L
lindaen
Guest
Er det i det hele tatt lov til å si det? Har man lov å ikke glede seg over et nytt barn? Jeg kan være så ærlig å si at jeg gleder meg ikke i det hele tatt.. Føler av og til at nå har jeg ødelagt alt jeg har.. Mitt og snuppas herlige forhold, den friheten jeg har nå, den herlige rolige tilværelsen.. Samvittigheten brenner i meg over at snuppa ikke skjønner hva som skal skje engang.. Bare en dag, plutselig, skal hun ikke være mamma sin eneste baby mer.. Jeg gruer meg til alle periodene.. Alle periodene Matilda har hatt, som jeg er dritglad for å være ferdig med.. Prøver å se for meg de flotte periodene også med dette barnet, men de negative skinner gjennom.. Føler meg utslitt av tenking, nedbrutt av dårlig samvittighet.. Ikke bare overfor Matilda, men overfor mitt ufødte barn.. Som jeg ikke gleder meg til å få.. Jeg gleder meg til å være ferdig med svangerskapet, men jeg gruer meg til en ny baby.. Jeg teller ikke ned dagene til baby, jeg teller ned dagene til jeg ikke lenger er alene med snuppa mi.. Jeg har flere ganger grått over at snart er sisste dagen jeg skal levere henne i barnehagen alene, bade henne alene, legge henne alene.. Snart er vi ikke mer alene, og det gjør så vondt.. Jeg har det så vondt[:(]