Jeg finner ingen fliser jeg liker!

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Nå skal vi flis legge badet vårt og dette er vanskeligere enn jeg trodde altså.
Jeg liker jo ingen fliser nå til dags.
Og endelig i stad fant jeg en flis, men den var utsolgt å de fikk den ikke inn før om en måned.
Så har vi jo også ett budsjett å forholde seg til da. Så jeg kan ikke plukke for øverste hylle.
Så skal sambo og jeg være enige da.
Uff dette er vanskelig.
Hvor fant dere flise deres og hvilke farger er best å ha på ett bad??
Hjjeeelpp[:D]

Jeg ville styrt unna hvitt eller svart på gulvet...

Ville valgt gråbrunt eller mellomgrå på gulv
og lysere på vegg, evt bare fliser på veggen med servant og speil også malte paneler på resten, og mørkt tak[:D]

ORIGINAL: JeanShrimpton

Ville valgt gråbrunt eller mellomgrå på gulvog lysere på vegg, evt bare fliser på veggen med servant og speil også malte paneler på resten, og mørkt tak[:D]

Det er der jeg er også, for jeg synes ikke noe om harde farger om du skjønner[:D]
Men hvordan blir det med panel egentlig? For jeg har tenkt den samme tanken.
Fliselegge bak servant og dusj. Men usikker på om resultate blir bra[8D]
Takker for svar, trenger masse innspill[:D]

Slik har vi det. Bak doen er det ei kasse, der har vi små fliser (8*8). Litt mørkere enn på gulvet[:)]

ORIGINAL: Gitte__

Slik har vi det. Bak doen er det ei kasse, der har vi små fliser (8*8). Litt mørkere enn på gulvet[:)]

De var kjempe fine, men sambo er litt usikker på den fargen[8|]
Men jeg mener det er den som "holder" seg best[:D]Om du skjønner.
Er det hvite på veggen?
Kanskje om jeg viser han dette bilde så skjønner han at det blir fint[:D]

Fliser er dritvanskelig...

Slik ble mitt flisvalg.. Har brukt samme serie på gulv og vegg, men tre forskjellige str.

Panel er kjempe fint på bad, og billig...[:)] 

Men ville ikke gått for hvite eller svarte!! Syns det er for hardt..

Jeg ser du har tenkt litt slik som jeg prøver å tenke.[8D]
Og jeg liker veldig godt den fargen for den er varm og det går ann å bruke farger ellers også.
Men de helt små flisene hører de også med i serien?
Kanskje jeg skal gå å se etter serier. Mye lettere å se resultete da kanskje[8D]
Takk for bilde! ser litt løsninger som jeg faktisk har tenkt i hode mitt.
Ja jeg synes panel blir fint, men har ett problem for sambo vill ha glassbyggerstein som dusj, det betyr å dusje på flisene, da tenker jeg at det kan bli litt rart med fliser i dusj og bak vask så panel.[X(]
Blir ikke det litt rar, klarer ikke å se det for meg.
Hadde aldri trodd at fliser var så vannskelig jeg, og det vannskligste er vel kanskje å bli enige[:-]

sånn er vårt bad med panel

Flisene er ikke sånne glatte standardfliser.. de er grovere og det er tjukke fuger.. kunne kanskje vært litt mindre grovt etter min smak, men nå har vi jo pusset opp og det ble betydelig bedre - helhetlig sett.. [:)]

Vi har fått opp speil også, og meningen var å få custom made dører til innredninga i grå drivvedfarge, men så røyk girkassa på bilen og vi måtte gå for det rimeligste alternativet - som er å male dem hvite.. Vi har gjort det på badet nede med stort hell - det ble kjempeflott, så jeg gleder meg til de "nye" dørene kommer opp [:D]

Sånn ser det forresten ut med fliser inntil panelet..

Vi har selvfølgelig vegger på kabinettet.. de er bare tatt vekk for malejobbens skyld..

