Jeg gleder meg til å....

Bagera

Glad i forumet
Tenkte vi kunne fantasere litt.. Men helt egoistisk, de aller fleste gleder seg jo nå til å se babyen sin:)) men hva gleder du deg til å gjøre for deg selv etter kroppen har blitt kun din igjen? Jeg gleder meg helt utrolig mye til å kjøpe klær! TIL MEG!! Og sko!! Pappaen river i 3000,- så jeg kan SHOPPE:)) også fantaserer jeg om muligheten til å drikke øl. Vanligvis liker jeg øl veldig godt, elsker øl ved siden av mat, som fredagskos el. Men, har ikke hatt lyst på øl i svangerskapet.. Så jeg gleder meg vel strengt tatt til å få lyst på øl igjen.. Hihi.

Av erfaring så vet jeg at det gjerne tar en stund før kroppen min er tilbake helt der den var, men helt klart, komme inn i de "gamle" klærne igjen skal bli deilig! :-) Så har jeg ammet begge de andre barna mine til de er ca 11 mnd, og jeg gidder rett og slett ikke den derre pumpinga så kommer vel også fortsatt til å stå over alkohol i noen måneder til. Men i motsetning til deg så får jeg alltid veldig lyst på en kald øl når jeg er gravid! ;-)
Det jeg gleder meg mest til er faktisk å bli mer "mobil" igjen, dvs at bekkenet stabiliserer seg og at jeg gjøre normale ting igjen, være mer tilstede for barna, sove godt om natten osv. :-)

Som nevnt ovenfor er også min erfaring at det tar litt tid før de gamle klærne passer, spesielt jeans! Så shopping med det aller første blir det nok ikke ;-) Husker da jeg fikk min førstefødte, og optimistisk som jeg var hadde jeg tatt med et par bukser på sykehuset som jeg mente jeg greit kunne smette inn i etter fødselen. Jeg fikk dem bare såvidt over knærne hehe ;-)

Det jeg gleder meg mest til, foruten å få babyen min, er å slippe og gå på do hele tiden, slippe halsbrann og bekkenplager. I tillegg gleder jeg meg til å begynne å trene ordentlig igjen.

Jeg gleder meg veldig til bekkenplagene mine forsvinner.
 Sover nesten ikke på natta lenger på grunn av smerter.
Jeg gleder meg til kroppen er kommen litt på plass slik at jeg kan kjøpe nye klær <3
Har stoooore planer om å bytte ut masse i klesskapet mitt :-)

Ellers så gleder jeg meg veeeeldig til et glass rødvin eller en øl, men det blir ikke
 før snuppa er over 6 uker :-)

Gleder meg til å gå tur! (har så mye kynnere og vondt i bekken med en gang jeg går)

Og selvfølgelig til å kooooose masse med lillemor når hun kommer ut! emoticon

Det er siste gangen jeg går gravid. Trives virkelig ikke med å gå gravid.
Det eneste jeg elsker er alle de hærlige sparkene og kommunikasjon man kan få med
den lille i magen, men ellers er alt bare usj!!
Jeg kjenner at jeg er ikke laget for dette. Var like plaget med storesøster, så både jeg å
samboern er veldig enig om at dette er siste gang vi gjør dette :-)
Så gleder meg til å bli en komplett familie på 4 :-)

Egentlig godt å høre at det er flere som ikke er spesielt glad i å gå gravid.. Jeg kan ikke fordra det. Likte det ikke godt sist, enda mindre denne gangen, men det har med at jeg er mer sliten denne gangen å gjøre. Shoppingen gleder jeg meg mest til fordi jeg ikke orker/ klarer nå. Håper ikke jeans blir noe problem, bruker fortsatt et par av olabuksene mine, så går helt i kjelleren dersom de plutselig er for trange etter svangerskapet!!

Jeg gleder meg til å spise SUSHI :) (Ja jeg vet, det sies at man likevel kan spise det, men jeg har nå latt det være likevel jeg da, sånn for sikkerhets skyld ;))

Og så gleder jeg meg til en kveld hvor jeg kan gå ut med noen venninner, kanskje spise en middag og nyte litt vin.

