! Sto kveilet i hvert hjørne før jeg kom meg inn på sykehuset... Fikk omsider kommet meg inn på sykehuset kl 0300, og kom inn på et undersøkelsesrom for å sjekke åpning. Men før hun sjekket åpning ville hun ha meg på fødestua. Hun så på riene at fødselen ikke var så langt unna.. Jeg hadde allerede 7 cm åpning.. Etter 3 kvarter viste det seg at jeg hadde kommet til 9 cm åpning!! Det ble sinnsykt intenst fram til pressriene kom i gang.. Prøvde lystgass, men det ble jeg bare uvell å hørte rare lyder av, hehe, så den kasta jeg i fra meg, og epidural var utelukket iom at jeg hadde kommet så langt.. Fikk tidlig pressetrang, og lå å pressa i over 1 time uten at noe skjedd!!! Han hadde ikke kommet langt nok ned, så jeg måtte opp å gå... Ble etterhvert satt på drypp, for å få litt kraftigere rier da de hadde dabbet litt av.. Noe som i følge jordmor var litt typisk når ting hadde skjedd så fort først.. Lå å presset i nesten 1 time til, for det som resulterte i når jeg presset var at han gled tilbake... Når lille babyn omsider kom ut på naturlig vis, kom han med nesa i været og var helt lilla i hele hodet og panna.. Det ble en tøff start på livet iom at han hadde ligget å stanga i bekkenet i evigheter, men var frisk og rask ellers. Han kom til verden 0644. Jordmor kunne fortelle at når de er stjernetittere må man fort plusse på noen cm rundt hodet, så det var ikke rart at han ikke ville komme så fort. Et pluss at storebror har banet vei tidligere:) Var i storform etter fødselen. Gikk og tok meg en dusj og ble flyttet på hotellet etter 4 timer. Nå er det kosetid med herlig baby. Så kooos:) Beklager at det ble rotete å lese, men får ikke ordnet oppirom mellom linjene på iPad...

gratulerer så mye 

hørtes ut som en tøff, men fin fødsel (utenom slutten som var så lang stakkars).. kose deg med den lille :)

gratulerer!!!

Gratulerer så mye! 
Høres ut som en fin opplevelse bortsett fra en utrolig slitsom presse tid, men det er jo vanlig når de er stjernekikkere, det viktigste er at det går bra til slutt, kos dere masse! :-)

Gratulere så my me prinsen:-)

Back
Topp