De flisene jeg har er fra megaflis..
Er det stort bad dere skal pusse opp?
Et godt tips er å dra til forskjellige butikker å se på utstillinger.. er umulig å bestemme seg hvis du ikke ser de på vegg eller på gulv..

Du er engel vel! Dette ble jo faktisk veldig bra[:)]
Det funker med panel!

Kjempe fint[:)]

ORIGINAL: Teamh

Et godt tips er å dra til forskjellige butikker å se på utstillinger.. er umulig å bestemme seg hvis du ikke ser de på vegg eller på gulv..

Vi har vært på mega flis,right price et eller annet, norfloor, flis x , bauhous osv.
Men finner ingen jeg faller for[X(]Eller når jeg endelig liker noen så gjør ikke sambo det.
Men vi skal ikke gi opp[:D]
Badet er på 6kvm tror jeg.

ORIGINAL: søteste

ORIGINAL: Gitte__

De var kjempe fine, men sambo er litt usikker på den fargen[8|]
Men jeg mener det er den som "holder" seg best[:D]Om du skjønner.
Er det hvite på veggen?
Kanskje om jeg viser han dette bilde så skjønner han at det blir fint[:D]

Bedre bilder[;)] Har mørk innredning[:)]
Er kjempefornøyd! Men alt av hår og støv vises[8D]

Dei er ikke hvite, beige kanskje[8D]
Såg på forskjellige utstillinger å fant ut hva vi likte[:)] Fant mye fint da, men mye dyrt[&o] Så det vi har er ikke sååå dyrt[;)]

ORIGINAL: JeanShrimpton

Ville valgt gråbrunt eller mellomgrå på gulvog lysere på vegg, evt bare fliser på veggen med servant og speil også malte paneler på resten, og mørkt tak[:D]

Det er der jeg er også, for jeg synes ikke noe om harde farger om du skjønner[:D]
Men hvordan blir det med panel egentlig? For jeg har tenkt den samme tanken.
Fliselegge bak servant og dusj. Men usikker på om resultate blir bra[8D]
Takker for svar, trenger masse innspill[:D]

JEg synes det blir veldig bra[;)]

ORIGINAL: Teamh

JA, det var det å bli enige.. Her fikk jeg bestemme [:D] 

Syns det er ganske lekkert å lage hylle og sette en lekker vask oppå, og heller droppe baderomsmøbler.. Vanskelig å finne noe som er fint..[8|] 

Sitter med samme problemet, vi har bestemt begge badene, men ikke yttergang. På det ene badet har jeg brune fliser og det andre badet gråe matte fliser.
Har bestilt 5 prøver ifra megaflis, håper de kommer imorgen. Det var liksom ingenting som "pratet"til meg, så håper bare de blir fine når de kommer på.
I yttergangen har jeg lyst å legge sjakkbrett, brune og naturhvite...

Du er engel vel! Dette ble jo faktisk veldig bra[:)]
Det funker med panel!

Kjempe fint[:)]

jeg er iallefall fornøyd.. men så liker jeg den stilen da..
Vi har panel og flis på det andre badet også, men der er det flis på gulv og 55-60% av veggen, og så er det panel resten opp til taket..
Kan finne et bildeee.....

Veggene er ikke prikkete lenger, de er malt i egghvit.. og skapdørene er også malt egghvite med nye knotter..
Er lyseblå fliser.. ikke min smak.. men det er uaktuelt å rive de ned..

Jeg brukte 3mnd på å finne de rette flisene.. Syns det bare var svarte eller grå til gulvet..
slik ble det hos oss til slutt... Er veldig fornøyd.
ITC Metalli fra Flisekomapniet.

synes også dette er fint.

er matte, grove mosaikfliser bak servantene, og bare noen enkle treplater til oppbevaring, kan ha rulle håndklær og kurver med ting oppi, evt. ha annet skap for toalettstesj.

Back
Topp