Har også sagt til sambo at mitt ALLER STØRSTE ønske er at han tar en natt hvor jeg kan få sove en hel natt i strekk, DET gleder jeg meg til det

Jeg gleder meg til å bli ferdig med halsbrann..

Ellers ser jeg også fram til å bli ferdig med blodsukkermålinger.. uansett hvordan man snur og vender på det, så er det en ekstra belastning å måtte måle seg 5 ganger om dagen annenhver dag..

Og jeg ser fram til mindre vondt i hoftene og lyskene..

Og ja, jeg gleder meg til å kunne gå med normale bukser med lommer i! Disse gravidbuksene er pina dø uten lommer! (de jeg har i alle fall..)

Spekemat gleder jeg meg også til :D Kjente på det i jula at jeg savnet å kunne spise fenalår når alle de andre spiste det..

Først og fremst gleder jeg meg til å få magen for meg selv igjen, de herjer noe voldsomt med den disse turbotrollene Og til å å handle litt lette og fine sommerklær. Vin og reker er også noe jeg ser veldig fram til Og brie!

Jeg hater å være gravid.. rett og slett.. vet faktisk ikke om jeg noen sinne vil være det igjen.. 

Allerede som 17 åring fikk jeg beskjed om helt tette eggstokker og null eggløsning. Jeg ville ikke kunne få barn før disse ble operert opp, og til og med da var sjansen små, og legen da anbefalte meg å vente med dette til jeg "ville" ha barn. Jeg har altså vært uten prevensjon i 7 år, og stått på vent for operasjon i halvannet år før jeg plutselig ble gravid. Som jeg da mistet, siden det var utenfor livmoren. Ble gravid igjen rett etterpå, og fikk en mengde ny informasjon, som for eksempel at eggstokkene mine ikke var tette osv.. (forbanna helse-norge sier jeg bare...) uansett, jeg var overlykkelig, og gledet meg til å være gravid og tenkte at jeg skulle nyte hvert sekund og bare kose meg. Så feil kan man ta... 

Etter månedsvis med ekstrem kvalme og oppkast, hvor jeg faktisk ikke kom meg opp av hverken sofa eller seng, så bekkenløsning, ubegripelig øm mage i tillegg til utmattelse, og nå den siste måneden mellomgulvsbrokk som ikke går over har jeg bare fått nok.. Har i grunn bare tre minner fra hele dette svangerskapet som er positivt, når jeg tok testen, den ene tidlig ul hvor mannen felte sine modige tårer (sukk), og de første sparkene.. 
Nei huff, her ble det mye klaging, er bare meget hormonell kan man si... 

Men altså, jeg gleder meg bare til alt er OVER. Jeg gleder meg til å bli meg selv igjen, den sterke jenta som tåler en støyt. Ikke bare sutring og klaging og konstant ondt.. Jeg gleder meg til å gå i normale klær, ingen smerter, søvn om natten og ikke minst ENERGI! ååh.. hadde det bare vært over snart :-P 

jeg gleder meg til at magen blir seg selv igjen,å slippe å føle meg som keiko!!
og halsbrannen,og gå på do 20ganger før jeg legger meg.Og vonde ryggen,trøttheten!

Gleder meg til å ta en ordentlig jentekveld!!Å være oppe lenge
Å gleder meg virkelig til å begynne jogge igjen,noe jeg ikke orker nå...
Gleder meg aller mest til lille gutt kommer ut ,fordi er virkelig så sliten nå!

jeg gleder meg til å kunne gå som normalt igjen,uten noen bekkenplager:-) tar si tid her å og få tilbake kroppen min her å,men glede meg til å få på meg klærne mine....og etter hvert en liten shopping runde:-)

Jeg gleder meg til noe så enkelt som å kunne ta på meg sko igjen!
Ikke slite når jeg skal ut av seng/sofa :p Kunne gå meg en tur uten og "dø" etter 10 meter, fordi jeg er så sliten.

