Jeg har butterdeig i kjøleskapet, hva kan jeg lage?

*Labambie

Forumet er livet
Mannen glemte å rydde de inn i fryseren i går, så nå må jeg bake de. Hva kan jeg lage? Kan jeg bare fylle litt ost og skinke inni? Kom med forslag! 

Jeg bruker å mixe egg og fløte, ha i salt og pepper.
Fyller paiskallet med masse ost, bacon og broccoli og heller over eggblandingen. Steke i ca 40 min og det blir en supergod pai :) I en kakeform eller så da.

Min favoritt som fyll er karbonadedeig stekt med salt, pepper og dill. Med en liten skvett fløte, et egg og litt soyasaus. Nammenamm!
Men ost og skinke er godt det og, og litt mindre omfattende :p

Jeg lager av og til en rett med butterdeig. Steke først butterdeigen litt, ha så en boks creme fraiche som er blandet med et egg oppå og så det man måtte ønske på toppen. Jeg tar ofte feta, champignons, mais og cherrytomater..
Ikveld skal jeg faktisk bruke butterdeig; skal putte(vegetar-) pølse og kanskje ost inni og rulle deigen rundt...

Eller hcis du ikke gidder å ordne så mye, kan du kutte de i trekanter, og rulle de sammen, så har du croissanter.

Del de opp i 4-kanter, ha en klatt vanlijekrem i midten, brett hjørnene inn mot midten. Stek, avkjøl, pynt med melis. Voila- wienerbrød 

jeg liker å pakke inn kyllingfilet med en skive ost oppå.... og ha ris eller løkringer ved siden av

Trone skrev:
NÅ har du jo fått haugevis  av forslag!!! Hva  ble det til? :p

En dæsj kremost med krydder, en bit jarslberg pakka inn i kokt skinke. Og VOILA, æ kainn bake! 

Back
Topp