Jeg fikk se babyen min igår <3

FrøkenFin

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Septemberlykke 2021
Igår var jeg på siste ultralyd før den ordinære, denne gangen reiste vi på privatklinikk for å ta såkalt organrettet ultralyd. Vi gikk igjennom alle babyens organer, for å undersøke om de fungerer sånn som de skal, så langt i utviklingen. Vi fikk konstatert følgende:

Hjertet fungerer som det skal, vi fikk høre hjertelyden som var på 160 (som er helt normalt akkurat nå), magesekken og urinblæra, nakkefolden, nesebeinet, fingre og tær, og vi fikk et første "gjett" på kjønn: gutt!

Jeg fikk med 36 filer, fordelt på 9 små snutter og resten bilder, både i vanlig ultralyd og noen få i 3D. Kjempe koselig å se den lille babyen sprelle og sparke og dytte seg hit og dit inni der.

Nå kan jeg slappe HELT av, og bare nyte graviditeten og den lille babyen min som vokser seg stor og sterk.... <3

Sparker godt ifra her! :D På video sparker han hele kroppen oppover, dytter seg oppover ved hjelp av hodet, ganske morsomt å se!

Helt fascinerende hvor "ferdige" de er allerede, selv om de er knøttsmå.. Mikro-mennesker. Snedig..

Så bra at alt stod bra til inni magehuset! Morsomt med en liten gjett på kjønnet. Da er det bare å begynne å handle, da. :)

WOW!!! de klare bildene av en helt nydelig skapning!

når jeg var så trodde jeg at jeg var 11 uker, men ble satt tilbake 4-5 dager (husker ikke). så klare bilde fikk ikke jeg! og DØR etter å vite kjønnet! men får vel smøre meg med tålmodighet. hmf! ;)

har du tenkt på guttenavn da? hvis ikke så er jo det bare til å kose seg med det i kveld <3

gratulerer med ett stykk perfekt baby :)

Tusen takk! <3
Det er helt utrolig at de er så babyer allerede nå!
Og dette er utvendig ultralyd også, fasinerende at det ble så klare bilder! (tittet litt på andres ultralydbilder, som er mye mer utydelige)

Fikk streng beskjed om å ike handle inn noe enda, fordi det er så veldig kanskje på kjønnet... Tror ikke jeg skal heller, ikke før ordinær ultralyd :) Annet enn ting vi MÅ ha, som stellebord, bilsete og madrass + dyne til seng (både seng og vugge har vi).

Men vi har ingen klare guttenavn! Jentenavnet var vi enige om, guttenavn er foreløpig helt blankt. Så nå må vi i tankeboksen! Gubben vil ha et norskt navn, og helst noe av betydning. Jeg vil ha litt moderne navn, men ikke navn som er på navnetoppen!

Slenger med et 3D bilde av lille babyen, her ligger han å titter ned mellom beina. En ordentlig liten mini-baby!

gud så fascinerende!!! den ser ut jo veldig ferdig ut!! og når de er så små!! nei, definitivt ikke høyere abortgrense enn 12 uker, selv det er litt mye syns jeg etter å ha sett sånne klare fine bilder av bebisene!

Gu så flotte bilder du har. Jeg er selv 11 uker i dag og var hos legen sist uke og fikk se det lille mirakelet som vokser og har det kjempe fint. Sprellet rundt og legen sa at han kunne se et lite smil  Slapp en liten tåre løs da. 

Du er kjempe heldig så kan se så mye nå og vet så mye. Gleder meg masse på dine veine 

Wow, d er helt fantastisk!!!! Helt nydelig, så små men allikevel så ferdige :) Kjempe bra bilder du fikk, så skjønn:)

Tusen takk :)
Jeg er veldig glad for at jeg reiste på denne UL, og det var vel verdt de 1500kr. det kostet! Videoene kan jeg se på en million ganger, en baby med ordentlige bevegelser, helt fantastisk at det er mulig!

oi, så fantastiske klare, tydelige bilder du fikk! :D Så heldig! Og video også! :) Var på ul selv i går, men hun turte ikke gjette på kjønn. Hun viste et bilde mellom bena og man så noe og så sa hun at når man så de så trodde mange at det var gutt, men at kjønnsleppene til jentene var så store på nåværende tidspunkt at det var vanskelig å se forskjell. Og jeg skjønner virkelig det på den uklare skjermen vi så på (selv om skjermen var mer klar enn de grumsete bildene vi fikk).. Det er jo bare en helt herlig følelse å høre hjertet slå og høre at alt er bra :) :) Nå kan vi virkelig bare kose oss fremover med miraklene i magene! 

Onskedrom: det samme sa legen min, at man omtrent ikke kan skille mellom kjønn så tidlig i svangerskapet. Det han sa, var at på jenter stikker tissen mer "utover" mens på gutter mer rett oppover. På guttene kan den også peke utover, men på jenter aldri rett oppover.

I mitt tilfelle fant vi noe som pekte rett oppover, som indikerer at det er gutt, men det kan jo være at vinkelen gjør at det ser sånn ut osv, så man vet jo ikke. Men det hørtes fornuftig ut for meg, og derfor tror jeg det er lettest å se om det faktisk er gutt. Peker tissen utover (nedover egentlig?) kan det være både gutt og jente.

Fikk tilåmed et bilde, men slenger det ut i morra, for det virka visst ikke nå...

Oi...der lærte jeg noe nytt! :) Men når kan man være sikker på at det er gutt man ser da?

Man kan vel i utgangspunktet aldri være helt sikker, en kollega av meg fikk beskjed på ordinær ultralyd om at hun fikk jente, men det var en gutt som kom ut. Tror det er flere som har opplevd det. Men det er jo ganske sikkert når man drar på ordinær ultralyd da.

Her kommer forresten bilde av vår "gutt" :) Gøy at legen valgte å ta bilde av det for oss!

For noen fantastisk gode bilder! Så heldig du er. Flott at alt var bra 

Det må være en herlig følelse å se babyen og ikke minst får vite at alt er som det skal. Hvor lang ventetid er det på tidlig ul, kan man bestille det selv?

BitteLilleBaby skrev:
Det må være en herlig følelse å se babyen og ikke minst får vite at alt er som det skal. Hvor lang ventetid er det på tidlig ul, kan man bestille det selv?

Jeg bestilte på en privat klinikk, og det var nesten ikke ventetid i det hele tatt. Tror jeg fikk uka etter at de mottok mailen. Veldig, veldig fornøyd, og spesielt denne ultralyden anbefales på det varmeste til alle :)

Jeg var på Spesialistsenteret for kvinner, på Jessheim.  Han er kjempe dyktig!
http://www.spesialistsenteretforkvinner.no

Back
Topp