Jeg har dilla på lakris!!!!

1barnvilha2

Betatt av forumet
jeg har fått dilla på lakris. Jeg søker opp for å være sikker og der står det at det er farlig hvis man spiser for mye.

Har du spist lakris ?

Her er svare fra en jordmor eg kjenner: «Kan jeg spise lakris» mitt svar, ja det kan du. Litt er ok. Litt er under 250 gr lakris, lite er under 125gram pr uke. En pepe lakrisstang veier 32 gram, så ca inntill 5 pr uke
Kos deg/ dere med litt lakris. Som ellers, alt med måte

Eg hadde dem dillem forje svangerskap. Så ja spiste litt.

Moren min spiste lakrisbåter til den store gullmedalje da hun gikk med meg, og jeg har ikke tatt annen skade av det enn at jeg haaaaater lakris. :laughing002

Man kan visst få høyere blodtrykk av å spise lakris, hvis du er plaget med det eller fått høyere blodtrykk i svangerskapet ville jeg ha unngått det. Ellers er det vel bare å kose seg med i små mengder. Jeg spiste masse lakris i forrige svangerskap :oops:

Jeg liker ikke lakris, så jeg har heldigvis ikke det problemet :joyful:

Hvis man har lavt blodtrykk, sliter med svimmelhet etc. så er lakris bra, dog i passe mengde;)

I forrige termingruppe jeg var i, var tydeligvis tyrkisk pepper tingen for en hel haug av medlemmene

Har alltid dilla på lakris:D
Prøver å være flink denne gangen da det er oppdaget at det kan være skadelig, men det er vell større mengder. Eneste jeg spiste sist graviditet var lakris pga blodtrykksfall og kvalme, og det fikk ingen konsekvenser annet enn en lakris gnom nr.2. Men er fortsatt litt føre var nå:)

Back
Topp