Jeg har begynt å slanke meg utenom krigen

Jeg blir også med :) Har gått ned nesten 5 kg på ca 2 mnd, så er godt i gang. Skal ned 5-7 kg til ;)

De siste to ukene har vært ganske dårlige for min del :p Konfirmasjon, to bursdagsselskaper, Oslotur med masse god mat og drikke og 17.mai! Og i dag har søtsuget tatt overhånd her, så jeg har spist masse sjokolade :( Men i kveld skal jeg prøve å komme meg ut og jogge litt, og i morgen SKAL jeg stå i mot søtsuget :p
Heier på deg:D flink du har vært da!
 
Heier på deg:D flink du har vært da!
Takk :) Er ganske fornøyd med resultatet så langt, men merker motivasjonen har sunket litt nå. Håper å komme tilbake på sporet ganske snart :p
 
Jeg var den første som røk ut av slankekrigen denne runden, så det går ikke akkurat bra, tror jeg også hiver meg med her :p
Jeg har 15-20 kg jeg vil bli kvitt, men klarer ikke komme igang. Har plutselig blitt helt fri for motivasjon til bevegelse og trening, og er sykt hekta på sjokolade. Kunne egentlig tenkt meg å prøvd noe slags tabletter mot søtsug, men tør ikke prøve. Tips?
 
Jeg var den første som røk ut av slankekrigen denne runden, så det går ikke akkurat bra, tror jeg også hiver meg med her :p
Jeg har 15-20 kg jeg vil bli kvitt, men klarer ikke komme igang. Har plutselig blitt helt fri for motivasjon til bevegelse og trening, og er sykt hekta på sjokolade. Kunne egentlig tenkt meg å prøvd noe slags tabletter mot søtsug, men tør ikke prøve. Tips?
Mot søtsug skal etter sigende Zink hjelpe veldig bra.
Så et veldig interessant program på TV her om dagen om forskjellige mat varer.
En av de tingene de gjorde var å vise mange bilder av forskjellige matvarer til forsøkspersoner og spurte hva de likte best.
Alle valget diverse kaker og søtsaker.
Så la de personene inn i en MR-maskin og skannet hjernen mens de viste bildene.
Hjernen lyste opp i et bestemt område som forbindes med at man har lyst på det når de bildene kom (les søtsug).
Så ga de personene et proteinshake og ny omgang med MR, da lyste det opp mye mindre..
Altså proteiner hjelper mot søtsug.
For meg hjelper det å ta en bit spekeskinke eller lignende når søtsuget melder seg og har alltid gjort det, det stemmer også med den undersøkelsen over
 
Jeg er med! Skal ned ca 15 kg, men ammer enda, så har fokus på å skape varige endringer. Jeg har kuttet kraftig ned på godisen, og er i en overgangsfase mot et veganerkosthold (ikke for slankingen sin del, men det blir jo også automatisk en del sunnere mat). Gleder meg til å komme ordentlig i gang! :)
 
Jeg er med! Skal ned ca 15 kg, men ammer enda, så har fokus på å skape varige endringer. Jeg har kuttet kraftig ned på godisen, og er i en overgangsfase mot et veganerkosthold (ikke for slankingen sin del, men det blir jo også automatisk en del sunnere mat). Gleder meg til å komme ordentlig i gang! :)
Masse lykke til:D
 
Jeg er også med :) Har ikke vært særlig aktiv generelt på hele forumet, men håper å kunne være litt aktiv her sammen med dere. Begynte på lavkarbo 18.mai og veiedag har jeg satt til mandager. Startvekten er hårreisende og noe jeg er ekstremt flau over, så dropper å si noe om den foreløpig, til jeg føler meg mer komfortabel og kanskje kan le av det. Huff, er virkelig på tide med en forandring. Har alltid vært stor, men det har egentlig ikke plaget meg noe særlig før nå de siste månedene. Før jeg ble gravid gikk jeg ned 32kg og gikk opp alt i graviditeten og la dessverre på meg noen kg ekstra etter jeg fødte. Nå er jeg superklar for en forandring og håper virkelig det går denne gangen også. Forrige gang var det kun vanlig mat og mye trening, men denne gangen kan jeg ikke gjøre så mye annet enn å gå en tur i løpet av dagen siden jeg fortsatt har ekstrem bekken- og symfyseløsning. Dette klarer vi, jenter! :)
 
Jeg er også med :) Har ikke vært særlig aktiv generelt på hele forumet, men håper å kunne være litt aktiv her sammen med dere. Begynte på lavkarbo 18.mai og veiedag har jeg satt til mandager. Startvekten er hårreisende og noe jeg er ekstremt flau over, så dropper å si noe om den foreløpig, til jeg føler meg mer komfortabel og kanskje kan le av det. Huff, er virkelig på tide med en forandring. Har alltid vært stor, men det har egentlig ikke plaget meg noe særlig før nå de siste månedene. Før jeg ble gravid gikk jeg ned 32kg og gikk opp alt i graviditeten og la dessverre på meg noen kg ekstra etter jeg fødte. Nå er jeg superklar for en forandring og håper virkelig det går denne gangen også. Forrige gang var det kun vanlig mat og mye trening, men denne gangen kan jeg ikke gjøre så mye annet enn å gå en tur i løpet av dagen siden jeg fortsatt har ekstrem bekken- og symfyseløsning. Dette klarer vi, jenter! :)
Lavkarbo her også, hvor streng er du?
Vekten din er sikkert ikke så ille som min og så lenge man faktisk prøver å gjøre noe er den ingenting å være flau over.
Du har klart det før og du vil klare det igjen
 
Lavkarbo her også, hvor streng er du?

Vekten din er sikkert ikke så ille som min og så lenge man faktisk prøver å gjøre noe er den ingenting å være flau over.

