Jeg fortsetter:

citlon

Elsker forumet
Hva har der kjopt og ordnet?O)g hva gjenstaar?
Her er det memste paa stell,vogn,seng,vugge er montert opp.
Klaer er klar
Alle smaating er klar som flasker m.m
Soverommet er klart-med faa unntak som babycall skal opp paa hylle,kamera skal opp paa hylle,lampe maa monteres,wallstick skal opp paa vegg naa jeg har plassert de store tingene paa sin endelige plass..Vogn  og stokke stol staar lagret der per naa,-sammen med litt andre ting..Ellers maa lekegrind,stokkestol monteres og vippestolen maa flyttes ned..Men det tar vi i lopet av den siste uken
Er ikke meningen aa evt stresse andre..jeg bare liker aa vaere ferdig i god tid.
Fodselsbagen har jeg og begynt saa smatt aa gjore klar og tenke paa:-)

Godt det er flere som er tidlig ute.. Jeg har ei jente på to fra før, og venter gutt nå. Derfor har jeg kjøpt det jeg trenger av klær til lille (kan jo ikke ha på han jenteklær..), heldigvis hadde vesla mye nøytralt i de minste størrelsene så det var ikke så mye jeg trengte, men har jo spedd på litt allikevell :p Mangler bare blå strømpebukser. Klærne er vasket og lagt i komode. Flasker og smokker er kokt og jeg har kjøpt det jeg trenger av ammeinnlegg etc. Skal kjøpe stor-jenteseng til vesla neste uke så da kan jeg gjøre klar sprinkelsenga også :0) Pakke sykehusbagen skal jeg også begynne med. Skal handle inn noe greier som skal være med først.
Altså føler jeg rimelig klar jeg å :0)

Her er rommet så å si ferdig, må koble til babycallen, klærne er vasket,brettet og lagt i kommode på rommet til den lille, men de skal ned på badet i stellekommoden, vogna står klar på rommet.. Flaske sterilisator er kjøpt, flakser hadde jeg, men kjøpte nye tutter til flaskene, alt står i skapet på kjøkkenet, NAN 1 er handlet inn..Det vi igrunn mangler å kjøpe er en vippestol, kastet den vi hadde for den var så flekkete, og jeg ville gjerne ha en ny..  er bare sånn små ting e trenger å kjøpe..

Jeg har igjen å kjøpe ammestol, babycall og høystol.
Og på posten ligger nå stellebord og lekegrind, klar for å hentes :-D
Barnerommet er ferdig bare jeg får stellebordet og ammestolen på plass :-)

Har også igjen å vaske, stryke og brette babytøy, men det regner jeg med at blir gjort om ikke så altfor lenge :-)

Ellers så er det bare småting igjen.. Litt sengetøy, flasker og diverse klær man bare har lyst på ;-)

Har en del oppussing å bli ferdig med før sengen kan hentes, babyklær kan fylles opp i kommoder og stellekommoden settes på badet. Får litt smokker, våtservietter og diverse i de gratispakkene så kommer ikke til å kjøpe noen flere før jeg ser behovet.
Flasker og tilbehør til det kjøper jeg heller ikke før vi evt. skulle få bruk for det.
Ellers har vi det meste av babycall, vippestol etc.fra førstemann. Skal bruke tøybleier og mye arves så de må vaskes og legges på plass.
Kjøper brukt vogn, men med ny bag, så det er noe vi bør ordne snart.

Vi har kun kjøpt litt klær. Har bestilt vogn, så den kommer etter hvert. MEN, vi skal snart begynne å kjøpe inn det vi trenger, for har nettop fått engangsstønaden. Så nå må vi bare finne ut hva vi vil ha, og så dra å kjøpe det :) gleder meg til alt er på plass, så trenger vi ikke å tenke mere på det. Etter det så begynner jeg med klærne osv :) litt småpjusk bare. 

Det begynner å komme seg her :) Hun får ikke noe eget barnerom. Hun skal sove med oss de første månedene, og etter det må hun dele med broren.
Vi har reservert vogn, bestilt stelleveske, kjøpt alt hun måtte trenger (plus litt mer) av klær, kjøpt brystpumpe og ammeskjold, helsetepper, sengetøy, kluter, lammeskinn, mosekurv, flasker, voksipose. Vi har babycall, ammepute og mye annet.

Vi mangler bilsete+ base (skal kjøpe etterpå), og så skal vi kanskje kjøpe nytt stellebord. Vil ha et som tar litt mindre plass.

Dette begynner å komme seg :)

Her har mannen knekt foten og går enda på krykker, så det eneste som er gjort her er å kjøpe vogn. Det ble gjort fordi den var på salg og jeg heiv meg rundt.
Mangler ALT annet, til og med ny bil med plass til alle søte små inni.
Og jeg vil ikke begynne en gang.. *sukk*

Kryssemynte så godt å høre at vi er flere som ikke har forbredt mye... vi mangler også bil med plass til hele familien når babyen er født, håper og få kjøpt en bra brukt stor bil. Jeg har ordnet med brukt liten side by side seng og er strålende fornøyd med det. Klær blir det ikke ordnet særlig mye mer en det som er nøytralt da vi ikke vil vite kjønnet før ved fødselen :-) Vi får tilbake utsyr som har vært litt på rundgang til søstrene mine, så det kommer nok i hus etterhvert. Jeg skal prøve å finne en brukt beige emaljunga vogn, men kanskje jeg må ta en annen farge.

