Engel
Forelsket i forumet
Jeg angrer på jeg så den serien i kveld med det og være så tett på livet. Jeg får ikke sove selv om jeg burde. Jeg er sint og lei overfor at det ikke er noe rutine å få sjekket om en her GBS. Det er bare ett fåtall som blir alvorlig syke, men det fåtallet er liv, og det bør tas på alvor.
Guri jeg er redd! Jeg har fødselsangst i tilegg til angst for og gjennoppleve det som skjedde med vår lille gutt for bare 8 mnd siden. Vi holdt på å miste han pga jeg hadde/har GBS. Han ble lagt i respirator bare timer gammel. Det var snakk om dåp, og vi ble fortalt det var alvorlig og de viste ikke om han ville klare seg, men gutten vår klarte seg-takk gud-
Men nå er jeg redd. Jeg må få antibiotika intravenøst under fødselen for å slippe at barnet skal bli så alvorlig sykt. Problemet her er at jeg har veldig kjappe fødsler og føder tre uker før termin. Så redd jeg ikke rekker inn:( Jeg vil be om å bli satt igang i uke 37 for å få alt på plass, men de setter ikke igang før uke 38. Jeg håper virkelig de kan se ett smutt hull for oss.
Skal ringe jordmor i morgen å få tid om ikke lenge, for dette må jeg snakke med noen om. Mannen er like redd for å gjennoppleve dette, så ikke så lett og snakke med han heller.
Husker bare jeg sto utfor nyfødt intensiv på dag to å brast sammen i gråt om at dette klarer jeg ikke. Det var så vondt.. Jeg ba mine bønner hver kveld, hver dag, hvert minutt, hvert sekund. Livet er så kjørt. Jeg er livredd for vårt ufødte barn <3
Måtte bare få det ut.