Jeg har et problem....

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Tiril nekter å spise mat hun ikke kan spise selv[8D]
Dette problemet kom tidligere enn jeg håpte på... så nå utgår babymatglass og babygrøt.

Hun kan spise litt av min middag på skje eller fra min gaffel.. om hun er veldig sulten... også utgår det og. Da går det i mat hun kan plukke opp fra bordet og stappe i munn selv.... eller om jeg pakker maten på skjea og hun kan holde den selv. Så nå bærer det frem med barnebestikket som er kortere og ikke så spisse gafler av plast (Tupperware) så hun kan spise selv.... Blir mye brødmat om dagen ja.....

Noen andre med sånne "vanskelige" unger??

nej, men lettere m brød gitt, for her spruter han middag og grøt ut,er så ufattelig morsomt å blåse ;P

Har heldigvis ikke det problemet, her vil han ikke spise noe selv [8D]
Men dytter for deg [:)]

Ikke så veldig gode tips annet enn å gå til innkjøp av Jif mopp og Babybjørn smekke m/ermer [&:]
La henne spise middag selv med bestikk ja... (trenger kanskje ikke sause inn bitene..)

Jeg ba jo ikke om noe råd da[;)]
Bare lurte om flere hadde kommet "dit" liksom... for er veldig typisk at de er sånn i en viss alder har jeg sett på andre. Brødbiter som jeg stapper i ho.. må ho spytte ut for så å dytte inn i munnen selv[8D]

Tror Alexander nærmer seg der, men kun ved brødmåltider. Ved grøt/middag får jeg fortsatt gi han. 

nja, har litt av samme problemet når han har spist så sulten er dekket... da prøver han å ta skje å tuller mye, men med litt avledning godtar han å bli matet. brødmat spiser han stort sett bare selv, men har skjønt at pålegget er best så det plukker vi av først...

ORIGINAL: TonjeJenta

Bare lurte om flere hadde kommet "dit" liksom... for er veldig typisk at de er sånn i en viss alder har jeg sett på andre. Brødbiter som jeg stapper i ho.. må ho spytte ut for så å dytte inn i munnen selv[8D]

Ok. Leste litt fort..
Jonas er ikke der enda.. Han tør ikke ta i maten nesten..

Får håpe de hopper over det da.....
Men vi får nesten bare øve på å spise selv da... ellers blir det dårlig med mat. Ho kaster nemlig hodet ned når ho ikke vil ha fra meg... så ender alltid opp med mat i panna[8|][8D]

ORIGINAL: TonjeJenta

samme problemet, men har ikke noe råd [&o]

Back
Topp