Vi har alt utstyret som trengst fra sist gang, så her er alt klart.
eller
vi har fortsatt ikke testet bilstolen i bilen fordi vi er så redd den tar for stor plass :S så dette må gjøres i helgen...

Har sett igjennom klærne til storebror og klær vi har arvet fra søskenbarn. så nå vet vi hva vi kan ønske oss om noen skulle spørre om det :)

Godt aa se at det ikke bare er jeg som er rimelig klar;-)Men vi har jo og mye etter storesoster -og det er jo ei  jente til som ventes..

Ser ut som redebyggingen er i full gang her jenter.... Jeg har ikke ordnet annet enn klær, litt sengetøy, stellebord, seng og bilsete. Kjenner jeg blir passelig stresset nå;) Vet hvilke vogn vi skal ha, så den er nå så og si i orden, men er vel likevel en del småting som gjenstår

Jeg er så ultålmodig på å treffe ham, at jeg er i full gang!
Var så heldig å traff på en annonse på finn som solgte alt av nyfødttøy for den samlede pris av 500 kr, så alt det er klart, seng er klart, og det eneste som egentlig mangler er en del småting, og poden selvsagt! :)

Har ikke gjort så mye.. jeg har henta vogna fra barnehagen og sendt til mamma og pappa for rens (hun tilbød seg, jeg takket selvsagt ja), og bestilt en kapsel til det ene dekket.
Har sortert babytøy i str. 50, 56 og 62 - men ikke vasket enda.
Sprinkelsenga må vaskes, ny madrass handles og trekket til vippestolen skal vaskes.
I tillegg må jeg vaske og tromle babydynene til vogn og seng.
Stelleprodukter og bleier er i hus.
Skal så smått begynne på fødebagen etterhvert, men er jo enda ti uker til lillesnupp kommer....
(Og når jeg ser det står TI uker skjønner jeg jo at det faktisk nærmer seg....)

Alt er klart:) senga er oppe, samme med stellebordet, alt av klær , kluter , bleier og vaske/hygiene artikler er kjøpt inn o g gjort klart.. Vogna er rensa og gjort klar, samme med seng og alt av madrass og dyner og sengetøy:) bilstol, vippestol og leikegrind med madrass er klart og . Ho skal sove i leikegrinda på dagtid hjemme mest sannsynlig og ammepumpe og ammepute er klar også. Har til og med kjøpt inn engangs ammeinnlegg og vasket opp de i ull :) eneste vi ikkje har er babycall , men det brukte vi ikkje til storebror så ser ikkje vitsen med det ..

godt å høre det er flere enn meg som har fått redebygge hormonet...
Alle klær, kluter og bleier er vasket og ryddet bort. Har skrevet liste over alt nå så skal snart sette meg ned å gå gjennom listen for å se om det er noe jeg føler mangler.

Ellers er vogn, seng, vippestol, reiseseng, bilstol, badebalje i hus. Mangler bare stellebordet som ikke kommer før slutten av februar (aaltfor lenge til i mitt hode!)

Måtte kjempe mot lysten til å ta av plasten på madrassen og reie opp sengen her om dagen. Det er jo ikke vits i å reie opp allerede, da føler jeg det blir bare støv og jeg må sikkert ta av trekk og vaske igjen før han kommer uansett. Hehe :)
Men hjelper masse å ha vognen og sengen stående fremme og gå å se på. Føles litt mer klart, og godt å se på de og tenke det ikke er så sykt lenge igjen. :D

Jeg mangler: lammeskinn, sengetøy, vogndyne,  brystpumpe, ammepute, ammeinnlegg i ull, + flasker, smokker å sånt småstæsj.
Har heller ikke handlet inn bleier, og sånt... syns det er for tidlig :P
- jeg vet ikke helt hvor nødvendig det er med brystpumpe og ammepute men... det er vel individuelt =)

Hjelpest... har da handlet noe, men er jo ikke i nærheten av hva mange av dere andre har fått til:P Har kjøpt vogn, noe jeg er veldig fornøyd med! og bilsete med base:) Har kjøpt to sengesett, et til vogndyna og et til senga.. og et par klesplagg som jeg har kjøpt fordi de var så søte ;) Får en hel haug med klær etter minste til søstra mi, så det er jo eneste grunnen til at jeg ikke har tatt helt av med kleskjøpinga.. ellers mangler vi vel alt :P Har en gammel kommode som jeg vil bruke til klær, også må vi få kjøpt en seng... det er det viktigste akkurat nå. Flytter jo ikke inn i det nye huset vårt før etter at lillemann er født, så unngår å kjøpe så alt for mye før vi ser hva vi trenger:) 

Å herlighet så flinke dere er da!
Her har vi seng, bilstol og vogn og voksipose etter storesøster, men ingenting er gjort klart ennå... Skal bruke vinterferien godt, har jeg tenkt. Regner med at lillegull kommer etter termin, så jeg tror iallefall jeg har god tid! hehe...
Har fått kjøpt litt klær på salg, så det er i grunn ikke så verst!

BabyV skrev:
Å herlighet så flinke dere er da!
Her har vi seng, bilstol og vogn og voksipose etter storesøster, men ingenting er gjort klart ennå... Skal bruke vinterferien godt, har jeg tenkt. Regner med at lillegull kommer etter termin, så jeg tror iallefall jeg har god tid! hehe...
Har fått kjøpt litt klær på salg, så det er i grunn ikke så verst!

tenker det samme som deg, men er kanskje ikke så lurt?? Plutselig bli tatt på sengen med fødsel i uke 37

Back
Topp