Imorgen (den 8.) skulle jeg egentlig ha planlagt keisersnitt. Slik ville ikke prinsesse Astrid ha d.
På fredag var vi i 55 års bryllupsdag hvor jeg koste meg med 3 retters middag. Jeg har hatt veldig mye kynnere siden uke 20 og har vært sykemeldt for de så hvorfor jeg begynte å ta tiden er jeg usikker på.
Rundt kl 17.30 startet tidtakingen. Kynnerne kom ganske nøyaktig med ti min mellomrom og fortsatte slik. Jeg hadde bittelitt vondt i ryggen men følte ikke d hadde sammenheng med Kynnerne.
Bestemte meg i 21 tiden for å ringe føden og få sjekket dette. Registreringen viste rier med 3-4min imellom og åpning på nesten 2 cm. Sjokk! Legen bestemte at vi skulle ta keisersnitt fort.
Jeg ble forberedt med kateter, venfloner og barbering av en veldig hyggelig jordmor. Mannen fikk grønne klær og følte han var med i grey's ;)
Spinalbedøvelsen merket jeg ikke at de satt.
Kl 00.57 den 5.5 kom ei søt lita prinsesse. Ho var 2855g og 46cm lang :) akkurat helt perfekt.
Vi har bodd på barselavdelingen. Ammingen er godt igang, smertene er så og si borte, og vi får reise hjem til pappaen idag :)
Jeg er nyforelska og lykkelig <3 >3>