Jeg gjør meg selv til latter....

Brødhuet

Forumet er livet
Mailykke <3
Klokken er ikke engang halv åtte og jeg har allerede felt en god del av dagens hormontårer.
Mine hormontårer er stort sett fordi jeg blir rørt. Søte barn som vinker når jeg kjører forbi, bilde av barna mine, folk som blir glad på tv, mannen husker å lukke dodøra etter seg.. Sånne ting.

Men i dag hadde jeg mine første ÅHHH, VERDEN ER IMOT MEG!-tårer.

Det måtte selvfølgelig komme på jobb....

Jeg begynner tidlig på jobb. Helst vil jeg være der til klokken 06.00. Dette fordi jeg da får hentet barna rundt 14.30 i barnehagen og de slipper å ha så lange dager og vi får mer tid sammen.

Det er sjeldent, eller la meg være ærlig, jeg spiser ALDRI frokost hjemme. Det ordner jeg på jobb.
Jeg fant fram to knekkebrød og åpnet kjøleskapet for å ta fram skinkeosten.
Foran skinkeosten var det lagt noen egg, løst. Men å flytte dem var rett og slett ikke i mine tanker. Jeg strakk meg over, fant skinkeosttuben og liret meg sakte tilbake over eggene.

Dette hadde jo gått så fint å strekke seg over eggene. Men det jeg glemte å ta med i beregningen når jeg skulle tilbake var at jeg hadde med meg noe som gjorde at volumet av det som skulle tilbake over eggene var større.

Men sånt tenker man ikke på.

Og, vips... Fire knuste egg på gulvet som selvfølgelig begynte å sige under kjøleskapet.

Da stod jeg der.. To knekkebrød i den ene hånden og en tube med skinkeost i andre og bare... Hva gjør jeg nå? Jeg er så sulten at jeg omtrent spyr. Men jeg kan ikke la eggene ligge der. Og var det virkelig fire egg der??? Jeg mener bestemt det bare var tre egg, men siden hele verden er i mot meg så DANNET det seg et EKSTRA egg på vei ned mot gulvet BARE fordi jeg skal ha mer å rydde.

Jeg brast. Og begynte å grine. Og man skulle tro jeg var alene på jobb så tidlig, men det er jeg altså ikke. Vi er flere zombier her så tidlig.

Og hun ene jeg jobber med, snart klar for pensjon, kommer styrtende til. Jeg står fortsatt med knekkebrødene og tubeosten, kjøleskapsdøra er fortsatt åpen og fire knuste egg på gulvet. Og jeg griner. Ikke bare litt, men HULKER!

Hun fikser og ordner og jeg prøver så smått å skjerpe meg og henter jif til å vaske opp med, men hun bare tar det fra meg og styrer.

Også... SMØRER hun på maten min og legger det på et fat og gir meg fatet. Og begynner å le. Hun ler så hun griner og da gjør jeg også det.

...... Og ja. Nå er klokka akkurat 07.30 her...

:scratch

Herregud for en morgen!! Ser for meg damene jeg jobber med ville gjort det samme :) *trøste*

Ja, jeg har heldigvis verdens beste jobb. Og selv om jeg kan bli litt irritert overt de gamle damene som mener alt burde vært som det var da de gikk gravide (som å drikke vin, spise rått kjøtt, ha ungene løst i baksetet osv) så er de veldig omsorgsfulle og gode å ha. :)

Å guder, der fikk jeg meg en god latter, takk skal du ha!! :D :D
Jeg håper jeg ler med- og ikke av deg, for jeg ser dette altså så levende for meg, og det blir litt komisk :D

hehe, du skriver så gode innlegg :) hadde en diskusjon på jobben jeg og, om spekemat... det er dødfødt :) " ungane mine e no fine dei, dei tok neimen ikkje skade av spikjeflesket nei!" ja, men barnedødeligheten har jo gått veldig ned de siste 20 årene og... " pga spikjemat?????" :)

hehe, du skriver så gode innlegg :) hadde en diskusjon på jobben jeg og, om spekemat... det er dødfødt :) " ungane mine e no fine dei, dei tok neimen ikkje skade av spikjeflesket nei!" ja, men barnedødeligheten har jo gått veldig ned de siste 20 årene og... " pga spikjemat?????" :)

Det er så standard.

Og den der: Vi overlevda da før i tida også! Den er så dum!! Ja, klart DU gjorde jo det. Men alle som ligger død og begravet kan ikke akkurat si imot deg nå! De er "bare" en del av statistikken og har ikke mulighet til å si: Hey, jeg gjorde faktisk ikke det......

Back
Topp