Gleder meg til å bli litt mer mobil og kunne leke og herje med to-åringen min, akkurat det savner jeg VELDIG!! Av erfaring vet jg at det tar litt tid før formen kommer tilbake, men jg gleder mg til så smått begynne og trene litt igjen. Blir mye tur fremover for mindel, trenger å få opp kondisen med to små gutter i hus <3 skal begynne på grete roede m baby kurs nå i mai og tenker å teste minibootkampen i veritasparken:) jeg gleder meg til å kunne ta ett glass vin med kjæresten min, sverme litt bare han og jeg, som i "gamle dager". gleder meg til å bli en familie på 4, bli kjent med lillebror og håper at de to guttene mine vil bli gode venner og lekekamerater :) tror det blir en fantastisk sommer ><3>

gleder meg til brie og spekemat, ikke være sliten/vondt i ryggen slik at jeg ka gjøre det jeg har energi/lyst til.

Åh, jeg gleder meg så utrolig til å få sove på magen igjen, slippe å bli anpusten av å gå 20 meter, det å føle meg komfortabel i min egen kropp med mine egene klær, å kunne ta meg en løpetur og sige ned i sofaen etterpå med begge livskjærlighetene mine, og ha overskudd til å være sosial og ikke bare sitte å se i taket for jeg ikke orker å engasjere meg, drikke vin og spise reker, ta på meg sokker selv uten å "gulpe", komme gjennom smale partier uten å løfte magen:P
Det er såå mye jeg gleder meg til å nå er det ikke lenge igjen, 20 dager til termin!!!!
Den største gleden av alt er jo å få møte den lille i magen, ingenting kan toppe det..

Åååhh, så enig jeg er med dere:) Jeg gleder meg stort til å få Tulla i armene, men å slippe vondter og plager skal bli himmelsk:):) Etter fysio idag ble jeg bedt om 90% sofaleie, minst, pga bekkenet. Krykkene var også en fordel å finne fram:( Men en ting til som skal bli herlig, og det er noe så enkelt som å tisse og føle at jeg får tømt meg!!!! Tre og fem dråper hjelper jo ikke, og irriterende når man må kjempe seg opp fra sofaen for å komme seg dit... Og så gleder jeg meg til å spise roastbiff:) Og å klare de vanlige hverdagstingene, og pleie av meg selv fra magen og ned;) Tror dette blir en fantastisk sommer:):)

Jeg gleder meg til å separeres fra toalettet, samt at jeg gleder meg til å kunne ta på meg sokker og truser og bukser uten å få vondt eller stønne som en elg i brunst. Helt seriøst kan jeg ikke huske hvordan det føles, men jeg håper jeg får oppleve det igjen

Først og fremst gleder jeg meg til å TRENE igjen!!! Skikkelig TRENE liksom! Også gleder jeg meg til å shoppe alle de fine klærne som finnes i butikkene....blir helt kvalm av å gå inn på bikbok uten å kunne kjøpe noe i normal str:-( her en dag var jeg innom der etter jobb, prøvde litt forskjellig i den størrelsen jeg normalt sett bruker, og endte opp med å gråte i bilen på vEi hjem fordi jeg ble så frustrert av heile greia...hehe, en smule hormonell:-P (skal sies at jeg var ganske langt nede fra før da, etter en lang og tung dag på jobb). Det er forresten godt å høre at det er flere som hater å gå gravid...skjønner bare ikke at noen kooser seg gjennom den ene graviditeten etter den andre! Føler meg bare stor og stygg, og er drittlei av å bli tungpustet for ingenting! Og jeg skal egentlig ikke klage engang, for jeg har hverken bekkenplager eller kastet opp tidlig i svangerskapet. Skal sies at jeg synes det forrige svangerskapet var lettere da...sikkert fordi jeg ikke visste hva jeg gikk til. Når jeg tenker på fødselen som nærmer seg, får jeg lyst å bare grine. Uff, dette ble mye klaging..hehe. Er bare en smule lei! :-)

Gleder meg også til å få kroppen for meg selv igjen, å få ligge/sove sånn jeg vil om natten... Ellers så skal det bli veeeldig godt med fetaost, salami og jentekvelder med et glass vin etterhvert :)

Å jeg gleder meg til å kunne ligge på maaaaaagen igjen, men må vel vente til den verste melkesprengen har gitt seg au. Og ja jeg gleder meg til å kunne begynne å trene litt igjen.

Back
Topp