jeg har bestemt meg!

Reinbue

Forumet er livet
Etter eksamener i desember, slutter jeg på skolen! Jeg vil ikke bli lærer! Jeg passer ikke til det.
Så hva skal jeg bli? Jeg vil ikke jobbe så mye med mennesker, liker mest å være litt sånn administrativ jeg tror jeg. Kontorrotte!

jeg har forresten grått og grått og grått i over en time nå. helt forferdelig vanskelig valg å ta

Uff da, det var jo kjipt[&:] man må ha utdanning i de fleste kontoryrker også, i hvertfall om man vil ha noenlunde betaling..

Men som sagt over, det er bedre det enn å gå mange år på skolen før man finner det ut! På den andre siden "brukes lærere til alt" i yrkeslivet[;)]

Lykke til med valget ditt da, håper du finner noe annet som du interesserer deg for! [;)]

Reinbue - jeg skjønner deg såååå godt! Selv hadde jeg "kastet bort" 4 år på høyskolenivå før jeg skjønte akkurat det samme du nå har funnet ut[:)]. så det er bare å være fornøydmed at du iallefall nå VET hva du vil - du har tatt et valg og nå kan du jobbe mot det målet ditt [:)] ER du ikke lettet?[:)]

Ja, det er veldig deilig å ha tatt et valg! Jeg kommer til å ta meg en utdanning etterhvert, jeg vet at de fleste kontoryrker også trenger det [:)] Men jeg vil ikke begynne på en utdanning før jeg er sikker på hva jeg vil. Jeg er litt sur på meg selv som har latt det gå såpass langt. Jeg er jo nesten halvveis allerede, men det er bedre nå enn om 2 år!

Jeg har hvertfall fått 30 stp i 3 fag, og det er jo bra =) Håper jeg finner noe fint å bli.

ORIGINAL: *RubensMamma*

så sant så sant[:D] da rekker du et barn først da[8D]! hehe...
ja, det er det eneste lyspunktet jeg har nå! Amund har lova meg at vi skulle begynne å prøve på bryllupsnatta [:D] Gleder meg så syyykt!

off for ett tøft valg..

hva vil du bli nå da?

vil du jobbe med økonomi, eller sosiologi eller ?

Tøft valg, men du skal jo tross alt jobbe lenger enn du skal studere!!

Økonomi kanskje?
Kommer ikke på noe nå..[8D]

ja, utrolig tøft valg. Men jeg har følt helt fra første praksisperiode at det har vært feil. Jeg har bare vært for feig til å slutte. Nå vet jeg ikke hva jeg vil bli. Jeg har liksom ikke peiling i det hele tatt, og det er veldig slitsomt! Syns det er slitsomt at man MÅ ha en utdannelse!
Heller litt mot noe innenfor økonomi akkurat nå, men dette er som en berg og dal-bane [&o]

ORIGINAL: *Skjønningene*

skal du begynne på skole igjen me en gang , fri år? få en liten til ?

Jeg skal jobbe litt, og se om jeg finner ut av hva jeg skal bli. Kanskje noe innenfor økonomi. Eller kokk? Konditor? Sykepleier?

ORIGINAL: Mamma til Jonas.

Oi, kan ikke ha vært noe lett valg. Skulle glatt byttet med deg, jeg har tatt en bachelor fra BI som jeg angrer veldig på. Drømmen min er faktisk for tiden å bli lærer (jobber som lærervikar for tiden).

Jeg angrer på at jeg ikke hoppet av når jeg skjønte det ikke var noe for meg, har alt for høyt studielån for en utdanning jeg ikke bruker.

Teit spørsmål kanskje, men er det ikke noen andre jobber du kan jobbe med med en lærerutdanning. Tenker på administrativt på skole feks, innspektør osv?

jo, man kan sikkert det. men når jeg ikke tror jeg har lyst til å jobbe på skolen, og ikke har kommet lenger enn halvveis, så føler jeg at det er veldig bortkasta å fullføre 2 år til, for en utdannelse jeg mest sannsynlig ikke kommer til å bruke.

det er som er så slitsomt er at jeg ikke aaaaaner hva jeg vil gjøre

Uff, skjønner at det sikkert ikke var en enkel beslutning. Men du er jo enda ung, og har mange år på deg til å finne ut hva du vil [:)] Syns ikke man skal studere noe man ikke har lyst til å jobbe med. Jeg er lærer, og trives veldig godt med det nå. Men har hatt noen runder med meg selv tidligere, om det virkelig var det jeg ville bli.

Synest du er lur jeg, som tok valget med å gi deg. Og ikke bare la det dure i vei, fordi du liksom hadde valgt det..

Men det å velge yrke er ikke noe lett. Jeg føler jeg har truffet bra på mitt valg, men det frister jo selfølgelig med andre jobber til tide. Men hvorfor kontor? Jeg synest det er deilig å få bevege på seg, samt å ikke ha samme arbeidsdag på samme plass hele tiden.
Lykke til vertfall[:)]

Kanskje det plutselig detter ned i hodet ditt en dag; at DEEET vil jeg bli. [;)] Det håper jeg at skal skje meg hvertfall. Nå har jeg i det minste funnet ut at jeg er ferdig i bhg for en god stund. Så får vi se hvor verden fører meg. [:)]

Syntes det var et meget smart valg. Da slipper du å "kaste" bort skoleår på noe man vet man ikke vil. Og heller spare de årene til man vet hva man vil. Personlig syntes jeg det er minst like lærerikt å "jobbe" seg til kunnskapen.

Lykke til uansett! Og bryllup!? DET hakke jeg fått med meg... [;)] GRATULERER!!! [:D]

ORIGINAL: mymmeline

Kanskje det plutselig detter ned i hodet ditt en dag; at DEEET vil jeg bli. [;)] Det håper jeg at skal skje meg hvertfall. Nå har jeg i det minste funnet ut at jeg er ferdig i bhg for en god stund. Så får vi se hvor verden fører meg. [:)]

Syntes det var et meget smart valg. Da slipper du å "kaste" bort skoleår på noe man vet man ikke vil. Og heller spare de årene til man vet hva man vil. Personlig syntes jeg det er minst like lærerikt å "jobbe" seg til kunnskapen.

Lykke til uansett! Og bryllup!? DET hakke jeg fått med meg... [;)] GRATULERER!!! [:D]

Hehe.. takk [:D] Du har nok gått glipp av masse her inne du!

Synes det er flott du har tatt valget.
Viktig å trives tilslutt.

Og GRATULERER!! Bryllup og greier a gitt. spennans. [:D]

Back
Topp