Du har klart det før og du vil klare det igjen

Jeg prøver å ikke spise karbohydrater i det hele tatt, men det er vanskelig å unngå når det alltids er litt i det meste, men ligger på maks 20 gram per dag. Jeg går tur i ca 30-40 min på samme tid hver dag, jeg vet at rutiner er viktig for at jeg skal klare det. Dropper jeg det plutselig en dag, så har det en tendens til å stoppe opp og jeg er verdensmester i å finne på unnskyldninger :p
Vekten er nok en del høyere enn din, men var ikke ferdig forriga gang, men ble gravid og fikk bekkenløsning allerede i uke 12.
 
Jeg prøver å ikke spise karbohydrater i det hele tatt, men det er vanskelig å unngå når det alltids er litt i det meste, men ligger på maks 20 gram per dag. Jeg går tur i ca 30-40 min på samme tid hver dag, jeg vet at rutiner er viktig for at jeg skal klare det. Dropper jeg det plutselig en dag, så har det en tendens til å stoppe opp og jeg er verdensmester i å finne på unnskyldninger :p
Vekten er nok en del høyere enn din, men var ikke ferdig forriga gang, men ble gravid og fikk bekkenløsning allerede i uke 12.
Man kan ikke gå i 0, det er umulig.
Under 20 er ketose om jeg ikke tar helt feil, og den strengeste varianten.
Jeg har en start vekt rett over 100
 
Ja, det er umulig, men prøver å få i meg så lite som mulig. Får vel kjøpe sånne strimler på apoteket til uka for å se om jeg klarer å komme i ketose, det kan jo bli like morsomt som å ta graviditetstester :p
Da er nok min høyere enn din, uff, her kommer det... Startvekt er 127,5 og jeg skammer meg :(
 
Ja, det er umulig, men prøver å få i meg så lite som mulig. Får vel kjøpe sånne strimler på apoteket til uka for å se om jeg klarer å komme i ketose, det kan jo bli like morsomt som å ta graviditetstester :p
Da er nok min høyere enn din, uff, her kommer det... Startvekt er 127,5 og jeg skammer meg :(
Ikke skam deg.
Dette skal vi begge klare helt fint.
Men du, i ketose, husk vitamin tilskudd.
Kan gi deg oversikt over hvilke du trenger når jeg ikke er på jobb
 
Takk, men er vel bare skuffet over meg selv for at jeg har latt det gå så langt.
Ja, vi klarer det her, det blir bra!
Ok, takk, er greit å ikke få vitaminmangel oppi det hele.
 
Jeg sniker meg litt med her :) Altså, selve vekten alene er det ikke noe å si på, veier rundt det samme som da jeg ble gravid, men store deler av muskelmassen er blitt byttet ut med fett. Må både kvitte meg med fett og bygge muskler. Klarer jeg å gå ned 5 kg i tillegg til å få litt mer muskler, skal jeg faktisk si meg fornøyd. I praksis vil det altså si at jeg må ned mer enn 5 kg, siden muskler veier mer enn fett.

Her ammes det både natt og dag, så ketose eller stort kaloriunderskudd blir ikke mulig.
Håper virkelig å få litt motivasjon her inne! :D
 
Takk, men er vel bare skuffet over meg selv for at jeg har latt det gå så langt.
Ja, vi klarer det her, det blir bra!
Ok, takk, er greit å ikke få vitaminmangel oppi det hele.
Gjort er gjort, og spist er spist bokstavelig talt.
Nå skal vi se fremover ikke bakover.
Skuffelse kan stjele motivasjon så prøv å legge den på hyllen.
 
Jeg sniker meg litt med her :) Altså, selve vekten alene er det ikke noe å si på, veier rundt det samme som da jeg ble gravid, men store deler av muskelmassen er blitt byttet ut med fett. Må både kvitte meg med fett og bygge muskler. Klarer jeg å gå ned 5 kg i tillegg til å få litt mer muskler, skal jeg faktisk si meg fornøyd. I praksis vil det altså si at jeg må ned mer enn 5 kg, siden muskler veier mer enn fett.

Her ammes det både natt og dag, så ketose eller stort kaloriunderskudd blir ikke mulig.
Håper virkelig å få litt motivasjon her inne! :D
Ketose er en god start for de som skal ned mye.
Husk at i tilfeller som deg er det ofte centimeter som teller, ikke kilo.
Amming er viktig og må tas hensyn til.
Det er derfor jeg først starter nå
 
Jeg må henge meg på her nå. Trenger virkelig et spark bak nå :eek:
Jeg må kutte ned på sukker, men det er så vanskelig :(
 
Ketose er en god start for de som skal ned mye.
Husk at i tilfeller som deg er det ofte centimeter som teller, ikke kilo.
Amming er viktig og må tas hensyn til.
Det er derfor jeg først starter nå

Stemmer, det er cm som er viktigst. Målte meg for to uker siden, så bruker det som utgangspunkt :)
 
Takk, men er vel bare skuffet over meg selv for at jeg har latt det gå så langt.
Ja, vi klarer det her, det blir bra!
Ok, takk, er greit å ikke få vitaminmangel oppi det hele.
Du trenger flere ting:
Til frokost/om morgenen: 120 mg Krom, 200 mg Kalsium, 200 mg Kalium
Til lunsj: 100 mg Selen og 15 mg Sink
Like før du legger deg: 2 piller Magnesium

Rekkefølgen du tar dem i er ikke så viktig, men de jeg har satt og som frokost-piller, og det som er lunsj-piller bør ikke tas sammen.
I tillegg bør du ta multivitamin. Dersom den multivitaminen du tar inneholder ca noe av det som er over kutter du bare ut det fra listen
 
Back
Topp