Jeg forbanner alle de ...

mamma_møø

Glad i forumet
... som igjennom hele oppveksten min fortalte meg at menssmertene ville forsvinne etter at jeg hadde født. Yeah right ... Nå er det verre enn noen gang! De tre årene siden jeg fødte snupp har bare smertene blitt verre og verre, nå er det helt forj***ig.

AUAUAUAU!!! Det er akkurat som om det stikker i den ene eggstokken min. Og har sinnsykt vondt i punktene på ryggen/rumpa der jeg hadde vondt pga bekkenet da jeg var gravid. Det gjør skikkelig vondt :'(

huffa :( masse god bedring!!!!!

Sånn var det for meg også. Løsningen min ble å begynne på cerazette slik at jeg ikke har mensen i det hele tatt :)

har du fått sjekket om du har knutter i livmoren? Jeg var som de altid hatt store smerter ved mens. Så ble jeg laft inn pga store blødninger som ikke ville gi seg under mensen. Og da fant de 4 store blødene musklerknutter som de da fjernet og dermed forsvandt smertene også

når eg tenkte meg litt om, har du vore til legen?  for eg var plaga med grusomme mens-smerter i ungdommen (dvs 11-13år) og det var at eggstokken lå og vrei seg rundt der inni.  måtte fjerne min etter ett par år med masse vondt, men har ingen problem med det no.

Cyster på eggstokken kan også forårsake til dels heftige smerter ved mensen, men merkes ofte ellers også, et ømt/verkende punkt på siden av magen, litt over lysken.
Vanligvis forsvinner slike cyster etter en syklus, men noen ganger blir de værende, og kan også vokse seg ganske store.
Stort sett helt ufarlige, men kan være skikkelig vonde, og om de ikke går bort og fortsetter å vokse kan man måtte fjerne dem med kikkhullskirurgi.

Kjenner følelsen!! 

Redningen for søsteren min ble å bruke menskopp!

Man skulle kanskje ikke tro det, men hun er mye bedre. Hun var sengeliggende de 2-3 første dagene av mensen før, som førte til mye fravær fra både skole og jobb. Men etter at hun investerte i en menskopp, har hun ikke hatt fravær pga mensen, og har vært meget oppegående.

Bubble skrev:

Man skulle kanskje ikke tro det, men hun er mye bedre. Hun var sengeliggende de 2-3 første dagene av mensen før, som førte til mye fravær fra både skole og jobb. Men etter at hun investerte i en menskopp, har hun ikke hatt fravær pga mensen, og har vært meget oppegående.

jøss ... Hvordan kan det hjelpe???

Uff ... håper det ikke er noe i veien med meg. Har litt angst for leger, så går aldri til legen. Men kanskje det er på tide nå ...

Føler med deg..sitter her med det samme og skjønner faen ikke poenget med menssmerter..!! ARG!!!

mamma_møø skrev:

Bubble skrev:

jøss ... Hvordan kan det hjelpe???

Det lurar virkelig eg også på

Har ikke lest alle svarene dine, men har du prøvd Naproxen? Jeg er vant med mensensmerter som er så vonde at jeg kaster opp, og Napoxen har virkelig blitt løsningen. Ellers kan du jo prøve akupunktur? Ikke greit å bli skikkelig dårlig en gang i mnd.. God bedring. 

Eg var ekstremt plaga med smerter dei første dagane. Ofte var eg så dårlig første mensdag at eg hadde vanskar for å være oppegåande. Løysnga blei akupunktur i 3-5 syklusa (huska ikkje, var i 2005)og eg fekk et nytt liv!

Signerer forresten forslaget om Naproxen jeg også. Gikk på det i ten- og tyveårene, har det i skapet igjen nå. Eneste skikkelige smertestillende som funker på meg - får dårlig effekt av Pinex og Paralgin Forte o.l.

Jeg var på apoteket og klaga min nød her om dagen, og fikk tips om naproxen. Og det hjalp - alle smertene forsvant ikke, men det ble så bra at det var mulig å jobbe. Så nå skal jeg passe på å ha vidundermiddelet i hus hver eneste måned!

Back
Topp