jeg hadde lovd meg selv...

MNJ

Elsker forumet
at jeg ikke skulle tenke på SA og sånn i denne graviditeten. mannen min og jeg har bestemt oss for å ikke prate om det engang. men jeg klarer ikke å la være[:(] i morgen går jeg inn i uke 6 og det var i uke 6 at begge SA jeg har hatt startet...jeg ER redd for at det skal skje denne gangen også[:(] jeg vet ikke om jeg klarer det dersom det skulle skje igjen! barnet er så etterlengtet...vet det er dumt av meg å tenke sånn her, men det er skikkelig vanskelig. hver gang jeg kjenner stikk i magen og sånn, så tenker jeg "å nei, er det noe galt nå"...
det går bra så lenge jeg er hjemme, men når jeg er ute, på vei til universitetet og sånn, så er det akkurat som en liten stemme hvisker sånne teite ting til meg "tenk om du begynner å blø nå?" " skynd deg og finne deg et toalett for å sjekke" osv. jeg vil ikke gå og ha det sånn!

hvordan skal jeg komme meg igjennom de neste ukene uten å bli helt mentalt ødelagt?
er det noen som har erfaringer?

klem.

Jeg synes du skulle snakket med legen din jeg, så kanskje du kunne få komme inn til kontroll denne uken og få sett at alt er bra - det burde vel berolige litt. Skjønner at du ikke ønsker å tenke sånn, men dessverre er ikke hodet vårt helt rasjonelt bestandig, og det hjelper ikke om jeg sier at sjansene er minimale for at det skal gå galt en tredje gang - hodet ditt vil nok ikke tro på meg allikevel.

Ville gi deg en trøsteklem, og si at jeg krysser fingrene for at alt skal gå bra denne gangen!

Hei på deg.. Har desverre ingen erfaringer (blir vel egentlig feil å bruke desverre)å dele med deg, men jeg ville bare si at jeg føler med deg. Er ikke noe godt å ha det sånn. Graviditet skal jo bare være fryd og gammen (helt til alle plagene setter inn for fullt[:D]) Prøv å slappe av og ikke tenke på det negative. Babyen har det jo mye bedre med en lykkelig og tilfreds mamma.. Skal krysse fingrene for deg og håper virkelig at alt går bra...

takk for svar!

jeg vil gjerne til lege, men bor i utlandet, og vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram, så det tar litt tid. lurer også på om de kommer til å ta hensyn til at jeg har hatt 2 SA før.
men jeg skal finne ut av det nå tror jeg.

er det sant lenemor, at sjansene er minimale for at det skal gå galt 3 ganger? for da jeg mista sist sa gynekologen til meg at det nok bare var tilfeldigheter at jeg hadde mista to ganger, og at sjansene for at det skulle gå bra neste gang var mye større enn motsatt vei...men jeg tok det ikke så alvorlig, for jeg tenkte at det var en sånn trøsteting å si?

Uff, skjønner at det ikke er lett maria. Jeg slet med slike tanker selv rundt den tiden, og jeg har aldri vært gravid engang før nå. Så jeg skjønner at det er tøft. Håper det ordner seg for deg. Krysser fingrene. Ville prøvd å komme til undersøkelse som lenemor skrev. Forklar hvordan du har det så skjønner dem forhåpentligvis det. Det er iallefall verdt forsøket.

Helt enig.. Ta kontakt med lege eller jordmor! Har du mista to ganger før, så er det forståelig at du er engstelig, og lege og jordmor skal vere der for oss. Ville vert naturlig at du fikk komme til tidlig ul for å sjekke, og berolige..!
Husk at alle gode ting er TRE!

Masse masse lykke til, og jeg håper og tror at alt går fint med deg..

tusen takk for svar gode jenter[:)]

jeg har hatt en litt kjip dag i dag...og det er nok min egen feil, for jeg hauset alt sånn opp liksom.
uansett...har fått sjekka opp litt ang. leger og sånt, og det viste seg at de har en jordmor-sentral like ved her jeg bor, som har åpne tider. så jeg skal dra dit i mårra formiddag og snakke litt med dem. håper de kan sjekke meg litt og sånn også.

det var "godt" (forstå meg rett) å høre om dere andre som har mistet, men som det går bra med nå og er gravid. mener bare at det gir meg håp, liksom.
jeg gleder meg utrolig mye til å bli ferdig med disse første ukene altså!

godklem fra maria.

123 på det tredje sitter det.Det sa min kusin til meg,å jammen hadde hun rett.Lykke til.

Har ikke noen erfaringer, men ville bare sende deg litt trøst. Skjønner at du er bekymret siden du har opplevd det før. Kanskje det hjelper å snakke litt med legen eller med jordmor?

Håper du klarer å slappe av etterhvert og at alt går bra!

Klem, M

Hei :maria!

Skjønner at du engster deg. Er det først og fremst det å komme gjennom 6. uke eller tro du angsten vil sitte de neste ukene også?
Kanskje tåpelig å si, men prøv å ta en dag om gangen. Ta det med ro og finn på noe hyggelig. Det er bare 6 dager til du er i uke 7. Det kommer absolutt ingenting positivt ut av å tenke negativt. Du har vært veldig uheldig to ganger, men denne gangen skal det gå bra. Nekt deg selv å fly på toalettet for å sjekke, det er bare destruktivt og du vil bli veldig mentalt sliten.

Hvis du kan få innvendig ultralyd kan du få se hjertet banke og få noen oppmuntrende ord fra jordmor/lege - det er veldig betryggende.

Lykke til!

hej igjen[:)]

i dag er jeg 6 uker på vei! wow...den siste uka har gått utrolig fort!
jeg skal til jordmor nå...er spent på det. håper de er flinke, tar meg på alvor og sånn.
vet ikke helt va jeg skal forvente meg![:)]

Bente 24: jeg ar att 2 SA, en i mai 2004 og en i desember 2005.

men den SKAL sitte denne gangen! når uke 6 ar gått uten at noe skjer kommer jeg til å slappe mye mer av tror jeg.

kommer tilbake med update fra første prat med barnmorskan (bor i sverige[:)]) senere.
stor klem til dere.

Back
Topp