Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ja, jeg tenkte å kontakte jm for hjelp. Er nr 3 så jeg vet "desverre"også hva jeg går til :/ håper de kan utrede hvorfor ikke smertelindring i ryggen virker på meg.tror mye hadde vært bedre om jeg kunne født med smertestillendeSkal ikke kimse av fødselsangst :/ syns synd i deg. Håper du har støttepersoner rundt deg som kan hjelpe deg i tiden frem til fødselen.
Fødsel nr 2 var drømmefødsel her. Hadde full kontroll hele tiden. Lå i badekar som smertelindring og det hele var over på under 4 timer fra første skikkelige rie.
Første fødsel var heller ikke ille altså, jeg bare følte ikke jeg hadde kontroll, men det handlet mest om at jeg nok ikke ante hva som ventet meg. Jeg fikk også presset lystgass over nesen midt i en rie, så fikk ikke sagt i fra at jeg ikke ønsket dette. Ble kjempesårlig av gassen :S Bedre med gang nr 2 sånn sett. Man vet hva som venter, hva man vil og ikke vil. Er nok kanskje litt flinkere/modigere til å si i fra, og vet litt mer hva som skal til for at situasjonen skal bli tryggere
Skal du på samtaler på sykehuset hvor du skal føde for samtaler?
ja, jeg tenkte å kontakte jm for hjelp. Er nr 3 så jeg vet "desverre"også hva jeg går til :/ håper de kan utrede hvorfor ikke smertelindring i ryggen virker på meg.tror mye hadde vært bedre om jeg kunne født med smertestillende
Ja, tenker jeg kontakter henne før helgen (om det ikke er for tidlig?)
Begynte faktisk å tenke på det selv i stad. Fikk litt småpanikk over tanken på at nå er jeg gravid og da er det ingen vei tilbake. Jeg fødte med epidural sist og hadde kjempegod virkning av den. Jeg går for det en gang til hvis jeg føler behov for det. Men mitt største ønske er at fødselen starter av seg selv![]()
Det hørtes ut som en plass jeg kunne tenkt meg å fødeJeg gleder meg noe vanvittig til å føde igjen! For en opplevelse det var! Kunne født 10barn uten problemer!
Sist fødsel tok i underkant av 3t.
Det eneste jeg er litt spent på er det helt nye sykehuset. Sist fødte jeg på jordmordrevet avdeling med badekar og akupunktur, med dobbelseng og stearinlys <3 På det nye sykehuset tror jeg det er mer.... ja. Sykehus![]()
Min fødselshistorie fra nr 2suger på den karamellen enda!http://www.babyverden.no/Fodsel/Leserhistorier/Kjente-forste-skikkelige-spark-i-uke-386/
Jeg gleder meg noe vanvittig til å føde igjen! For en opplevelse det var! Kunne født 10barn uten problemer!
Sist fødsel tok i underkant av 3t.
Det eneste jeg er litt spent på er det helt nye sykehuset. Sist fødte jeg på jordmordrevet avdeling med badekar og akupunktur, med dobbelseng og stearinlys <3 På det nye sykehuset tror jeg det er mer.... ja. Sykehus![]()
Jeg ligger på sofaen. Prøver å ordne litt hjemme, men er superkvalm! Nå ligger jeg også å gråter av den fine historien dinMin fødselshistorie fra nr 2suger på den karamellen enda!http://www.babyverden.no/Fodsel/Leserhistorier/Kjente-forste-skikkelige-spark-i-uke-386/
Min siste tok 72 timer så jeg skjønner godt at 3 timer er innafor![]()
Heldigvis sies det at det ikke finnes to fødsler som er identiske, så du kan være nesten 100% sikker på at neste fødsel ikke blir lik som den forrigeMin siste tok 72 timer så jeg skjønner godt at 3 timer er innafor![]()